LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
sempiterna
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2008 18:54

TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door sempiterna »

Het is me nu al een keer of 8 overkomen dat TNT post aan mij geaddresseerde pakketten aflevert bij "buren". Ik woon in een appartementen complex, dus ik heb ook best veel buren die ik echt niet allemaal ken. Tot nu toe is het bij 6 verschillende mensen afgeleverd.

Vroeger (tot een jaar of 2 terug) werd een pakket netjes op het postkantoor afgeleverd. Op die manier kon ik fijn, wanneer ik tijd had, het pakket ophalen. Het probleem met bezorging bij "buren", is dat ik niet weet wanneer zij thuis zijn, en zij niet weten wanneer ik thuis ben. Zo komt het dus voor dat er 2 weken of langer overheen gaat voordat ik het pakket uiteindelijk daadwerkelijk in bezit heb... nog afgezien van de ellende om steeds over en weer te lopen om te zien of ze wel thuis zijn.

Nu heb ik geen ruzie met buren, maar wat als dat wel zo is en een pakket word daar afgeleverd. Daar kun je dan de grootste problemen mee krijgen.

Persoonlijk vind ik dat TNT haar plicht niet na komt door een pakket, waarvoor de afzender de verzendkosten heeft betaald, moedwillig af te leveren op een adres anders dan waarvoor de verzender betaald heeft.

Misschien dat radar deze gemakzuchtige praktijken eens aan de kaak kan stellen?

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door Frans75 »

Heeft niks met gemakzucht te maken. Maar met een "intern" kostenplaatje.

br52
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 dec 2008 00:01

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door br52 »

Aangezien het niet duidelijk is op te maken uit onderstaande "klacht" wat de verzendwijze is neem ik gemakshalve aan dat het hier om de goedkoopste verzendwijze gaat (basispakket).

In dat geval mag het pakket bij de buren afgeleverd worden als de geadresseerde er niet is. Simpel. Kostenplaatje? Ja, maar niet bij TNT. TNT biedt je meerdere mogelijkheden waaronder een basispakket. Wil iemand voor een dubbeltje op de eerste rang zitten? Tja, een basispakket is amper goedkoper dan een zeker pakket (deze mag alleen op adres, wel tnt aansprakelijkheid want verzekerd etc) maar die 1,75 meer hè.

Laten we het er maar op houden dat mensen er zelf voor kiezen om de goedkoopste verzendwijze te nemen, of dat nu de geadresseerde of de afzender is. En ja, een basispakket mag bij de buren worden afgeleverd. Ook al woont je buurman op de tweede verdieping en jij op de twaalfde. Zelfde blok, dus een buurman. Wil je (meer) service, dan moet je er voor betalen!

sempiterna
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2008 18:54

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door sempiterna »

Aangezien het niet duidelijk is op te maken uit onderstaande "klacht" wat de verzendwijze is neem ik gemakshalve aan dat het hier om de goedkoopste verzendwijze gaat (basispakket).
Omdat TNT de indruk wekt met ook het basis pakket, dat de geaddresseerde het pakket gaat ontvangen. Dit is dus niet het geval. De afzender stuurt dus eigelijk het pakketje naar het hele huizenblok, waarna de postbode zelf mag bepalen waar o waar hij het ergens gaat dumpen.

Misschien dat jij dat normaal vind, maar ik vind het echt stijlloos dat ik maar op zoek mag gaan naar waar dat pakket is gebleven en maar mag hopen dat die, voor mij onbekende buren, het pakket nog willen afgeven, want zoals ik het van jou lees, is het bestemd voor dat huizenblok en het feit dat er een huisnummer op staat is blijkbaar maar voor de sier.

Waar een verzender voor betaalt is dat zijn zending aan komt bij de persoon waar het voor bedoeld is. En dat is ook met de basis zending. Het moet niet veel gekker worden hier.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door Frans75 »

Simpel. Kostenplaatje? Ja, maar niet bij TNT
Oh?
Het bezorgen bij buren is ingestelt om de kosten te drukken bij TNT.

