LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitkering vraag! Mag dit

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

Uitkering vraag! Mag dit

Ongelezen bericht door Gast »

Ik had een leuke baan, maar doordat het minder werd met de omzet van mijn baas in deze economische minder tijden. Werden mijn uren verlaagd van 28 tot 32 naar 8 tot 12. Vanuit mijn werkgevers kant compleet legaal en volgens regels.

Doordat ik niet rond kon komen van 8 tot 12 uur werk per week, heb ik een aanvullend uitkering aangevraag en kreeg die ook. Het was niet veel, maar net genoeg om rond te komen. Echter mij werd verteeld dat ze mij maar 6 maanden uitkering geven en dat ik het opnieuwe moet aanvragen daarna.

6 maanden later, kon ik nog steeds geen andere baan vinden en werd mij uitkering stop gezet. Dat was begin maart. Ik vroeg nog een uitkering aan en mij werd verteld dat mits goedgekeurd ik weer van maart een uitkering zou ontvangen.

Het is nu 22 Mei. Ik heb al bijn 3 maanden geen uitkering en leef al 3 maanden onder de wetelijk minimum! Nu word mij verteld dat het nog 2 a 3 weken duurt totdat de aanvraag goedkeurd is en dat vanaf dat moment ik een uitkering krijg! Of te wel ik loop 3.5 tot 4 maanden mis!

Volgens de website van szw zit er geen 6 maanden limit aan een uitkering! Het is niet tijds gebonden.

Mag dit wat zij mij hebben aangedaan of niet? Wat kan ik eraan doen om alsnog die 3.5 maanden te ontvangen? Ik zit echt financeel in een put!

Gast

Re: Uitkering vraag! Mag dit

Je kunt een voorschot vragen wat ze vaak geven als je sowieso recht op een uitkering hebt.

als ze je een datum hebben gegeven waarop je de uitkering begint te ontvangen dan kun je rente berekenen op het moment dat ze erover heen gaan.

Gast

Het ligt sterk aan het soort uitkering dat je hebt wanneer je kijkt naar de tijdsgebondenheid.

Een (aanvullende) ww-uitkering is wel degelijk tijdgebonden.
De lengte van deze uitkering wordt bepaald door je arbeidsverleden.
Aangezien het hier om een (aanvullende) uitkering met een looptijd van 6 maanden ging weet ik haast wel zeker dat het om een (aanvullende) ww-uitkering ging.

Nu die tijd verstreken is en je nog steeds geen werk erbij hebt gevonden (wel gesolliciteerd?) zou je nu een (aanvullende) uitkering via de sociale dienst aan moeten vragen.
Je hebt immers geen recht meer op een (aanvullende) ww-uitkering.

ariewo

Ongelezen bericht door ariewo »

Als je met je werk niet minder verdient dan het bijstandsminimum heb je recht op een aanvulling vanuit de WWB (voormalige bijstandswet) Die zullen in eerste instantie je inkomen aanvullen tot het bijstandsminimum en afhankelikk van je woonplaats kun je misschien in aanmerking komen voor een vrijstelling.
Wel is het zo dat men je zal vertellen dat je een andere baan moet gaan zoeken aangezien je huidige gewoon niet meer voldoende is. (ook het uwv zal dit doen). De tijden dat je op deze manier kon leven zijn voorbij in nederland. Dit geld ook voor seizoensarbeid. Mocht je in aanmerking komen voor de bijstand bestaat er ook geen passend werk meer maar heeft men het over gangbare arbeid.Dit betekend al het werk dat voorhanden is ongeacht je opleidingsniveau. Met dank aan onzen sociale regering.(hoe je dan van je studieschuld afkomt is nog niet duidelijk)
Wil je dit voorkomen moet je zelf al actief bezig gaan met solliciteren in een bepaalde richting, vrijwilligerswerk of bijvoorbeeld een korte opleiding (waarbij je kan werken)

Gesloten