LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
BertJansen
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 mar 2010 16:50

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door BertJansen »

crazyme schreef:Zij doen dat omdat zij dat zo hebben afgesproken met de verzender, hun klant.
Jij bent hun klant niet, slechts het afleveradres.
Waarom laat die verzender die bij de thuiswinkel organisatie is aangesloten dan niet standaard op zijn pakketten zetten "alleen huisadres"? Want volgens de algemene voorwaarden zijn ze verantwoordelijk voor het in goede orde aankomen bij de klant.

P.S. Bij Neckermann hebben ze Kiala afhaal adressen om dit soort irritatie tegen te gaan. Een Kiala punt is bijv. de lokale sigarenboer etc. Die zijn tenminste open op zaterdag na 12:00 uur en op koopavond!
Laatst gewijzigd door BertJansen op 08 mei 2010 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door crazyme »

BertJansen schreef:
crazyme schreef:Zij doen dat omdat zij dat zo hebben afgesproken met de verzender, hun klant.
Jij bent hun klant niet, slechts het afleveradres.
Waarom laat die verzender die bij de thuiswinkel organisatie is aangesloten dan niet standaard op zijn pakketten zetten "alleen huisadres"? Want volgens de algemene voorwaarden zijn ze verantwoordelijk voor het in goede orde aankomen bij de klant.
Ik reageerde op de reactie boven mij :
Roosje1957 schreef:Het is alweer een paar jaar geleden dat ik belde met TNT (of hoe ze toen heetten) waar mijn pakketje bleef. Deze zou een paar uur later worden bezorgd. Ik vroeg of ik het ook bij hen mocht komen halen, aangezien ik voor het weekend wegging en de bezorger dus voor een dichte deur zou komen te staan. Dit was niet mogelijk; ze kwamen sowieso aan de deur. Terwijl ze wisten dat ik niet thuis was!!! (Destijds werd het nog niet bij buren afgeleverd.)
Toen ik de straat uitreed, zag ik de auto al aankomen..... Helaas zat ik in de bus en kon dus niets doen.
Hoezo...kostenbesparend. Terwijl ze weten dat ze het pakketje niet kunnen afgeven, toch naar het adres rijden.... bespottelijk!

Gelukkig heb ik aardige buren. Maar om hen een beetje te ontlasten, laat ik steeds vaker mijn pakketjes op mijn werk bezorgen.

Roosje1957
Berichten: 175
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

crazyme schreef:
Roosje1957 schreef: Hoezo...kostenbesparend. Terwijl ze weten dat ze het pakketje niet kunnen afgeven, toch naar het adres rijden.... bespottelijk!
Zij doen dat omdat zij dat zo hebben afgesproken met de verzender, hun klant.
Jij bent hun klant niet, slechts het afleveradres.
Vind je het normaal dat zij naar een adres rijden om iets af te leveren, terwijl ze weten dat daar niemand thuis is?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door crazyme »

Zij hebben de plicht om binnen een bepaalde tijd een pakket af te leveren. En dat doen ze op hun eigen manier.

Niet op de manier zoals "iemand" ze dat heeft opgedragen.

btw: wat is jouw probleem wanneer ze voor niets rijden ?

Roosje1957
Berichten: 175
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

crazyme schreef:Zij hebben de plicht om binnen een bepaalde tijd een pakket af te leveren. En dat doen ze op hun eigen manier.

Niet op de manier zoals "iemand" ze dat heeft opgedragen.

btw: wat is jouw probleem wanneer ze voor niets rijden ?
Het is niet mijn probleem. Ik leg alleen maar voor dat het bespottelijk is.

-zondagskind-
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2010 16:01

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door -zondagskind- »

Bij ons rijd een nieuwe pakketbezorger van tnt-post en die stop geen briefjes in de brievenbus als hij bij de buren een pakket bezorgd, vorige deed dat inderdaad wel netjes.

Soms hangt het er ook vanaf wat je opgeeft als je iets besteld. Bij sommige winkels kan je aangeven of het bij de buren bezorgd mag worden. Zo niet dan mogen ze het niet bij de buren bezorgen. Of ze zich daar aan houden is ten tweede. Ik woon ook in een apartementencomplex en neem alleen pakketjes aan van de buren die op dezelfde etage wonen.

BounceMeister
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 jan 2004 19:31

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door BounceMeister »

Als je geen briefje in de bus krijgt over waar je pakket is bezorgd, moet je gelijk een klacht indienen. Dan hebben de hoge heren bij TNT post het misschien ook eens door. De meeste bezorgers spreken geen Nederlands, dus die kan je het niet (helemaal) kwalijk nemen.