Ary123
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2008 19:43

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door Ary123 »

Wanneer een pakket niet bij u afgeleverd kan worden op dinsdag tot en met vrijdag, wordt het standaard bij uw buren aangeboden.


Tjonge jonge moet je hier zo moeilijk over doen,negatief iemand !

Marijke77
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2005 16:39

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door Marijke77 »

Je krijgt toch een briefje in de bus welke buren je pakketje hebben dus weet je waar je het halen moet of hun brengen het bij jou, je kunt overal wel moeilijk over gaan doen, anders ga gewoon in een winkel kopen dan heb je daar geen problemen mee.

sempiterna
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2008 18:54

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door sempiterna »

Tjonge jonge moet je hier zo moeilijk over doen,negatief iemand !
Umm ja, omdat ik die zogenaamde "buren" niet ken, ik weet niet wanneer ze thuis zijn. Wie weet, als ik ze ken, heb ik wel problemen met die "buren"... legio redenen te bedenken om niet bij volslagen onbekenden te bezorgen.
anders ga gewoon in een winkel kopen dan heb je daar geen problemen mee.
Ik weet niet wat jij koopt, maar niet alles is in de winkel tekoop, en daarbij heb je ook niet altijd een keus in de wijze van verzending.

Ik zie niet in dat het zo enorm moeilijk moet zijn om een pakket, zoals vroeger, gewoon bij het postkantoor af te leveren als de persoon niet thuis is. Dan kan ik zelf bepalen wanneer ik het afhaal, hoef ik er ook maar 1 keer heen te gaan, en weet ik zeker dat ik het krijg.

Zelfs een pakket wat over kwam uit de VS, waar bijna 80 dollar aan verzendkosten op zat, werd gewoon bij onbekenden afgeleverd. Zie je spullen maar eens te krijgen op zo'n manier.

teunenina
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:31

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door teunenina »

Onze pakjes worden ook vaak afgeleverd bij de buren en dit vind ik wel prettig en ligt altijd een briefje in de bus en ik moet dan niet naar het postkantoor om alsnog dat pakket te halen.

Dus ik heb er geen problemen mee.

Wel als de postbode het bijvoorbeeld onder onze aanhanger heenlegt en dan wordt gejat

Maar bij de buren is geen probleem

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door D1RK »

Laat het bij iemand in bejaarden huis bezorgen, die zijn altijd thuis....
en dan hebben ze gelijk bezoek als je het pakje komt ophalen...

Je hebt alleen kans dat ze gaan klagen dat je zo weinig bestelde de laatste tijd.

Wel veilig zolang die oudjes daar rustig leven....

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door Frans75 »

Laat het bij iemand in bejaarden huis bezorgen, die zijn altijd thuis....
En dan maar hopen dat ze nog bij de tijd zijn :roll:

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door plumber »

Geplaatst op 29 Dec 2008 10:11 door Frans75


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Laat het bij iemand in bejaarden huis bezorgen, die zijn altijd thuis....


En dan maar hopen dat ze nog bij de tijd zijn
Met zo'n opmerking laat je blijken dat jij een
probleem heb.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ plumber,

Zoek even de betekenis op van ironie.

huub1
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2007 08:52

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door huub1 »

br52


Geplaatst op 28 Dec 2008 02:37 door br52


--------------------------------------------------------------------------------

Aangezien het niet duidelijk is op te maken uit onderstaande "klacht" wat de verzendwijze is neem ik gemakshalve aan dat het hier om de goedkoopste verzendwijze gaat (basispakket).

