LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] up2date

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ingrid2006
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2006 00:40

up2date

Ongelezen bericht door ingrid2006 »

Hallo vrijgezellen,

Ik heb net met verbazing de uitzending van Radar bekeken. Ik heb bij up2date gewerkt en ik kan je zeggen dat ik het verhaal van de dame achter het scherm echt niet herkenbaar vindt. Voor zover ik weet heb ik nooit iets crimineels uitgehaald, als je teminste de keren dat ik door rood licht gelopen ben niet meetelt :lol: Ik heb daar altijd heel leuk gewerkt en ook een heleboel geleerd. Ik moest helaas weg omdat de tijden dat ze daar werken niet meer met mijn prive te combineren waren. :( en mijn gezondheid het niet meer toeliet om meer dan 10 uur per week te werken :( Desiree en Patricia hebben tot op het laatst toe geprobeerd om het voor mij toch mogelijk te maken. Ik ken hun niet anders als twee hartelijke meiden met hart voor hun personeel.
Ook de bagger die er vervolgens over het werk wat zij doen werd uitgestort is erg overtrokken. Natuurlijk gaat er bij een bedrijf wel eens wat fout en wat wil je, sinds mijn vertrek zijn ze wel 3 keer zo groot geworden en hoe groter je bent hoe makkelijker je iemand kan vinden die door zo,n fout getroffen is. Ik vind het echt heel rot dat deze twee meiden zo negatief zijn neergezet. Zelfs toen ze wisten dat ik weg ging hebben ze me nog heel erg geholpen. Mede door hun heb ik nu een hartsikke leuke thuiswerkbaan die ik kan doen op het moment dat mijn gezondheid dat wel toelaat omdat ik mijn eigen tijd ter plekke in kan delen. :P
Ik weet ook dat ze heel zuinig zijn op de mensen die bij hun ingeschreven staan. Als ik iets fout deed wat niet ten voordele van een van de leden was dan kreeg ik echt op mijn kop. Ik hoop dat er mensen zijn die lid zijn of waren en wel heel gelukkig zijn geworden (ik heb de kaartjes gezien dus weet dat het er heel veel zijn :D ) dit lezen en dat dan ook even laten weten.
Nou ik vond dit dus een idiote aflevering en rader had eerst al die rare uitspraken over de dames effe moeten checken dan hadden ze en eerlijker beeld neer kunnen zetten want volgens mij hebben ze dat niet gedaan.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: up2date

Ongelezen bericht door jurrien »

Dit was toch gewoon een zaak van Hoor en Wederhoor ? Waaarom zouden mensen als zij problemen met deze dames hebben dit niet mogen laten controleren.Ik vind het een prima manier om wat druk op de ketel te houden, Beide dames zijn naar mijn smaak net iets te! zelfverzekerd.Zij moeten ,al word de zaak 10X zo groot toch voor het wel heel dure concept, Waar voor het geld van hun klanten geven.

Jurrien

angela jongkind

Re: up2date

Ongelezen bericht door angela jongkind »

ik ben heel boos.
om te reageren op het bericht van ingrid, daar ben ik het helemaal mee eens. het is ongelooflijk hoe jullie bij radar het relatiebemiddelingsburo up2date hebben neergezet. zelf ben ik werkzaam bij up2date en heb het daar enorm naar mijn zin. vanaf dag 1 ben ik betrokken bij dit bedrijf en heb dit bedrijf zien uitgroeien naar 4 kantoren in een vrij korte periode van 4 jaar. zelf volledig overtuigd van het concept heb ik mijzelf ook in laten schrijven. Bij de tweede match was het raak, en inmiddels woon ik samen met deze man. maar het gaat niet alleen om mijzelf, maar ook om al die leden die heel tevreden zijn. waarbij de samenwoonkaartjes en trouwkaartjes en bedankjes voorbij komen. Is dit niet voor radar een uitdaging om die mensen voor de tv te laten komen. maar helaas dat zal voor radar geen nieuwswaarde opleveren toch? ook die zogenaamde "consulente"die jaren bij up2date heeft gewerkt. aan haar profiel zag ik gelijk wie het was. een ontevreden persoon die niet langer dan een half jaar meer niet, dat wel aanwezig was en door niet voldoen haar contract niet verlengd zag. Oud zeer soms? en dan nog dat de consulenten uit het criminele circuit komen. Dit slaat werkelijk nergens op, hoe durft ze. mij en mijn collega's neer te zetten als zodanig. En is het niet makkelijk om bij een bedrijf wat zo in de belangstelling staat om een niet tevreden klant te vinden. natuurlijk dat gebeurt.mensen zijn pas tevreden als ze die relatie hebben. Daar zijn soms meerdere matches voor nodig. Klinkt niet onlogisch toch. hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. mijn partner en ikzelf hebben alleen maar respect voor Patricia en Desiree dat ze het zo ver hebben weten te brengen, 2 normale hollandse meiden met een droom, waar ze keihard voor werken en die ze ook nog waarmaken. ik geef ze het nakijken. als consulente ben ik trots dat ik bij hun werk, en als oud-lid bij up2date kan ik zeggen dat ik zonder up2date mijn partner nooit had ontmoet. Zoals zoveel oud-leden kunnen zeggen.

