LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] torenhoge gas/elaktra rekening

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

torenhoge gas/elaktra rekening

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:46, 1 keer totaal gewijzigd.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: torenhoge gas/elaktra rekening

Ongelezen bericht door ronald g »

Goede avond. Het stook gedrag heeft u zelf in de hand dat is duidelijk. Dat de energie duurder wordt is ook duidelijk. Maar u kunt zelf ook veel doen. Beter letten op het stook gedrag waar nodig thermostaat kranen aan brengen. Er zijn veel besparings tips op internet te vinden. Wanneer de ketel niet overmatig oud is zult u toch ook bij u zelf ten rade moeten gaan.
Leuker kunnen we het niet maken maar besparen begint bij u zelf.

Ronald.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: torenhoge gas/elaktra rekening

Ongelezen bericht door Ulbe »

Check de isolatie van het huis eens, zoek naar kieren en gaten waardoor de warmte gemakkelijk weg kan komen!,

Onderschat de schoorsteen van een evt. kachel of openhaard ook niet!, wanneer deze uit zijn altijd de klep sluiten, warmte blijft op deze manier zo lang mogelijk in de kamer,

Dak- of vloerisolatie kan ook helpen, de staat van de cv ketel, isolatiefolie achter de cv platen helpt ook weer, net als isolatie materiaal om de cv buizen op zolder,

Draai cv platen dicht waar het niet nodig is om warm te stoken ( pas wel op met vorst! )

Alles scheelt, zelfs een dikkere trui aan doen, kan op jaarbasis aardig wat gas besparen,

Zorg er voor dat de luchtvochtigheid in huis niet te hoog is, vochtige lucht neemt minder gemakkelijk warmte aan, en voelt natuurlijk klam aan, schimmelvorming ligt dan al snel op de loer, ventileren is hier natuurlijk een vereiste!, en het spaart je gas uit!,


De leeftijd van de combiketel kan natuurlijk ook invloed hebben, de moderne HR cv ketels hebben een hoger rendement dan bijv. de conventionele ketels van zo'n 22 jaar terug,

Een HR ketel heeft meer onderhoud nodig dan de ouderwetse ketel, en hoort eigenlijk om de 2 jaar geheel onderhouden te worden door een vakman, deze kan meteen slijtage gevoelige onderdelen vervangen, indien nodig,

Indien u twijfelt aan uw cv ketel, kunt u het beste info vragen bij een vakman, deze kan u het beste vertellen wat u kan doen,


Veel succes,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Snertjong
Berichten: 141
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:52

Re: torenhoge gas/elaktra rekening

Ongelezen bericht door Snertjong »

Wat is nu de rekening ? Gas . .of. . Elektra..of van beide.

Splits deze eerst uit en kijk naar verbruik in Kub/gas en vergelijk dit met vorig jaar idem voor electra.Kwh.

Anders weet je niet waar het verbruik zit..

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: torenhoge gas/elaktra rekening

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Snertjong
Berichten: 141
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:52

Re: torenhoge gas/elaktra rekening

Ongelezen bericht door Snertjong »

Onafhankelijk, is elke gecertificeerde installateur.

Vraag aan hem een rapport en hij zet alles voor je op papier.

Succes - -Klaas 8)

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: torenhoge gas/elaktra rekening

Ongelezen bericht door Ulbe »

In principe moet een cv technicus dit zelf kunnen doen!,

D.m.v. de temperatuur van de afvoergassen te meten, wanneer deze te hoog zijn, kan het zijn dat de cv ketel vervuild, of slecht ingeregeld is,

Bij een te hoge branderdruk wordt de ketel te warm, en gaat er te veel warmte naar buiten,

Bij een onderhoudsbeurt hoort een technicus er op te letten of de voor- en branderdruk op de juiste afstelwaarde staat, hiervoor heeft de technicus de beschikking over een meetinstrument, die om de zoveel jaar geëikt moet worden,

Ook de wisselaar moet goed schoongemaakt worden, omdat het tijdens het gebruik in de ketel kliedernat is!, door de lage afgas temperatuur koelt het afgas dermate af dat deze condenseert in de ketel en buizen, en verlaat via een speciale afvoer de ketel, dit condensaat geeft natuurlijk op den duur wel aanslag op de wisselaar en dit kan in een extreem geval isolerend werken, m.a.w. hetere afgassen de schoorsteen in,

Bij een normaal onderhouden ketel komt dit probleem niet voor, en blijft deze ketel zijn levensduur economisch werken,

Succes,

Vriendelijke groeten

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: torenhoge gas/elaktra rekening

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: torenhoge gas/elaktra rekening

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.

mechelina
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:17

Re: torenhoge gas/elaktra rekening

Ongelezen bericht door mechelina »

Hoi Klaas.
Ik heb zo iets ook aan de hand gehad.

ik kwam er ook niet uit. Toen he ik de stoute scjoenen aangetrokken. En het fabriek waar de mijne vanaf kwam benaderd en gezegd dat ik hun maar slechte ketels maakten. dus toen gingen hun mij vragen stellen. Ik alles verteld stuurde hun "gratis "iemand die het eens na kwam kijken.