In dat geval mag het pakket bij de buren afgeleverd worden als de geadresseerde er niet is. Simpel. Kostenplaatje? Ja, maar niet bij TNT. TNT biedt je meerdere mogelijkheden waaronder een basispakket. Wil iemand voor een dubbeltje op de eerste rang zitten? Tja, een basispakket is amper goedkoper dan een zeker pakket (deze mag alleen op adres, wel tnt aansprakelijkheid want verzekerd etc) maar die 1,75 meer hè.

Laten we het er maar op houden dat mensen er zelf voor kiezen om de goedkoopste verzendwijze te nemen, of dat nu de geadresseerde of de afzender is. En ja, een basispakket mag bij de buren worden afgeleverd. Ook al woont je buurman op de tweede verdieping en jij op de twaalfde. Zelfde blok, dus een buurman. Wil je (meer) service, dan moet je er voor betalen!

Naar boven

Dit is gelul van de bovenste plank.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik vind het goed van De post dat ze dit doen. Zo maak je nog eens een praatje met de buren. Je kijkt ook wel uit om ruzie met ze te maken want anders kijken ze volgende keer in je doos met bestelde lingerie. :wink:

Kaila
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2008 16:37

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door Kaila »

@Marijke77

Een briefje als mijn pakket bij de buren ligt is wel leuk als de postbode niet te lui is om ereen uit te schrijven en in mijn brievenbus te deponeren.

dafhobby
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2006 17:37

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door dafhobby »

Pakket afleveren bij de buren is geen probleem als de bezorger dan maar op zijn minst een papiertje in de bus doet met de naam of huisnummer waar hij het heeft afgegeven.
Helaas vergeten veel bezorgers dit en kun je zelf gaan zoeken waar het is gebleven.
Volgens mij moeten de bezorgers dit ook doorgeven.
Wij versturen en ontvangen vele honderden pakketjes per jaar en merken steeds vaker dat de pakketjes op andere plaatsen worden afgeleverd zonder een berichtje achter te laten.
Klant beld dan naar ons met de vraag waar het pakketje is gebleven, wij controleren via Track-trace en zien dan dat het is afgeleverd.
Op welk adres staat er dan niet bij, klant is dan ontevreden.
Vervolgens moeten wij als verzender een onderzoek laten starten bij TNT.
Kortom een hoop werk voor ons wat voorkomen kan worden als de bezorgers hun werk goed doen en een simpel briefje (wat ze altijd bij zich moeten hebben) invullen en in de bus doen met het werkelijke aflever adres.

Op al de jaren dat we versturen is enkele keren een pakket verdwenen of retour gekomen. Vervolgens door ons een klacht ingediend en steeds de gemaakte kosten vergoed gekregen.
Ja, duurt soms wel lang voor het geregeld was maar belangrijk is dat het door TNT werd geregeld.

Gr. Dafhobby

br52
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 dec 2008 00:01

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door br52 »

@Frans75;

Nee, de klant bepaald hoe hij het pakket wil verzenden. TNT bied de optie het als basispakket te verzenden. Met daarbij in de algemene voorwaarden opgenomen dat dit dus bij de buren mag zijn (met kennisgeving natuurlijk :wink: ). Basispakket is wat het zegt te zijn, basis.

@Huub1

Gelul? Bel de klantenservice maar, krijg je precies hetzelfde te horen. We kunnen er lang over discussieren, maar dat is wat een basispakket inhoudt.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door Frans75 »

@br52,
Met daarbij in de algemene voorwaarden opgenomen dat dit dus bij de buren mag zijn
En dit staat er pas in sinds de hervorming van de pakketten.
Bezorging bij buren was al een paar jaar eerder ingestelt, omdat dit goedkoper is dan afleveren op een afhaallocatie.

Knuffelbeer
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 jan 2005 17:09

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door Knuffelbeer »

Je kan ook op je pakketten laten vermelden dat het niet bij de buren bezorgd mag worden (Geen burenlevering o.i.d.) dan weet je zeker dat ze alleen bij jou komen.
Of laat ze naar je werk sturen (net zoals ik tegenwoordig doe!)

Gesloten