groeten
angela jongkind[/b]

komijntje
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2006 18:15

Re: up2date

Ongelezen bericht door komijntje »

geweldig toch al die reclame voor up2date hier, bedankt meiden
jullie helpen mee onze omzet te verhogen!

Tonke

Re: up2date

Ongelezen bericht door Tonke »

IK zal wel een zak hooi zijn dat ik nog niet in de relatiebranche ben begonnen, maar ik vind de duizenden euro's die dit bedrijf opstrijkt om mensen aan elkaar te koppelen te gek voor woorden. Op geen enkele basis werd mij duidelijk waarom er voor het koppelen van mensen zo enorm veel geld gevraagd moet worden. Ik als vakman met diploma's op mijn terrein vraag 50 euro per uur (ik ben televisiereparateur). Uit het fragment begreep ik dat je 100 euro per maand kwijt bent aan up to date. Dat houdt in dat men toch gemiddeld 2 uur per kandidaat bezig zou zijn, iedere maand weer. Ik geloof daar helemaal niks van. Voorts werd er geschermd met opleidingen die men intern zou krijgen. Ik zou graag het studiemateriaal inzien, maar ik hoor de werkneemsters er ook niet over.
Tot gisteravond was op de site te lezen dat men aangesloten was bij de AVR. Ik vind dat schandalig als in de uitzending blijkt dat dat niet zo is. Om deze (zogenaamde?) werkneemsters even wakker te schudden: veeg de poep uit uw ogen en lees eens wat er op internet over jullie geschreven wordt: http://www.gezondheidsplein.nl/gp/gp.ph ... lmee&id=56
Sorry, maar ik krijg eerder de indruk dat jullie eenzame mensen een rad voor de ogen draaien.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: up2date

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Op zich ben ik het wel eens met het feit dat je niet direct wonderen moet verwachten van een datingbureau en dat er wat meer tijd over heen moet gaan enzo.

Het enige wat ik niet begrijp is zoals Tonke ook zegt, waarom moet het zo vreselijk veel geld kosten? ik hoorde bedragen van 200 euro per maand per persoon voor bij komen. Dat zal elke maand een flinke schep geld binnen brengen.

Misschien kan iemand me dat nog uitleggen?

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: up2date

Ongelezen bericht door jurrien »

Zelfs al gaat het wel eerlijk, Dan nog is € 2000.- voor 1 jaar ingeschreven staan en ook nog eens geen garantie op een date wel HEEL veel geld hoor. Ik weet niet precies wat de dames ervoor moeten doen maar dit soort bedragen is abnormaal hoog. Natuurlijk is het de keuze van de mensen zelf maar als je al in de put zit omdat je via de weg van uitgaan enz niemand kan vinden, word je maar al te ontvankelijk voor dit soort buro's. Als men nu € 200.- per jaar vroeg kon je nog denken dat er mensen het proberen.
jurrien

tja...

Re: up2date

Ongelezen bericht door tja... »

Belachelijk duur!!!

Ik ben er vorige week geweest. Klopt precies, eerst leuk en aardig, gezellig inschrijven...TOTDAT de prijzen verteld worden. Dan moet je ter plekke beslissen om jezelf in te schrijven voor idioot veel geld. Er wordt een behoorlijke druk achter gezet.

Nee, gelukkig heb ik ze af weten te weren!!!!

Eens maar nooit weer....en al helemaal niet Up2Date!!!! :twisted:

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: up2date

Ongelezen bericht door Jonjo »

INgrid, nog wel aandelen in het bedrijf?????????

