LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toegezegde woning toch afgewezen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Nina28k

Toegezegde woning toch afgewezen

Ongelezen bericht door Nina28k »

Mijn vriend en ik hebben begin maart een woning toegewezen gekregen , helaas was mijn eerste verhuurder ziek en kreeg een vervangende. Dit was een arrogante jongen man. Alle ontbrekende papieren toegestuurd naar hem. Elke week was er weer iets wat ontbrak. Midden maart belde ik zoals altijd weer op om te vragen wat de stand van zaken was, volgens hem was alles in orde 2 papieren die totaal niks met inkomen te maken hadden moest ik nog toesturen. Deze jongen man vertelde als dit in orde is kunnen we een afspraak maken om te tekenen voor de nieuwe woning. Ik ben zelf mijn oude woning gaan opzeggen en spullen gaan bestellen voor de nieuwe woning. Weer gingen er dagen voorbij en ik hoorde niks, kreeg hem niet aan de lijn want hij was afwezig. Niemand kon mij te woord staan. 13 april de dag van de sleutels en het tekenen belde ik zelf weer voor sluitingstijd, er werd gezegd dat ik terug gebeld zou worden. Toen deze jongen vertelde dat alles is afgewezen en ik vroeg waarom wilde hij niet verder in discussie gaan of naar mij luisteren. Hij had het te druk met andere dingen. Verder heb ik helaas niks gehoord meer en zit ik nu met een eind datum van mijn huur, er is al een nieuwe huurder en kan zo snel geen andere huis vinden . Spullen moeten geannuleerd worden wat ook allemaal extra geld kost.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 apr 2018 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

sjohie

Re: Toegezegde woning toch afgewezen

Ongelezen bericht door sjohie »

Nina28k schreef:Mijn vriend en ik hebben begin maart een woning toegewezen gekregen , helaas was mijn eerste verhuurder ziek en kreeg een vervangende. Dit was een arrogante jongen man. Alle ontbrekende papieren toegestuurd naar hem. Elke week was er weer iets wat ontbrak. Midden maart belde ik zoals altijd weer op om te vragen wat de stand van zaken was, volgens hem was alles in orde 2 papieren die totaal niks met inkomen te maken hadden moest ik nog toesturen. Deze jongen man vertelde als dit in orde is kunnen we een afspraak maken om te tekenen voor de nieuwe woning. Ik ben zelf mijn oude woning gaan opzeggen en spullen gaan bestellen voor de nieuwe woning. Weer gingen er dagen voorbij en ik hoorde niks, kreeg hem niet aan de lijn want hij was afwezig. Niemand kon mij te woord staan. 13 april de dag van de sleutels en het tekenen belde ik zelf weer voor sluitingstijd, er werd gezegd dat ik terug gebeld zou worden. Toen deze jongen vertelde dat alles is afgewezen en ik vroeg waarom wilde hij niet verder in discussie gaan of naar mij luisteren. Hij had het te druk met andere dingen. Verder heb ik helaas niks gehoord meer en zit ik nu met een eind datum van mijn huur, er is al een nieuwe huurder en kan zo snel geen andere huis vinden . Spullen moeten geannuleerd worden wat ook allemaal extra geld kost.
Heb je die twee papieren ook daadwerkelijk opgestuurd? Dat lees ik nl nergens.

Nina28k

Ja heb ik gedaan alles opgestuurd wat hij daarna , nadat hij zei dat alles in orde was nog heb gestuurd

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Ondanks dat ik vermoed dat het je eigen risico is om je huidige woning op te zeggen( en spullen te kopen) voor je een getekende overeenkomst hebt met een andere verhuurder, kan je wel even contact opnemen met het juridisch loket om te kijken of ze eventueel wel aansprakelijk voor kunnen worden gehouden voor de gemaakte kosten

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Staat van de communicatie met de persoon die de toewijzing behandelde iets op papier/mail.
U hebt dan houvast mbt tot bezwaar en/of andere juridische stappen.
Wel heb ik een kanttekening als het gaat om opzeggen.
Waarom zonder schriftelijke bevestiging van de toewijzing de huur van de oude woning opgezegd???

Nina28k

Alles is telefonisch gegaan. Ik heb nog zeker gevraagd of alles in orde was, anders moet ik huur voor 2 huizen betalen denk niet dat iedereen dat wilt. Hij had op een andere manier moeten handelen, wanneer ik vroeg om uitleg heeft hij het gesprek beëindigd. Ik ben inderdaad met de geschillencommissi bezig

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nina28k schreef:Alles is telefonisch gegaan. Ik heb nog zeker gevraagd of alles in orde was, anders moet ik huur voor 2 huizen betalen denk niet dat iedereen dat wilt. Hij had op een andere manier moeten handelen, wanneer ik vroeg om uitleg heeft hij het gesprek beëindigd. Ik ben inderdaad met de geschillencommissi bezig
Zoals in een ander topic vermeldt heeft de geschillen commissie een lage verwerkingstijd, los dat er geen overeenkomst is waar een geschil over is. Ik zou je adviseren de kwestie eens voor te leggen bij het juridische loket. Ik vermoed namelijk dat u geen grond heeft, immers staat er nergens in uw verhaal dat u een overeenkomst bent aangegaan, er is enkel gemeld dat u langs kon komen om te tekenen, dit is niet voldoende om ergens rechten aan te verbinden, vermoed ik. De keuze om de huur van uw huidige woning op te zeggen is uw eigen keuze geweest.

Uitkijktoren

Ongelezen bericht door Uitkijktoren »

Kan het iets met jullie als persoon te maken hebben?
Is de verhuurder een particulier, een woningvereniging of een beleggersgroep oid.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

"Jongeman" klinkt in deze context een klein beetje degenererend.

Het enig goede advies, snel op zoek naar een andere woning, een afspraak is pas defenitief als er getekend is, dus dan pas je oude huur opzeggen en spullen kopen.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Brahms schreef:"Jongeman" klinkt in deze context een klein beetje degenererend.

Het enig goede advies, snel op zoek naar een andere woning, een afspraak is pas defenitief als er getekend is, dus dan pas je oude huur opzeggen en spullen kopen.
Er is wel meer in de topicstart dat denigrerend klinkt, en zo lijkt het ook bedoeld te zijn.
Het blijft een wat vaag verhaal, maar het lijkt er toch echt op dat TS, na op basis van eigen antwoorden in eerste instantie in aanmerking gekomen te zijn voor de woning in kwestie, bij beoordeling van de documenten die er toe doen, afgewezen is, omdat ze niet aan de voorwaarden voldoet.
Het verhaal hier zo opschrijven dat het lijkt alsof 'alles in orde was', alsof er toezeggingen gedaan zijn, helpt daar verder niet aan.
Je voldoet aan de voorwaarden of je voldoet er niet aan. Dat kun je zelf ook goed vooraf beoordelen.
Andere woning opzeggen zonder de zekerheid van een nieuwe woning te hebben, is natuurlijk niet verstandig, maar wel de eigen verantwoordelijkheid.

Waarom bent u afgewezen voor de woning? Aan welke voorwaarde voldeed u niet volgens de verhuurder?

Gesloten