LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT/PTT

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Xtreme
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2006 19:23

TNT/PTT

Ongelezen bericht door Xtreme »

Naar mij vandaag is gebleken kan je op het postkantoor alleen een brief posten als je een vel van 10 zegels ad €3,90 aanschaft, terwijl je er maar één zegel van 39 eurocent nodig hebt. Kan/mag dat?.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Volgens een uitleg die hier op het postkantoor hangt gebruikt de gemiddelde Nederlander ongeveer 50 postzegels per jaar.
Voor TPG/TNT de reden op voortaan de postzegels niet meer los te verkopen.
Hier moet toch regelmatig een declaratie naar de zorgverzekeraar of een verjaardagskaartje naar familie.
Dus dat velletje postzegels komt echt wel op.

Lieske

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door haverkoop »

Ja dat merkte ik gisteren ook toen ik vanuit Delft een kaart wilde verstiren naar Amsterdam, en eentje naar de VS. Ik kon niet gewoon een postzegel van 39 en eentje 85 ct krijgen, maar was verplciht om 1 boekje van 10 van 39 ct en een boekje van 5 * 85 te kopen.

Hoeveel postzegels de nederlander per jaar verbruikt zal mij worst wezen. Ik wil door TPG/TNT niet gedwongen worden om meer postzegels te kopen dan ik op dat moment nodig hebt.

de
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 sep 2005 08:34

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door de »

Mijn zoon overkwam op het postkantoor hetzelfde. Moest een brief naar Amerika sturen dus ging hem laten wegen en postzegel kopen. Het was er heel erg druk met allemaal oudjes die geld kwamen pinnen dus het duurde nogal lang voordat hij aan de beurt was. De mevrouw achter de balie had waarschijnlijk medelijden met hem en verkocht hem één postzegel,

Maar dat is een grote uitzondering volgens mij.
(Enne, ik verstuur zeker niet zo vaak brieven buiten Europa dus heb ik niets aan tien van die postzegels. )

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door G7 »

Ik weet niet naar welk postkantoor jullie dan gaan, maar als ik bij ons een brief laat wegen, hoef ik toch echt alleen maar die ene zegel te betalen en hoef dan geen heel velletje te kopen.

Losse zegels doen ze hier ook niet meer aan. Koop ik toch zo'n boekje! Ach, bij mij komen ze wel op!

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door haverkoop »

Eerst dit. Ik zit hier geen fabeltjes te vertellen. Laat dat duidelijk zijn!

Dit was op het postkantoor in Delft. Men vertelde mij dat dit i.o. was van TNT. De machine die men eerst gebruikte zou geen enkele postzegels meer uitdraaien zoals wel het geval was bij TPG.

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door haverkoop »

:roll:

Xtreme
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2006 19:23

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door Xtreme »

Geplaatst op: 26 Okt 2006 23:11 Onderwerp:
Volgens een uitleg die hier op het postkantoor hangt gebruikt de gemiddelde Nederlander ongeveer 50 postzegels per jaar.
Voor TPG/TNT de reden op voortaan de postzegels niet meer los te verkopen.
Hier moet toch regelmatig een declaratie naar de zorgverzekeraar of een verjaardagskaartje naar familie.
Dus dat velletje postzegels komt echt wel op.

Lieske
____________________________________________________________________
Zeker de baliemedewerker bij TNT/PTT
Voor de duidelijkheid:ik kom in een postkantoor voor het posten van een brief etc., daar is een postkantoor in beginsel voor. Voor het versturen van een brief, pakket o.i.d moet er porto worden betaald. That's it. Waarom dan eisen dat ik meer postzegels koop dan ik nodig heb?. Riekt m.i naar koppelverkoop. Als klant heb je geen keus.
Als bakker zou ik dan kunnen beweren dat de gemiddelde Nederlander 5 tarwebroden per week consumeert, dus voortaan wordt tarwebrood alleen verpakt per 5 aangeboden. Get my drift?

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door haverkoop »

Juist. Als ik EEN postzegel wil wil ik maar EEN postzegel. Ik wil niet gedwongen worden om er 10 te kopen. Als ik er 10 wil dan vraag ik zelf wel om 10 stuks.

De reactie van "Lieske" "Joh koop toch een boekje" getuigd weer van de luiheid om tegen de waanzin van deze monopolist in tegaan!

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

De reactie van "Lieske" "Joh koop toch een boekje" getuigd weer van de luiheid om tegen de waanzin van deze monopolist in tegaan!
Lezen is ook een kunst.
Ik heb nergens gezegd dat je dat boekje van 10 moet kopen.

Ik gaf alleen aan dat in dit gezin dat boekje zegels geen jaar blijft liggen.

Probeer het eens bij de sigarenboer, die ook kaarten verkoopt.
Misschien is hij wel genegen je een losse postzegel te verkopen.

