LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPS: wisselt niet, geen pin en geld verdwijnt

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Fred_M
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 nov 2005 22:04

UPS: wisselt niet, geen pin en geld verdwijnt

Ongelezen bericht door Fred_M »

Afgelopen dinsdag stond er een bezorger van UPS op de stoep. De beste man gaf aan dat er € 93,60 voor het pakketje betaald dient te worden. Ik had dat bedrag niet op zak en vroeg of ik met PIN kon betalen. Dat kon dus niet.

Ik kon het pakketje zelf gaan afhalen in het regiocenter in Schiedam en daar betalen. Met klem werd aangegeven dat ik alléén contant kon betalen.

Ik ben dus aan het einde van de middag naar het regiocenter gereden met € 100,-. Ik moest bij de balie in de rij staan, want de medewerker was nog met iemand anders bezig. Toen die moest betalen hoorde ik de medewerker vertellen dat hij niet kon wisselen. Ik werd daar niet blij van, want een fooi van € 6,40 als je zelf je pakketje komt ophalen vind ik nogal veel.

Ik was eindelijk aan de beurt en vroeg of er inderdaad niet gewisseld kon worden. De medewerker gaf duidelijk aan dat er geen kassa was en geen wisselgeld. Dat was wel erg wrang, want vanaf de balie kun je de kantine inkijken en op diverse tafeltjes lag geld in diverse coupures en munten. Zo los met wat medewerkers eromheen.

Ik had geen zin om weer terug naar huis te gaan en heb morrend € 100,- betaald en aangegeven dat de medewerker wat mij betreft onterecht een te grote fooi heeft gekregen.

Thuisgekomen heb ik een klacht ingediend via de website van UPS. De volgende dag werd ik gebeld door "Niels". Hij gaf aan dat dit niet zo hoorde en dat de medewerker had moeten aanbieden om het pakketje opnieuw bij mij thuis te laten bezorgen. Ik gaf aan dat er overal geld was en dat, als de UPS medewerkers dat hadden gewild, er best een oplossing gevonden had kunnen worden. Niels gaf aan dat dat gepast geld was van de betaalde pakketjes. Op mijn antwoord dat van mijn € 100,- maar € 93,60 naar de opdrachtgever zou moeten gaan en dus dat geld ook niet gepast was, kwam geen reactie. Ook niet op mijn vraag wie die te veel betaalde € 6,40 zou opstrijken.

Niels zou een en ander gaan nazoeken en later contact met mij opnemen.

Vanochtend belde Niels met de mededeling dat hij navraag had gedaan bij vestiging Schiedam en kwam met de mededeling dat de betreffende medewerker alles ontkend heeft en dat zou weten dat er gepast betaald diende te worden. Ik heb toen nogmaals aangegeven dat dat mij niet verteld is door de koerier en dat op het afhaalbericht (InfoNotice) ook alleen maar staat dat je contant dient te betalen. Nergens staat dat je gepast dient te betalen.

Toen kwam Niels met een hele opmerkelijke mededeling: "Wij geloven onze collega's eerder dan de klant". Ik heb hem toen gevraagd of hij begreep wat hij net vertelde....... Uiteindelijk zou de teamleider van vestiging Schiedam contact met mij opnemen.

En dat is dus net gebeurd. Van kwaadheid heb ik de telefoon er op gegooid. Het gaat mij niet om € 6,40 maar om het principe. De betreffende teamleider vertelde mij dat zijn medewerker alles ontkende, maar bereid was de € 6,40 terug te betalen. Ik gaf toen aan dat dus met andere woorden dat geld in zijn zak was beland. Dat was dus niet zo volgens de teamleider.

Er was dus wel een voorwaarde. Ik moest zelf het bedrag ophalen. (Al eerder had Niels aangegeven dat overmaken via de bank niet kon). Ik heb aangegeven dat ik daar geen behoefte aan had en heb gevraagd of ze de envelop met het bedrag door de brievenbus konden gooien. En dat kon dus niet..... Een koeriersbedrijf met tientallen auto's die vrijwel dagelijks vlak langs mijn huis rijden en er kan er geeneens even stoppen.

Ik laat aan iedereen zelf over om uit dit verhaal je conclusies te trekken. Maar wees gewaarschuwd! Neem altijd alleen maar gepast geld mee als je bij UPS iets gaan ophalen dat je moet betalen.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: UPS: wisselt niet, geen pin en geld verdwijnt

Ongelezen bericht door malaga »

Sorry, maar ik weet niet, wat je voor een inkomen hebt, maar gewoon betalen, en achteraf een bezwaar aantekenen, dat heb je toch zelf gedaan, daar kan UPS niets aan doen.
Als ik een bedrag X aan de deur moet betalen, dan moet de ontvanger mij altijd keurig het wisselgeld teruggeven. Kan hij dat niet, moet hij nog eens langskomen.
Als je in de winkel iets koopt, en de winkelier kan niet teruggeven, dan zeg je toch ook niet, laat maar zitten!

