Trage bezorging pakket uit het buitenland

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Judith555

Trage bezorging pakket uit het buitenland

Ongelezen bericht door Judith555 »

Sinds 3 november ligt er een pakket uit IJsland bestemd voor mij bij de douane in Den Haag. De 30 dagen inklaringstijd zijn allang verstreken. Postnl wijst naar de douane en de douane wijst naar Postnl via onderstaande pagina van de belastingdienst. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... n-pakketje
Ondertussen kan ik wachten totdat ik een ons weeg. Vorig jaar ontving ik een pakket uit IJsland dat in december was verzonden, pas eind februari. Ik vind dit echt niet kunnen. Er zit alleen chocolade in het pakket. Waarom moet het zo lang duren? Zijn er meer mensen die hier tegen aan lopen?

Techneut71

Re: Trage bezorging pakket uit het buitenland

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Ik heb hetzelfde probleem met een pakketje uit het VK. Dat ligt sinds 20 november bij de douane - volgens de T&T van de Royal Mail. Van de douane heb ik nog niks gehoord, en ook postNL herkent de T&T code nog niet (terwijl dat volgens de Royal Mail wel de delivery partner in NL is).

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gelukkig is het koud, dus die chocolade zal niet smelten. Even geduld met al die pakjes.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Er ligt nooit iets "bij de Douane". De douane doet niet aan pakjesopslag (tenzij het in beslag genomen goederen zijn).

Techneut71

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Nee, het zal niet fysiek bij de douane liggen. Maar het is wel de enige informatie die ik heb, want bij postNL kan ik het pakket niet traceren. Informatie van de Royal Mail is het enige wat ik heb:
"Your item is currently with Customs in the destination country."

DeZevendeHenk

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Ja, het is herkenbaar, alles dat niet voor aangegeven is, zoals spul van Ali, maar nog ingeklaard moet worden kost extreem veel tijd. Express zending gebruiken als het snel moet.

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Techneut71 schreef:
10 dec 2021 10:29
Nee, het zal niet fysiek bij de douane liggen. Maar het is wel de enige informatie die ik heb, want bij postNL kan ik het pakket niet traceren. Informatie van de Royal Mail is het enige wat ik heb:
"Your item is currently with Customs in the destination country."
Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het ook echt in Nederland is. Tussen de uitgaande douane en de inkomende douane zit nog een stuk logistiek. Misschien staat het wel ergens in een container in een Engelse haven te wachten op transport. Voor Royal Mail is het dan afgehandeld.

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je mag maximaal 2 kilo chocolade importeren. Als het meer is, dan heb je kans dat het pakketje bij douane blijft en na onderzoek vernietigd wordt.

Het beste kan je contact opnemen met de verzender, die is verantwoordelijk voor de levering. Echter, jullie zijn allebei verantwoordelijk voor de import regels.

Judith555

Ongelezen bericht door Judith555 »

Ik heb geen idee wie de expediteur is..

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik zal eens bij mijn familielid infomeren of ze eens een open dag willen houden bij PostNL. Of dat een filmpje willen maken van de hoeveelheid pakjes dat van buiten de EEG hier in Nederland binnenkomt. Ik denk dat een aantal mensen zich een hoedje zullen schrikken en met verwondering staan te kijken dat het uberhaupt nog lukt om de goederen op de eindbestemming te krijgen. We hebben het namelijk over meerdere containers per dag. En zeker vanaf begin november is er niet tegenaan te werken.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Monteiro.E schreef:
11 dec 2021 11:38
Daarmee is het probleem nog niet opgelost.
Nee, maar het zou wel begrip kunnen opbrengen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Met geld kan in dit geval veel worden opgelost. PostNL kan meer geld uitgeven om de bedrijfsprocessen beter op orde te brengen.

In België wordt PostNL inmiddels vervolgd omdat ze zich niet aan de sociale wetten houden. De Vlaamse zender VTM ging recent undercover https://youtu.be/j08JFCgL4eg

In Nederland maakte het programma Rambam een soortgelijke reportage.

Ik vind dat we af moeten van dit soort arbeidsomstandigheden.

https://www.google.com/search?q=postnl+ ... =592&dpr=3

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Bob Schurkjens schreef:
11 dec 2021 13:49
Met geld kan in dit geval veel worden opgelost. PostNL kan meer geld uitgeven om de bedrijfsprocessen beter op orde te brengen.

In België wordt PostNL inmiddels vervolgd omdat ze zich niet aan de sociale wetten houden. De Vlaamse zender VTM ging recent undercover https://youtu.be/j08JFCgL4eg

In Nederland maakte het programma Rambam een soortgelijke reportage.

Ik vind dat we af moeten van dit soort arbeidsomstandigheden.

https://www.google.com/search?q=postnl+ ... =592&dpr=3
Geef eens aan hoe meer geld het probleem kan oplossen?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat heb ik al gedaan: betere bedrijfsprocessen.

Gesloten