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: up2date

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Wel sportief dat die twee vrouwen in de studio waren om tekst en uitleg te geven.

knoestertje

Re: up2date

Ongelezen bericht door knoestertje »

Vorig jaar heb ik een paar uitzendingen over Up2Date op RTL 5 gezien.
En het verbaast mij niets dat Up2Date zo duur is.
De dames rijden in een cabriotjes rond, zitten in hele dure panden en gaan met de medewerkers uit eten in Hotel des Indes.
Wie zal dat betalen? De klant natuurlijk!!!!!

De dames kwamen op mij over als zeer zelfverzekerd die weten hoe ze hun klanten financieel moeten uitkleden.
3600 euro voor 8 dates is natuurlijk van de idiote.
Nu huilen deze dametjes krokedillentranen omdat ze eindelijk slechte publiciteit krijgen.
Daarom laten ze medewerkers van Up2Date in het forum schrijven dat ze zo goed, aardig en klantvriendelijk zijn.

Ik vind de bedragen die klanten voor Up2Date moeten betalen behalve veel te duur ook crimineel.
Eigelijk is Up2Date een criminele organisatie.

TrosRadar verdient van mij een heel compliment

wiel0598

Re: up2date

Ongelezen bericht door wiel0598 »

In 1998 heb ik mij ingeschreven bij up 2 Date op de vestiging in Eindhoven
Deze inschrijving was voor de periode van een jaar.
Na enkele maanden heb ik laten weten verder contact niet langer op prijs te stellen.
Dit heb ik telefonisch gedaan, door omstandigheden ben ik mijn papieren kwijt geraakt.
Ik had iemand leren kennen en wilde daarom niet langer gebruik maken van het buro.
Dit heb ik hen meerdere malen gezegd.
Maar ik wordt nog steeds gebeld

Henri Groote

Re: up2date

Ongelezen bericht door Henri Groote »

Radar,

Nog geen maand geleden heb ik me laten inschijven bij Up2date, maar na uw uitzending over dat relatiebemiddelingsbureau, heb ik zoiets van kappen!
Ik heb Up2date hierover al geinformeerd en mijn bank heb ik schriftelijk gevraagd, om hun afschrijvingen te blokeren. Moet ik nog iets anders doen?
Bijvoorbaat hartelijk dank.

dewilaura

Re: up2date

Ongelezen bericht door dewilaura »

even een reaktie.
waar zit iedereen met zijn gedachte. leuk om af te geven op iets waar je zelf helemaal geen inzicht in hebt. waarbij je automatisch gelooft dat ,wat je op tv hoort bij radar. hoor en wederhoor? daar was geen sprake van. de dames kregen geen eens een kans om ergens op te kunnen reageren. als je iemand gelooft die haar stem laat verdraaien en niet zichtbaar op tv wil dan vraag ik me af waar het gezond verstand zit van velen. wat een flauwekul en overtrokken was dit. volgende week zitten jullie radar te kijken en dan hebben ze bv onderwerp over een beddenfabrikant. je bed blijkt niet goed te zijn, maar hij ligt wel lekker, maar omdat radar dat zegt, jeetje nu springen we in de stress. waar zit het avontuur en de lef van mensen, of is iedereen echt een meeloper geworden.

Crazycat

Re: up2date

Ongelezen bericht door Crazycat »

Beste 'pro Up2date' mensen,

Het punt is en blijft dat Up2date mensen inschrijft die je eigenlijk niet in zou mogen schrijven. Ik ken er een aantal!!!!!!!!
De bedragen die moeten worden betaald zijn bizar (maar ja, wat kost een half uurtje tv bij rtl? 20000? 30000?).
Een uitgestelde betaling is geen probleem. 8000 euro schuld? Geen probleem! Dat je geen geld overhebt om met je date uit te kunnen gaan is van ondersgeschikt belang! Alsdus de consulente waar ik mee sprak!
Up2date houd zich niet aan de voorwaarden van de AVR. Ook niet toen zij er nog wel aangesloten waren! Een eerste kennismakingsgesprek bet het datingbureau, mag volgens de voorwaarden van de AVR, niet langer duren dan een 1/2 uur.