Fred_M
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 nov 2005 22:04

Re: UPS: wisselt niet, geen pin en geld verdwijnt

Ongelezen bericht door Fred_M »

Het gaat mij om het principe. Nergens staat vermeld dat je contant dient te betalen. Daarnaast gaat een vergelijk met een winkel niet zomaar op, aangezien UPS door de verzender is gekozen als koerier. Ik kan dus niet kiezen en met het kleine aantal vestigingen ga je niet zomaar heen en weer.

Maar oke, ik wil hier alleen maar een waarschuwing geven dat je gepast geld dient te hebben als je een koerier verwacht van UPS of een zending bij UPS zelf gaat ophalen. Ze wisselen dus niet en dat wordt nergens vermeld...

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: UPS: wisselt niet, geen pin en geld verdwijnt

Ongelezen bericht door malaga »

Fred_M schreef:Ze wisselen dus niet en dat wordt nergens vermeld...
Wat een onzin!
Bij geen bedrijf wordt vermeld, dat zij niet wisselen.
Je bedoelt natuurlijk teruggeven.
Blijkbaar heb je nog nooit een rembours via TNT gehad, daar is het precies zo.
Welk huishouden heeft er wel gepast geld thuis als je iets aan de deur moet betalen!
Je hebt je gewoon laten oplichten, en nu zoek je een Bosdoener!
In jouw geval: UPS
Het was natuurlijk ook handig geweest om niet met euro 100, maar met euro 93,60 naar het bedrijf te gaan!

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: UPS: wisselt niet, geen pin en geld verdwijnt

Ongelezen bericht door malaga »

Hier nog eens de alg. voorwaarden:
8. Contante betaling bij aflevering (COD)
Voor bepaalde bestemmingen, waaromtrent nadere informatie verkregen kan worden bij de plaatselijke UPS-klantendienst, biedt UPS een COD-service aan tegen betaling van een toeslag zoals aangegeven in de Gids. Indien de verzender
gebruik maakt van deze service, overeenkomstig de voorwaarden zoals bepaald hieronder (inbegrepen deze inzake de wisselkoersomzetting) zal UPS het COD-bedrag vermeld op de vrachtbrief namens de verzender incasseren.
COD-bedragen mogen op de vrachtbrief uitsluitend worden vermeld in EUR of, indien verschillend, in de valuta van het land waar de zending dient te worden afgeleverd. Indien het COD-bedrag op de vrachtbrief in EUR is vermeld, en het
land waar de zending wordt afgeleverd een andere munteenheid dan EUR heeft, zal UPS contant geld of een cheque mogen accepteren – zoals hierna te bepalen – in de munteenheid van het land waar de zending wordt afgeleverd,
omgerekend tegen een door haar in redelijkheid te bepalen wisselkoers.
In geen geval zal het COD-bedrag hoger mogen zijn dan de waarde van de vervoerde zaken, vermeerderd met de vrachtkosten van het betreffende vervoer.
8.1 COD in contant geld – Indien UPS op de vrachtbrief naar behoren is geïnstrueerd om uitsluitend contant geld te accepteren, zal UPS uitsluitend contant geld innen, in de valuta van het land van aflevering. Indien contant geld dient
te worden geïnd, zal het te innen bedrag niet meer mogen bedragen dan het equivalent, in plaatselijke valuta, van USD 5.000 per ontvanger per dag. Niettegenstaande het voorgaande is het maximum COD-bedrag in contanten
voor COD-zendingen aan in Frankrijk gevestigde ontvangers EUR 750 per ontvanger per dag. Ook in andere landen kunnen van tijd tot tijd beperkingen gelden. Informatie over zulke beperkingen wordt verstrekt in de Gids of op de
UPS website (www.ups.com).
Indien de verzender een bedrag aangeeft dat hoger is dan deze maximum bedragen, zal UPS automatisch gerechtigd zijn een cheque te accepteren.
8.2 COD per cheque – Indien UPS op de vrachtbrief niet naar behoren is geïnstrueerd om uitsluitend contant geld te accepteren, mag UPS een cheque accepteren, die op naam van de verzender is uitgeschreven en in het land waar
de zending wordt afgeleverd wordt gebruikt, of contant geld (met inachtneming van de beperkingen en limieten genoemd in Artikel 8.1). Indien UPS een cheque accepteert, zal het COD-bedrag niet meer mogen bedragen dan
het equivalent van USD 50.000 per pakket. Een door UPS te accepteren cheque mag zijn uitgeschreven in EUR of, indien verschillend, in de plaatselijke munteenheid van het land van aflevering.
8.3 Betaling van geïnde COD-bedragen en doorzending van cheques – Indien UPS contant geld int, zal betaling aan de verzender plaatsvinden in de munteenheid van het land waar de zending ten vervoer aan UPS is aangeboden.
Indien die munteenheid verschilt van die van het geïnde bedrag, zal UPS het geïnde bedrag mogen omrekenen tegen een door haar in redelijkheid te bepalen wisselkoers. UPS mag zulke betalingen verrichten door het bedrag
over te maken op enige door de verzender aan UPS opgegeven bankrekening of door een cheque ten gunste van de verzender uit te schrijven.
Alle cheques, ten gunste van de verzender uitgeschreven door UPS zoals hierboven aangegeven, dan wel door de ontvanger en geaccepteerd door UPS ingevolge paragraaf 8.2, mogen via gewone post voor risico van de verzender
naar de verzender worden verstuurd of mogen worden overhandigd aan de verzender of enig ander persoon die de bevoegdheid lijkt te hebben om de cheque namens de verzender te accepteren.
8.4 Als de verzender COD-bedragen niet ontvangt, moet hij UPS daarvan schriftelijk op de hoogte stellen binnen 45 dagen na de afleverdatum van de desbetreffende zending.
8.5 De verzender zal UPS schadeloosstellen voor alle schade, kosten en elke aanspraak van de ontvanger of derden tegen UPS als gevolg van het feit dat UPS een zending niet aflevert omdat de ontvanger weigert op de betreffende
manier het COD-bedrag te betalen of weigert het pakket te accepteren.
8.6 De aansprakelijkheid van UPS in verband met enig COD-bedrag zal nimmer meer belopen dan het laagste van de navolgende bedragen: het betreffende maximum COD-bedrag dat onder deze voorwaarden is toegestaan, het COD-bedrag
dat is aangegeven op de vrachtbrief of de waarde van de zaken die aan UPS zijn aangeboden ter aflevering tegen inning van het COD-bedrag vermeerderd met de vrachtkosten van het betreffende vervoer. UPS is niet aansprakelijk
voor het eventueel niet kunnen verzilveren van een bij aflevering geaccepteerde cheque, al dan niet als gevolg van het niet juist invullen van een cheque aan de zijde de ontvanger, noch voor enige oneerlijke of frauduleuze handeling
aan de zijde van de ontvanger, waaronder begrepen, maar niet beperkt tot, het aanbieden van een valse cheque. Een COD-bedrag zal nimmer gelden als aangegeven waarde zoals bedoeld in paragraaf 9.4 of anders, en leidt niet tot
verruiming van de aansprakelijkheid van UPS in geval van verlies, beschadiging of vertraging van een pakket.
UPS is niet aansprakelijk voor eventuele waardevermindering als gevolg van koersdaling van munteenheden.
9. Aansprakelijkheid
9.1 Indien het Verdrag van Warschau of het CMR-Verdrag of enige nationale wetten die deze verdragen implementeren of goedkeuren van toepassing zijn (gemakshalve vernoemd als Verdragsregels) of wanneer en voor zover dat ander

