LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trouwjapon is nog niet binnen.Wat nu?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Willy1958
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 aug 2005 12:39

Trouwjapon is nog niet binnen.Wat nu?

Ongelezen bericht door Willy1958 »

Onze dochter gaat op 5 juni a.s trouwen :D Dus vorig jaar mei een trouwjapon uitgezocht en gekocht(Helft aanbetaald)Sommige zullen dit misschien wat vroeg vinden wat de aankoop betreft maar wij zijn blij dat wij dit gedaan hebben.Want vorig jaar september was de japon binnen en eigenlijk mocht onze dochter hem pas dit jaar april weer passen maar aangezien zij dit te lang vond duren hebben we gebeld naar de zaak met de vraag of het niet een keer extra mocht.Dit mocht en dus eind september ging onze dochter haar japon opnieuw passen.Ook weer foto`s gemaakt van deze keer passen net als bij het uitzoeken.Zij had direct al het gevoel dat er iets niet aan klopte :?: Dus thuis gekomen direct de foto`s vergeleken van de 1e keer passen en de laatste keer en ja hoor onze dochter had gelijk er ontbrak het een en ander aan de japon.Gelijk contact gezocht met de winkel en dit verteld.Moesten opnieuw een afspraak maken langs komen met de foto`s.Helaas begaf onze PC het en konden we pas op 4 november terecht bij de winkel met onze foto`s.
Werden daar niet bepaald hartelijk ontvangen men gaf ons het gevoel dat we een stel zeurpieten waren die niet zeker wisten dat het om die japon ging,maar goed de foto`s afgeven en deze werden vergeleken met de foto`s van de 1e keer passen.En ja wij hadden gelijk de japon was niet zoals het moest.De fabrikant was een meter of 12 kant vergeten eraan te zetten inclusief de borduursels.
Men beloofde ons een spoedbestelling te plaatsen en de japon zou 13 februari binnen zijn.Helaas is het nu al 26 februari en de japon is nog niet binnen :( Het liefst zou onze dochter haar aankoop ongedaan maken maar dat kan helaas niet staat in het contract :( Dit kan alleen als èèn van hen zou komen te overlijden.Nu daar zit ook niemand op te wachten.
En stel je voor dat we tot april hadden gewacht met opnieuw passen :?: Wat had men dan gedaan om haar japon nog op tijd klaar te krijgen.
Hebben intussen opnieuw contact gezocht met de winkel maar men kan ons niet zeggen wanneer de japon binnen komt.
Weet iemand raad of wat wij nu nog kunnen doen :?: Het liefst willen we van de aankoop af en onze aanbetaling terug.

Snake-lady
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 mei 2008 10:10

Re: Trouwjapon is nog niet binnen.Wat nu?

Ongelezen bericht door Snake-lady »

Bel het juridisch loket op, leg jullie verhaal uit, en vraag wat er mogelijk is met betrekking tot de koop ongedaan maken.

Abarth
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:33

Re: Trouwjapon is nog niet binnen.Wat nu?

Ongelezen bericht door Abarth »

Wat heeft u precies afgesproken wanneer er geleverd (eindprodukt) zou worden?
Als dit inmiddels overschreden is kunt u de verkoper in gebreke stellen en hem/haar gelegenheid geven om dit op redelijke termijn (4 weken) te herstellen.
Smoezen dat hij ook afhankelijk is van derden gaat niet op. Dat is namelijk zijn probleem niet het uwe.
Anders kunt u de koop laten ontbinden. het feit dat u alleen geld terug krijgt bij overlijden is wettelijk niet houdbaar. In de algemene voorwaarden mogen uw rechten namelijk niet beperkt worden bij wanprestatie/verzuim van de verkoper.
Ik zou hierin toch zeker wel rechtsbijstand of andere juridisch deskundig advies bij aanwenden om een sluitende zaak te krijgen en evt nog de tijd over te houden om een andere jurk te kopen

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Trouwjapon is nog niet binnen.Wat nu?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Sorry maar je bent een zeur. Je hebt nog tot april dus tijd genoeg voor ze om het piekfijn in orde te maken. Ik hoop voor je toeomstige man dat je tijdens het huwelijk minder zeurt :wink:

Willy1958
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 aug 2005 12:39

Re: Trouwjapon is nog niet binnen.Wat nu?

Ongelezen bericht door Willy1958 »

Ik heb er al 32 jaar huwelijk opzitten :D Dus ik ga niet trouwen maar onze dochter.
Beter lezen zou ik zeggen voor je reageert :twisted: En hoop voor jou als je kinderen hebt waaronder een dochter dat dit jou dochter niet zal overkomen.Zowel eens kijken wie er dan een zeur is :x

Verder iedereen bedankt voor zijn/haar reactie :wink:
Hebben gelukkig een rechtsbijstand verzekering dus zullen kijken of waar daar verder mee komen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Trouwjapon is nog niet binnen.Wat nu?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Die komen ook niet verder want de winkelier moet in de gelegenheid gesteld worden een en ander te verbeteren- in orde te maken. Maar dat leggen ze jullie wel uit...

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Trouwjapon is nog niet binnen.Wat nu?

Ongelezen bericht door dhc »

Zullen we eens stoppen met overal die idiote emoticons tussen te voegen, dan komt het allemaal wat volwassener over!
Emoticons en andere meuk is voor kinderen!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Trouwjapon is nog niet binnen.Wat nu?

Ongelezen bericht door sjoegel »

of voor vrouwen in de overgang.

Willy1958
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 aug 2005 12:39

Re: Trouwjapon is nog niet binnen.Wat nu?

Ongelezen bericht door Willy1958 »

Of voor mannen in de PENOPAUZE!!!!!!!!!!!!!

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Trouwjapon is nog niet binnen.Wat nu?

Ongelezen bericht door antonh »

@Willy 1958,

een jaar van te voren de trouwjurk kopen???
Laat je nu toch niet al alles verzieken.
De leverancier heeft toch nog tijd?
Rustig aan en denk aan je hart.
Het moet toch een fijne dag worden en niet van tevoren in het ziekenhuis met hartklachten?

Succes :D :D

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Trouwjapon is nog niet binnen.Wat nu?

Ongelezen bericht door MLF »

in die 4 maanden is dat wel klaar denk ik......

Emma Derksen
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 jan 2009 00:37

Re: Trouwjapon is nog niet binnen.Wat nu?

Ongelezen bericht door Emma Derksen »

Ik ga trouwen in juli en mijn partner wil me in een rood jurkje lullen :? (oh, sorry voor de emoticon, ik zit toch nog echt niet in de overgang!)

Ik wil geen rood jurkje, vandaar dat ik me er nog totaal niet in heb verdiept. Ik vrees dat als puntje bij paaltje komt, ik mijn moederke moet vragen om van een tafellaken nog snel iets in elkaar te flansen. :wink: (oh, sorry, doe ik het weer!)

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Trouwjapon is nog niet binnen.Wat nu?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Of gewoon niet trouwens, hoef je ook geen tafellakens op te offeren.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Trouwjapon is nog niet binnen.Wat nu?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste ,

De enige zinvolle reactie is van Abarth, als je doet wat hij/zij voorstelt komt het wel goed

Gesloten