Ik geloof best dat er mensen zijn die wel gelukkig zijn met de werzaamheden van Up2date, maar er zijn er te veel die niet gelukkig zijn! Dat is het punt, en dat het Tros Radar team, Up2date, de twee giegelende meisjes(sorry meisjes, ik was er bij en ik keek er naar!), eens goed op de vingers tikt, is niet meer dan terecht en hard nodig.

Ik ben gelukkig niet gedupeerd door dit bedrijf. Ik ben er naar toe gegaan omdat ik het vemoeden had, dat een vriend van mij, die het heel erg moeilijk heeft gehad, bedonderd wordt!

smaug

Re: up2date

Ongelezen bericht door smaug »

Hoi,

Ik heb ook enige ervaringen met up-2-date. Ik moet zeggen dat ik dankzij up-2-date de 'liefde van mijn leven' heb ontmoet. Maar dat ging niet zonder problemen. Up-2-date heeft zeker blunders gemaakt, en niet zo weinig ook.

Ik heb me begin 2004 ingeschreven bij up-2-date. Ik vond het nogal duur (het was behoorlijk goedkoper dan dat het nu is) en ik werd 3 matches garagandeerd. Ik was op zoek naar een spontane meid met minimaal MBO niveau.

De eerste match was een meisje waarmee het echt NIET klikte. Ze had LBO niveau. Bij up-2-date wisten ze dat ik een universitair niveau had, en dat als je zoiemand matcht met iemand van LBO niveau dat niet samen kan. Het klikte niet, we hadden elkaar weinig te zeggen. Ze was een duidelijke mismatch. Kleine blunder, kan gebeuren... maar wel een van de 3 gegarandeerde matches minder. Wat dit meisje me echter wel vertelde is dat up-2-date vrouwen minder laat betalen dan het bedrag waar ze mee adverteren. Mannen betalen vaak de volle mep (zoals ik deed), en vrouwen krijgen korting (soms zelfs wel tot 50%!!!!!!)

De tweede match was al veel beter. We hadden een leuke tijd samen en we twijfelden allebei nogal... uiteindelijk besloten we om niet verder te gaan.

Na mijn tweede match begon het gezeik. Ik bleef geduldig wachten op mijn derde match, maar ik hoorde maar niets. Toen ik contact opnam, beweerde ze dat ik geen evaluatieformulier had ingevuld en dat ik werd uitgeschreven. Nogal makkelijk omdat te beweren... ik had zeker wel een evaluatieformulier ingevuld. Makkelijk hoor, als je mannen hebt die misschien wat lastig te matchen zijn, die je vervolgens uitschrijft onder het mom dat ze een of ander formulier niet hebben ingevuld... Na herhaaldelijke telefoontje, nog steeds geen reactie... geen resultaat. Ik heb in totaal een half jaar gewacht totdat ik een boze brief schreef.

Ik heb in mijn boze brief gemeld dat ze er een puinhoop van hebben gemaakt. Ze beweren dat ze je karakter vergelijken met het karakter van je match. Bij mijn eerste match hebben ze vast hun ogen dicht gehouden, want dat leek nergens op. Ze kwam qua karakter niet eens in de buurt! De tweede match was beter, maar om vervolgens je via een trucje te laten uitschrijven omdat ze geen match kunnen vinden (en wel incasseren natuurlijk)... ik vertelde ze dat ik van hun verwacht dat ze nu wel hun best gaan doen. Ik eiste een derde match (want daar betaalde ik ook voor) en ik eiste dat die match qua karakter veel beter zou moeten matchen als de eerste. Ik eiste betere kwaliteit, want ik heb hun een flink bedrag betaald en daar eiste ik ook een goede service voor.

Deze brief is blijkbaar op een grote hoop beland, want ik kreeg, natuurlijk geen reactie. Toen ik (nogmaals) belde, wisten ze natuurlijk niets van mijn brief. Toen ik eens flink boos geworden was aan de telefoon en mijn verhaal nogmaals deed... bleek er iets te veranderen. Ik kreeg een derde match.

Ik dacht in eerste instantie dat dit een snelle match was om van mijn gezeur af te zijn. Geef hem een derde match, dan schrijven we hem uit en zijn we ervan af. Wil hij meer, dan moet hij maar flink betalen... Deze match was echter een goede match. Deze derde match is nu mijn huidige vriendin. Het klikte meteen... het was liefde op het eerste gezicht! We zijn nu twee jaar samen, hebben samen een huis gekocht en mijn vriendin is 6 maanden zwanger van ons eerste kind. Het kan dus toch... het kan dus wel... een goede match. Alleen jammer dat ze pas hun best gaan doen als je eens flink boos wordt....