Bron UPS

evertje40
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2011 12:51

Re: UPS: wisselt niet, geen pin en geld verdwijnt

Ongelezen bericht door evertje40 »

Ik heb dit onderwerp een tijdje terug gelezen en ik moest ook een pakketje ophalen en contant betalen.
Bedrag was 64,58 en ik besloot om de spaarpot van mijn kinderen te legen!
Allemaal dubbeltje en stuivers en een enkele euro.
Ik had thuis uitgeteld dat ik 1 euro 58 te kort kwam.
Aan de balie ging de medewerker driftig tellen en kwan dus 1,58 tekort.
Ik zei sorry ik heb geen geld meer bij me en of ze het geld even terug wou stoppen in het zakje.
Buiten aangekomen deed ik twee euro in het zakje en zei dat het nu wel moest kloppen.... zijn weer tellen en inderdaad 42 cent te veel.....
Is ze toch een dik half uur mee bezig geweest....... hahahahaha

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: UPS: wisselt niet, geen pin en geld verdwijnt

Ongelezen bericht door GJvdZ »

evertje40 schreef:Ik heb dit onderwerp een tijdje terug gelezen en ik moest ook een pakketje ophalen en contant betalen.
Bedrag was 64,58 en ik besloot om de spaarpot van mijn kinderen te legen!
Allemaal dubbeltje en stuivers en een enkele euro.
Ik had thuis uitgeteld dat ik 1 euro 58 te kort kwam.
Aan de balie ging de medewerker driftig tellen en kwan dus 1,58 tekort.
Ik zei sorry ik heb geen geld meer bij me en of ze het geld even terug wou stoppen in het zakje.
Buiten aangekomen deed ik twee euro in het zakje en zei dat het nu wel moest kloppen.... zijn weer tellen en inderdaad 42 cent te veel.....
Is ze toch een dik half uur mee bezig geweest....... hahahahaha
Goh, wat een lol zeg. Ik hoop dat jij op je werk ook eens zo'n lolbroek tegenkomt.

Gesloten