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door haverkoop »

Inderdaad. Letterlijk schreef je dat niet wel iets van gelijke strekking. Of eigenlijk zeg je "koop er gewoon maar 50 tegelijk":D
Volgens een uitleg die hier op het postkantoor hangt gebruikt de gemiddelde Nederlander ongeveer 50 postzegels per jaar.
Voor TPG/TNT de reden op voortaan de postzegels niet meer los te verkopen.
Hier moet toch regelmatig een declaratie naar de zorgverzekeraar of een verjaardagskaartje naar familie.
Dus dat velletje postzegels komt echt wel op.

Lieske
Behalve dat generaliseer je ook nog ff. Ik gebruik GEEN 50 zegels per jaar, nog niet eens 25 zegels.

Het punt is dat IK graag wil bepalen hoeveel ik van EEN artikel koop, snap je, Dus Lieske. Als ik 25 losse zegels wil kopen op de momenten dat ik ze nodig heb, MOET dat kunnen!

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Haverkoop,

Lezen kun je nog steeds niet.
Die 50 stuks is iets uit het verhaal dat op het postkantoor hangt.
Hun bevinding, hun "onderzoek" waar dan uitgevoerd ...

Dat staat in mijn 1e berichtje.
Niet meer niet minder.
Een verwijzing naar de verklaring van het postkantoor.

jiping

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door jiping »

Ik weet nog dat ik eerst bij de winkel ook altijd 1 batterij kon kopen.

Als er nu een nieuwe in mijn afstandsbediening moet ben ik ook verplicht een pakje van 4 te kopen waarna er dus weer 3 in de la rondslingeren.

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door haverkoop »

Je probeert de discissie van het onderwerp af te leiden door je aan mij persoonlijk gerichte kreten uit te "braken"

Je weet dat je ongelijk hebt vwb TPG/TNT Wat voor jouw geldt geldt niet voor een anderen. Dat denk jij wel en, daarom generaliseer je.

Ik blijf de mening zoals ik hierboven als schreef toegedaan. EOD.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Haverkoop,

Je wil perse je gelijk krijgen.

Waarom leg je mij woorden in de mond die ik niet gezegd heb ?

Ik heb vlgs jou ongelijk wat betreft TPG/TNT ...
Hoezo ????

Ik zal morgen een kopie van de betreffende brief vragen die daar hangt.
Mijn e-mail staat in mijn berichtje.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door antonh »

En wat doen we nu met depostzegels.
1 kopen of 10?
Ik hoef er maar 1 en geen 10!
Kan dat zo maar?
Misschein een idee.
De brief gewoon in de bus gooien zonder postzegel als ze er niet 1 willen verkopen.
Dan betaald de ontvanger maar.
Lijkt me vooral goed bij de overheid.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door Jan1 »

Ingaande 11-10-2006

TPG Post stopt met de verkoop van losse postzegels bij het postkantoor en verkoopt voortaan alleen nog setjes postzegels. Het postbedrijf wil op die manier de wachttijden verkorten. Dat maakte TPG Post woensdag bekend.

Voor postzegels van 39 eurocent moet nu een setje van minimaal tien zegels worden aangeschaft. Bij buitenlandse zegels voor post binnen Europa van 69 cent, is het kleinste setje vijf zegels. De verkoop van losse postzegels in combinatie met bijvoorbeeld een ansichtkaart blijft wel behouden. Ook pakketzegels voor grotere poststukken blijven gewoon per stuk te koop, aldus een zegsvrouw.
Bron: ANP

Xtreme
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2006 19:23

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door Xtreme »

Ik wil nogmaals benadrukken dat ik een POSTKANTOOR binnen stap voor het verzenden van een brief, pakket etc. Ik kom er niet om zegels te kopen. Als TNTPost een Postkantoor wil maken tot een winkel voor kantoor benodigdheden moet zij weten. Als klant van een postkantoor moet ik een brief kunnen posten zonder dat mij meerdere zegels, die ik niet direct nodig heb, worden aangesmeerd. Het blijkt maar weer hoe een monopolist haar wil kan opleggen aan de consument.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door eeliane »

Je kan er ook 5 kopen hoor, gewoon bij de supermarkt, kan je er zo eentje op de envelope plakken en in brievenbus op de hoek, Hoef je ook niet uren in de rij voor 1 brief bij het postkantoior te gaan staan.
U houdt dan de rij op voor 1 postzegel van 39 cent. Missschien een ontmoedigingsbeleid van de postkantoren zodat niet iedereen in de rij gaat staan voor 1 postzegel. Doe niet zo moeilijk en haal er dan 5!
Ze gaan jaren mee en je kan mij niet wijsmaken dat je niet meer dat 1 postzegel per jaar gebruikt. Holland op z'n smalst hier

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door haverkoop »

Ik heb net EEN kaartje en EEN postzegel gekocht bij mijn vaste boekhandel

Ik heb ook gevraagd of zij losse postzegels willen blijven verkopen, "geen probleem" zei de eigenaresse. Lief heh? :D

Gesloten