LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT Verhuisservice en ICSCards

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
riestie

TNT Verhuisservice en ICSCards

Ongelezen bericht door riestie »

Op 1 augustus 2008 zijn wij verhuisd en hebben daarbij gebruik gemaakt van de verhuisservice van TNTpost: 3 maanden post doorsturen en aantal organisaties aangevinkt, waaronder ICScards (voor de visa-creditcard).
Twee weken geleden (21 maart 2009) belde de 'nieuwe' bewoner van ons oude adres; hij had een incassobrief ontvangen van ICScards die voor ons was bestemd. Het bleek dat wij in november 2008 aankopen hadden gedaan en die nog niet hadden betaald. Ik heb diezelfde avond (geschrokken van de incasso-brief) het totaalbedrag overgemaakt. Daarna heb ik de specificaties van deze rekening opgevraagd en het blijkt dat we over de maanden november t/m maart debetrente en boete hebben moeten betalen.

Ik vind dit eigenlijk onterecht: wij hebben via de Verhuisservice onze adreswijziging doorgegeven en mogen er dan toch vanuit gaan dat dit goed is geregeld.
Natuurlijk weet ik ook wel dat je zelf ook je uitgaven van je creditcard in de gaten dient te houden, dat is ook wat ICSCards zegt. Wij hebben hierover nl. geklaagd bij ICSCards. Zij beweren geen adreswijziging te hebben gekregen.
En TNTPost geeft bij navraag aan dat zij de adreswijziging in een geautomatiseerd bestand aanleveren aan de organisaties die het dan zelf moeten verwerken.

Typisch is nog dat wij de maanden september en oktober 2008 wel rekeningen van ICScards hebben gekregen op ons nieuwe adres. Het kan natuurlijk dat deze door de verhuisservice zijn doorgestuurd, ik denk echter dat er dan bij mij wel een belletje was gaan rinkelen. Ik heb echter niet meer de adressering van deze rekeningen, dus kan het niet bewijzen. Het zou mijns inziens nl. best kunnen dat bij ICSCards door een fout ons oude adres weer is geactiveerd.

Mijn vraag is: zijn er meer mensen met zulke ervaringen en wie weet of en waar ik terecht kan met deze klacht?

ikkes1

Re: TNT Verhuisservice en ICSCards

Ongelezen bericht door ikkes1 »

Hoi,

FF een reactie.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Waar je met je klacht heen moet, geen idee.
Maar ik ben in januari geemigreerd en heb ook gebruik gemaakt van de verhuis en doorstuurservice van tnt.
De post werd idd netjes doorgestuurd voor de duur dat ik had opgegeven, echter aan de bedrijven welke ik had aangevinkt om het door tnt aan hen door te laten geven hebben hiervan nooit een bericht ontvangen.
Er is bij deze bedrijven van mij dus geen adres wijziging doorgevoerd.
Ik moet nu dus nagaan welke bedrijven ik had opgegeven en alsnog mijn adres wijziging aan hun gaan doorgeven.
Dus hoe het nou precies zit weet ik niet, maar in mijn ogen ligt de fout toch echt bij tnt welke het gewoon niet doorgeeft.
Veel succes en ik hoop dat het allemaal nog recht gezet kan worden.

Groetjes

KimenWilco

Re: TNT Verhuisservice en ICSCards

Ongelezen bericht door KimenWilco »

Hoi,

Het is al even geleden dat je bent verhuisd, toch wil ik hierop wel even reageren want volgens mij ben je altijd zelf verantwoordelijk om tijdig de adreswijziging door te geven. Misschien dat er in de voorwaarden van de TNT nog wat staat hierover, er staat in iedergeval wel dat jouw gegevens worden doorgegeven(verkocht) aan commerciele partijen die na aanleiding van je verhuizing contact met je op willen nemen.
Vanaf 1 april is het in ieder geval niet meer gegarandeerd dat al jouw post kan worden doorgestuurd, alleen nog de brieven die ook met TNT worden verstuurd.
Wij zijn onlangs ook verhuisd en zag het niet zo zitten omdat je alles alsnog moet gaan controleren. Verhuisvriend.nl heeft nu ook een verhuisservice die het heel anders aanpakt en van de bedrijven een bevestiging verlangt van wat wordt doorgegeven.
Het is wel iets meer werk dan het aanklikken bij TNT, maar kun je er wel alles regelen wat je wilt. Je kunt ook altijd zien wat bevestigd is, zo kom je niet voor verrassingen te staan. Bij een creditcard moet altijd een handtekening worden gezet, daar hebben ze al een briefje voor klaar. Erg gemakkelijk allemaal.

Groetjes, Kim

Gesloten