Mijn vriendin vertelde me ook dat ze 50% korting gekregen had. Ze moest eigenlijk 1200 euro betalen, maar toen ze dreigde op te staan en weg te gaan omdat ze het te duur vond, hielden ze haar tegen en boden ze haar 600 euro. Belachelijk. Mij vertelde ze dat ze een tekort aan hoog opgeleide mannen hadden. onzin...

Er worden je wel dingen verteld die niet waar zijn... dingen worden mooier geschetst dan dat ze zijn. Een boek vol met mooie verhalen over stelletjes die elkaar gevonden hebben. Hoe geloofwaardig is zo'n boek? Zeker als er geen minder goede verhalen in staan...?

Toch heeft up-2-date het niet zo slecht gedaan. De communicatie kan beter, veel beter... ze moeten ophouden met spelletjes te spelen... maar ze hebben bij ons niet zoveel blunders gemaakt als dat ik op tv of radio gehoord heb.

Ondanks alles ben ik blij dat ik me toch bij up-2-date heb ingeschreven. Zij hebben er wel voor gezorgd dat ik nu heel gelukkig ben!

Tangram

Re: up2date

Ongelezen bericht door Tangram »

Iemand die ik ken werkt bij Up2date en dit persoon keek al gniffelend uit naar de uitzending.
Volgens mij zegt dat al genoeg, als je eigen werknemers benieuwd zijn naar slechte publiciteit...

pwielen

Re: up2date

Ongelezen bericht door pwielen »

Ik vraag me af of de medewerkers van Up2date een bonus hebben gekregen om op deze site te reageren.

ik heb net nog op de site van up2date gekeken, alleen onder het kopje TV optredens of Up2date in de media. daar zie ik Tros Radar niet bij staan. wellicht staat up 2 date niet open voor kritiek.

een goede vriendin van mij is ook door deze oplichters in de mand genomen. en dit geintje heeft haar ongeveer 2000 euro gekost. bij het kennismakings gesprek wat 2 uur duurde kreeg ze meer dan 100 vragen op haar af geworpen, allemaal psygologische vragen, na veel druk en kreeg ze geen informatie maar een voorstel wat de kosten waren. en ondertussen moest ze snel even haar handtekening zetten en een bedrag pinnen van 500 euro. omdat zij zich achteraf opgelicht voelde en hierover met mijn sprak heb ik up2date zelf ook eens gebeld als kandidaad mijn voorgedaan. Up2date belde mijn heel erg vaak op, soms ook op onmogellijke tijden het is zelfs voorgekomen dat ik een telefoontje kreeg op mijn mobiel savonds om 22:30 uur
tijdens het informatie gesprek per telefoon heb ik gevraag of ze mijn de algemene voorwaarden konden opsturen. tijdens dit gesprek is mijn verteld dat ze nooit vooraf de algemeene voorwaarden toesturen aan komende clienten. iets wat ik heel erg vreemd vind, want een eerlijk bedrijf doet niet moeilijk over zijn algemene voorwaarden. voor mij was dit een teken dat dit bedrijf niet te vertrouwen was.

Ik vind het een goede zaak dat tros radar eens aandacht besteed aan dit soort relatie bureau's

josst

Re: up2date

Ongelezen bericht door josst »

ik wil graag weten wat er na een jaar gebeurd als de inschrijving verlopen is
Wordt er inderdaad na een jaar je inschrijving stop gezet of wordt dat automatisch verlengd
graag zou ik willen weten hoe je je af kab nelden

Eternity

Re: up2date

Ongelezen bericht door Eternity »

Het is deze dames inderdaad alleen maar om het geld te doen. Het is dan ook behoorlijk wrang als je naar hun programma kijkt en ziet wat ze met mijn zuurverdiende centjes allemaal doen (gezellig naar de kapper met z'n tweeen, een bank kopen, kadootjes voor de medewerkers e.d.) Ik heb geen goed woord meer over voor Up2date...wat een geldklopperij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aan alle vrijgezellen, zoek aub op een andere manier je nieuwe liefde!

Groetjes aan alles en iedereen (behalve Up2date en alles wat daarmee samenhangt!)

Gesloten