In 2007 liet ik in het kader van de mogelijke aankoop van een Trintella 3 uit 1967 een aankoopkeuring verrichten door [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]van Tom van den Heuvel BV in Leystad. Ik was niet aanwezig bij die keuring. Hij constateerde en rapporteerde een aantal gebreken waaronder enkele wezenlijke en adviseerde een aankoopprijs. Die wezenlijke gebreken zijn door de verkoper verholpen en vervolgens heb ik het schip aangeschaft.
Na overdracht werd het schip gekeurd voor de verzekering. Tot mijn schrik en verbazing werd daarbij geconstateerd dat de mastconstructie en kajuitdak zodanig verzwakt waren dat de verzekering schade ten gevolge daarvan uitsloot. Het hield feitelijk in dat ik niet met mijn schip mocht zeilen of de mast mocht zetten. Van de Heuvel heeft daarna aangeboden de reparatie zelf te vergoeden maar de kosten bleken hoger dan zijn eigen risico. Het werd dus een verzekeringszaak compleet met advocaten.
Ik heb daarna een andere expert ingeschakeld die constateerde dat het schip bovendien al jaren hydrolyse en osmose had, en talloze beschadigingen zoals scheuren en sterren aan de romp vertoonde. Zijn bevindingen werden bij daaropvolgende expertises bevestigd.
De wezenlijke gebreken waarvan sprake bleek waren volgens elk van de experts al aanwezig ten tijde van de expertise van Van de Heuvel. Kortom, [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] heeft er in dit geval volgens mij en de ingeschakelde experts ronduit een potje van gemaakt, een wanprestatie geleverd.
Je zou zeggen dat een en ander snel geregeld zou zijn?
Ik hoopte dat wel maar daar is niets van terecht gekomen.
Ik ben nu bijna drie jaar bezig en heb door het geklungel van [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] nog werkelijk geen meter met mijn schip gezeild!
Er is me uiteindelijk door zijn verzekeraar Fortis Corporate Insurance een fooi geboden voor de reparaties. Natuurlijk zonder dat ze een fout erkennen. Opvallend trouwens omdat ze tot daarvoor alles glashard ontkenden. Steeds weer aankwamen met een of ander / gelukkig makkelijk te weerleggen / flauwekul verhaal. Gelukkig heb ik ook nog een aantal ooggetuigenverklaringen. En gelukkig komt mijn zaak binnenkort voor de rechter.
Ik wil graag weten of er mensen zijn die gelijksoortige zeer slechte ervaringen hebben met de heer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] van Tom van den Heuvel BV in Lelystad en/of met verzekeraar Fortis Corporate Insurance. Uw reactie, desnoods anoniem, wordt zeer op prijs gesteld!
Willem/Jan Hogestijn, Almere
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tom van de Heuvel BV Wanprestatie aankoopexpertise?
-
-
Re: Tom van de Heuvel BV Wanprestatie aankoopexpertise?
Een zeer slechte beurt voor die Van den Heuvel. Het lijkt erop dat die man onvoldoende deskundig is en toch zich aanmeet een expert te zijn. Dit voorval had zo in de rubriek mogelijke oplichters geplaatst kunnen worden.
-
Re: Tom van de Heuvel BV Wanprestatie aankoopexpertise?
Hoe is de zaak afgelopen?
Is de klacht tegen van den Heuvel gegrond verklaard en heeft hij de schade vergoed?
Ik ben bezig met aankoop van een stalen motorschip dat is gekeurd door van den Heuvel.
Vandaar mijn vraag.
T. Dammen
Is de klacht tegen van den Heuvel gegrond verklaard en heeft hij de schade vergoed?
Ik ben bezig met aankoop van een stalen motorschip dat is gekeurd door van den Heuvel.
Vandaar mijn vraag.
T. Dammen