Janneke
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2010 13:36

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door Janneke »

Wij hebben hier hetzelfde probleem.
Wij wonen in een appartementencomplex met 58 woningen waarvan wij op één van de eerste nummers wonen,elke dag ging hier de bel (is niet uit te schakelen ivm centraal systeem) of wij een pakketje wilden aannemen voor mensen uit het complex.
Helaas ben ik ziek en rust veel en werd dus 's middags veel wakker gebeld,ondanks verzoeken van onze kant niet meer aan te bellen bleef het door gaan,tot dat mijn man beneden was en hoorde dat de bezorger zei:"Bel daar maar aan die zijn toch altijd thuis,anders moeten we helemaal naar boven"
Mijn man is daarop erg kwaad geworden want hij had niet eens bij de bewuste mensen aangebeld.
Hier ging het dus gewoon om luiigheid.
Ook hebben wij nooit een briefje in de bus als een pakketje van ons elders is afgegeven,iemand die kwaad wil kan er dus mee van tussen.
Pakketjes worden ook wel eens gewoon voor de voordeuren gezet,hier heeft een pakketje gewoon een week bij een bewoner voor de deur gestaan,ik vind wel dat als je een week weg gaat je dan niets moet bestellen,maar pakketjes zet je niet voor de deur als iemand er niet is.
Nu is het hier gelukkig binnen,maar we horen ook van mensen waar het gewoon aan de straatkant gezet word.
Zowel de post als de pakketbezorging is een zooitje,brieven komen niet aan en als je belt krijg je simpelweg te horen dat het dan maar aangetekend verzonden had moeten worden.
Wij krijgen ook vaak post geopend of flink toegetakeld in de bus.
Het gaat wel om privépost als bijvoorbeeld rekeningen.
De TNT/TPG mag hier wel eens wat aan gaan doen,want netjes is wat anders,we betalen er wel allemaal voor.

BertJansen
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 mar 2010 16:50

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door BertJansen »

Ik herken het verhaal hierboven. Laatst ook weer: staat een van mijn buren voor mijn deur. Ik had geen briefje in de bus gehad. Hij had het pakket net zo goed kunnen houden. En nieuwsgierig dat hij was over wat er nu in zat. Gadver! Klagen heb ik al vqaak gedaan. Per telefoon. Mea culpa. Per email/website: standaard email terug. Die bezorgers hebben er simpelweg lak aan. :(

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door tiptoo »

BertJansen schreef: Hij had het pakket net zo goed kunnen houden. (
nou nee hoor , u ken dan wel geen briefje hebben gehad ....daarom weten uw buren dat niet trouwens je bent strafbaar als je een pakketje van een ander houdt!!

beetje meer vertrouwen in de buren hebben , enne als ik een buur niet mag ....dan pak ik er ook geen pakje voor aan dus waarom moeilijk doen als het makkelijk ken :mrgreen:

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

ik vraag me eigenlijk af wat de wet hierover zegt. Wie is er dan verantwoordelijk voor dat ik het pakket krijg als het afgeleverd is bij de buren?
Heb je als je een pakket van je buren aanneemt de wettelijke verplichting te zorgen dat dit dus bij de juiste eigenaar terecht komt?

Ik heb zelf wel vaker pakketjes van mijn buren aangenomen en zij ook van mij, dat gaat altijd prima (heb goed contact met de buren) Maar wat ik wel vreemd vond is dat ik ook ooit voor een pakket van hun heb kunnen tekenen. Volgens mij mag dat dus echt niet.

Trudy

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door tiptoo »

trudy81 schreef:
Heb je als je een pakket van je buren aanneemt de wettelijke verplichting te zorgen dat dit dus bij de juiste eigenaar terecht komt?
ja die heb je ...als je het namelijk aanpakt dan ben je verplicht het over te dragen aan je buren , als je het niet doet ben je strafbaar!

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door trudy81 »

ok, dat wist ik dus niet,

eigenlijk best interessant dat dat zomaar mag dan, een strafbare verantwoordelijkheid unilateraal delegeren. (niet dat ik een pakket van de buren wil stelen of zo)

trudy

BertJansen
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 mar 2010 16:50

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door BertJansen »

Tja. En als je buren het pakket (per ongeluk: hond!) stuk maken? Wie betaalt het gelach dan?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door tiptoo »

BertJansen schreef:Tja. En als je buren het pakket (per ongeluk: hond!) stuk maken? Wie betaalt het gelach dan?

lijkt me duidelijk , de buren dan, je legt een pakket van een ander toch niet in bereik van je hond???