Die man sprong zo wat uit zijn vel toen hij mijn ketel zag. Kreeg als eerste de vraag wie in hemelsnaam dat ding bij mij geplaatst had.
En dat die beter fietsenmaker had kunnen worden.

Om het verhaal kort te houden. Die heeft dus toen zelf contact opgenomen met die gene die heb bij mij geplaatst heeft. en is erg boos geworden. Hij liet bij mij een lijst achter met wat er alleemaal mis was.

Wat bleek nu dat de ketel totaal verkeerd geplaatst was en verkeerd aangesloten. Daardoor kwam er niet het redement uit wat zou moeten kunnen.

Het bedrijf heeft hem toen opnieuw geplaatst en aangesloten. Daarna is die man van de fabriek wéér komen kijken óf het nu wel in orden was.

En ja nu heb ik nergens nog last van en hij stookt goed.
Misch heeft u hier iets aan??

Gr Mechelina

Snertjong
Berichten: 141
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:52

Re: torenhoge gas/elaktra rekening

Ongelezen bericht door Snertjong »

Nee !! dat kan natuurlijk niet .

want u onderneemt ook geen stappen zoals ik u aangaf.

Elektra gebruik zit zowieso niet in die comby-ketel - hooguit gas gebruik

Maarja het begint er nu op te lijken dat u alleen maar uw verbruik,probeert afte wentelen naar iemand anders.

U bent duidelijk een huurder,die reageren altijd ,met de woorden''ik wil een nieuwe..

Echter bij particulieren maak je dit nooit mee,die vragen ''heeft u ook gebruikte onderdelen''??

maarja die moeten natuurlijk alles betalen,U niet !!!

Het ligt er dus maar aan uit wat voor ,n positie u praat .

Toch wens ik u succes.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: torenhoge gas/elaktra rekening

Ongelezen bericht door NAK »

Wie weet een officiële onafhankelijke bedrijf of instantie die metingen kan verrichten op een combi ketel
.
Informeer eens bij de UNETO - VNI.
Dat is de branch organisatie van de installatiebedrijven.

Succes

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: torenhoge gas/elaktra rekening

Ongelezen bericht door kritisch consument »

u bent duidelijk een huurder...
Ik zou inderdaad ook wel een nieuwere ketel willen van mijn verhuurdersbedrijf. De ketel in mijn huis is al zo oud als het huis zelf; ongeveer 25 jaar !!

Ik betaal 630 euro huur per maand, dan mag je verwachten dat alles in een huis ook in goede staat van onderhoud is, maar dat is echt niet zo.

Als huurder betaal je als het goed is ook voor het onderhoud aan de woning. Dat is het voordeel van huren !

Snertjong
Berichten: 141
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:52

Re: torenhoge gas/elaktra rekening

Ongelezen bericht door Snertjong »

K-C U heeft gelijk alleen sommige gaan wel erg ver..

Kijk bv naar die zgn lijst van onderdelen.

1 daarvan is slechts een onderdeel

Rest hoort bij de installatie

En bimetalen.. werden in de zestigerjaren gebruikt..

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: torenhoge gas/elaktra rekening

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.

mechelina
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:17

Re: torenhoge gas/elaktra rekening

Ongelezen bericht door mechelina »

Hoi ja ben ik mee bezig geweest. En hun hebben mij toen een aanbod gedaan. Waar ik maar op in ben gegaan. Ik had er mijn buik van vol. Had ik verder gegaan had ik waarschijnlijk meer gekregen. Maar zoals ik al zij was ik het genoeg.

Gr Mechelina

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: torenhoge gas/elaktra rekening

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Hoi mechelina
hun hebben mij toen een aanbod gedaan. Waar ik maar op in ben gegaan
Ik haal hieruit op dat dit een minnelijk bedrag is geweest,

mechelina
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:17

Re: torenhoge gas/elaktra rekening

Ongelezen bericht door mechelina »

Hoi mmhhh ja ligt er aan hoe je het bekijkt. Ik had toen nog geen rechtsbijstandverzekering. Nu wel. Dus als ik de kosten zou moeten gaan maken om er meer uit te krijgen had ik dus nog minder over gehouden.

Maar het viel nog wel mee hun bot hoor.
Ze zijn niet gek en weten wat hun doen. Of hun een brief binnen krijgen van een verzekering of van een advo. Bij mij was het toen der tijd van een advo. Dus hun konden zien dat het mij veel zou gaan kosten anders.

En daar ik er ook nog goed pissig van werd iedere keer wilde ik er vanaf zijn.Gr Mechelina

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: torenhoge gas/elaktra rekening

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.

mechelina
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:17

Re: torenhoge gas/elaktra rekening

Ongelezen bericht door mechelina »

ja ja ben ik bang voor van wel. Daarom ben ik ook op dat aanbod in gegaan.
Had er al zolang mee lopen zeulen was het zat. Maar het aanbod viel toch wel mee.
Gr Mechelina

Gesloten