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door tiptoo »

trudy81 schreef:
eigenlijk best interessant dat dat zomaar mag dan, een strafbare verantwoordelijkheid unilateraal delegeren.

hoezo makkelijk??? je hoeft het niet aan te pakken staat nergens in de wet dat je dat verplicht bent voor je buren ...doe je het wel dan zal je het aan de mensen moeten geven , makkelijk zat toch?

BertJansen
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 mar 2010 16:50

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door BertJansen »

tiptoo schreef: Je hoeft het niet aan te pakken staat nergens in de wet dat je dat verplicht bent voor je buren?
Nee. Maar de mensen die je pakketje aannemen beseffen niet dat ze ineens, zomaar, wettelijk aansprakelijk worden voor wat er in zit. Sterker nog: ze hebben niets getekend waarin staat dat ze dat ook daadwerkelijk zijn en zich beseffen wat de waarde is van de inhoud. Ze zijn alleen bang om "Nee" te zeggen tegen die bezorger. Het is een hard gelach als achteraf blijkt dat de inhoud van 500 Euro stuk is (bijv. mob. telefoon). En wie heeft dat dan precies gedaan? De verzender, de bezorger of de buren? Wordt een leuke buren-verstandhouding als je buren door T-Mobile en TNT tegelijk aangeklaagd worden omdat men jou een vervangend mobieltje heeft moeten leveren.

Nee. Ik blijf erbij: NIET bij de buren tenzij dat expliciet is afgesproken met de verzender EN de buren door de "besteller" (ik dus). Een nieuwe wet graag. Zo wordt kopen op afstand nooit wat.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door tiptoo »

BertJansen schreef: Ze zijn alleen bang om "Nee" te zeggen tegen die bezorger. .

wat een onzin, je bent toch volwassen , en nee is nee , duidelijk zat , als ik geen pakketje wil aanpakken wat heus wel eens gebeurd is zeg ik toch duidelijk NEE, wil ik het wel dan is de verantwoordelijkheid van dat pakketje bij mij, daar kies je voor en niet van als je eens niet durft nee te zeggen!!!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

De TNT/TPG mag hier wel eens wat aan gaan doen,want netjes is wat anders,we betalen er wel allemaal voor.
Nee Janneke, TNT (TPG bestaat al ruim 5 jaar niet meer) is geen overheid meer, dus jij betaalt daar niet aan mee.

Voor de rest ben ik het met je eens dat bezorgers, van welke dienst dan ook, en dan noem ik er een aantal: TNT, Business-Post, Sandd, DHL, VSP-netwerk, Netmail, Selectmail, GLS, UPS, gewoon zorgvuldiger moeten zijn met het bezorgen of afgeven van poststukken.

Twee weken terug zag ik eens hoe een bezorgster van Sandd, in de wijk waar ik ook post moest bezorgen, een hekje niet opende, maar het poststuk gewoon in de tuin gooide. Ze zag dat ik dat gezien had, en zei: dat mogen wij van Sandd doen, wanneer hekjes niet open gaan, hoeven we het poststuk niet te bezorgen.

Ja, maar dan moet je het mee terugnemen. Sticker erop met een notitie: brievenbus onbereikbaar. Het hekje ging gewoon open.

Enkele dagen daarna werd ik door de bewoonster op het bewuste poststuk aangesproken, maar ik kon aantonen dat het niet van mij was, er stond duidelijk Sandd te lezen.

mariusjr
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 mar 2007 22:16

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door mariusjr »

Het is een hard gelach als achteraf blijkt dat de inhoud van 500 Euro stuk is (bijv. mob. telefoon).
Lijkt me sterk dat zoiets niet aangetekend en/of verzekerd verstuurd wordt.
En zoja, de schuld van de verzender!

Waar we hier over praten zijn pakketjes zonder extra diensten, die ze dus inderdaad bij de buren mogen afgeven. Dat is goedkoper. Ik ben daar blij mee.
Anders zou elk pakketje versturen 20 euro kosten ofzo, OOK als je iets goedkoops wilt versturen van 10 euro?
Nee, de meeste klanten hier willen het goedkoopste van het goedkoopste EN de allerbeste service hebben!

Bezorg het dan zelf, of gaat het zelf halen!

Vind je het normaal dat zij naar een adres rijden om iets af te leveren, terwijl ze weten dat daar niemand thuis is?
Wat wil je dan? Dat de klantendienst uit gaat zoeken wie het pakket nu heeft, en dan die bezorger gaat bellen dat hij niet naar een bepaald adres hoeft? Terwijl het sowiezo op de route ligt. Kost dus waarschijnlijk meer tijd dan het bespaart, EN je stoort iemand tijdens het rijden!

Gesloten