LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vage telefoontjes ivm enquete dagelijkse boodschappen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
gruttepier

Vage telefoontjes ivm enquete dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door gruttepier »

Ik ben inmiddels op mijn mobiel een paar keer benaderd door een een of ander vaag bedrijf. Een naam van het bedrijf heb ik helaas nog niet.

Het gaat als volgt:
Je wordt gebeld, je neemt op en vervolgens hoor je een hele hoop kabaal van allemaal mensen die doorelkaar heen praten, typisch de omgeving van een callcenter.
De beller stelt zich voor. Maar dat is zo slecht te verstaan vanwege die herrie, dat je er meerdere keren naar moet vragen. Ik weet het nu nog niet dus... :roll:
Hij zegt dat hij mij mag feliciteren omdat ik meegedaan zou hebben aan een enquete over dagelijkse boodschappen. :?: Het zou volgens de beller een enquete uit 2010 zijn :?: .
Ik heb werkelijk waar geen idee! Ik doe daar nooit aan mee. Hoe komt dit bedrijf aan mijn mobiel? Ik sta anders ook in het bel-me-niet-register.

Heeft iemand anders ook deze ervaring?

Heeft iemand anders ook deze ervaring? Wie is deze club?

ciske

Re: Vage telefoontjes ivm enquete dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door ciske »

Gewoon ophangen dan ben je er vanaf. simpel

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

gruttepier schreef: Het zou volgens de beller een enquete uit 2010 zijn :?: .
Ik heb werkelijk waar geen idee! Ik doe daar nooit aan mee.
Als u daar nooit aan meedoet, dan heeft u hier ook niet aan meegedaan. Men kan niets winnen waaraan men niet meedoet. Bovendien zou dit wel rijkelijk laat zijn.

Ze zullen wel een geweldige aanbieding hebben om vooral iets aan te smeren, dus wees alert. Soms is het beter een vaag "buitenkansje" te missen dan ergens aan vast te hangen wat men niet wil en vervolgens maar met moeite vanaf komt.
gruttepier schreef: Hoe komt dit bedrijf aan mijn mobiel? Ik sta anders ook in het bel-me-niet-register.
Heeft u toevallig een pre-paid mobiel ?
Zoja zat daar dan een bon bij voor € 5,- of € 10,- of ?? gratis beltegoed ? Gratis bestaat bijna niet. Zoiets doen ze niet voor niets en meestal geeft u met het verzilveren van dat gratis tegoed toestemming dat uw nummer verkocht mag worden aan bv. commerciële partijen welke u mogen benaderen, meestal te vinden in de kleine lettertjes van de voorwaarden.

zusjej21

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Gewoon ophangen! How hard can it be! :lol:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Kunnen we nu iedere keer als iemand door een onbekende is gebeld een vraag hierover op dit forum verwachten?

Het lijkt wel of iedere paranoide aan het worden is.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

GJvdZ schreef:Kunnen we nu iedere keer als iemand door een onbekende is gebeld een vraag hierover op dit forum verwachten?

Het lijkt wel of iedere paranoide aan het worden is.
Gezien het misbruik van 'ja' zeggen aan de telefoon bij commerciele dingen - is een beetje paranoia m.i gerechtvaardigd.

MBR1985

Ongelezen bericht door MBR1985 »

Hallo,

Ik ben de afgelopen maanden een aantal keer gebeld met elke keer weer een andere verkooptrucje, de dame aan de telefoon zei dat ik 9 maanden geleden deel heb genomen aan een enquête. Toen zei ik dat ik me reeds geregistreerd heb bij het belmenietregister.nl en dat ik niet begrijp waarom ik steeds gebeld wordt. Toen zei ze dat ze niets te maken hebben met het bel me niet register en dat ik een van de 3 finalisten ben voor het winnen van een mini cooper en dat de deelname alleen voortgezet kon worden door een eenmalige machtiging van 3,90euro en dat ik een lingerieset twv 70€ gratis ontvang. Ik wilde niet deelnemen, maar de manier waarop de dame sprak vond k erg opdringerig. Ik voel me nu echt zo stom dat ik mijn rekening nummer heb gegeven. Pas toen besefte ik dat ik eigenlijk werd opgelicht. Ze zei dat k t pakketje binnen enkele weken ontvang. En dat ik me moest registreren bij het belmenietregister en hing vervolgens op. Ik hoop dat ik nog er vanaf kan zien. Dit zou echt verboden moeten worden door, ik vind dit echt oplichterij Zeker voor mensen die dit geld eigenlijk niet kunnen missen en daardoor in problemen komen financieel en psychisch doordat ze teleurgesteld worden en opgelicht worden. Is er iemand die hier een eind aan kan maken?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

MBR1985 schreef:Hallo,

Ik ben de afgelopen maanden een aantal keer gebeld met elke keer weer een andere verkooptrucje, de dame aan de telefoon zei dat ik 9 maanden geleden deel heb genomen aan een enquête. Toen zei ik dat ik me reeds geregistreerd heb bij het belmenietregister.nl en dat ik niet begrijp waarom ik steeds gebeld wordt. Toen zei ze dat ze niets te maken hebben met het bel me niet register en dat ik een van de 3 finalisten ben voor het winnen van een mini cooper en dat de deelname alleen voortgezet kon worden door een eenmalige machtiging van 3,90euro en dat ik een lingerieset twv 70€ gratis ontvang. Ik wilde niet deelnemen, maar de manier waarop de dame sprak vond k erg opdringerig. Ik voel me nu echt zo stom dat ik mijn rekening nummer heb gegeven. Pas toen besefte ik dat ik eigenlijk werd opgelicht. Ze zei dat k t pakketje binnen enkele weken ontvang. En dat ik me moest registreren bij het belmenietregister en hing vervolgens op. Ik hoop dat ik nog er vanaf kan zien. Dit zou echt verboden moeten worden door, ik vind dit echt oplichterij Zeker voor mensen die dit geld eigenlijk niet kunnen missen en daardoor in problemen komen financieel en psychisch doordat ze teleurgesteld worden en opgelicht worden. Is er iemand die hier een eind aan kan maken?
De klant die gebeld wordt, kan hier heel gemakkelijk een einde aan maken, door na de eerste volzin te hebben aangehoord, "geen interesse, een prettige dag verder" te zeggen, en het gesprek te verbreken. Nou vraag ik het me werkelijk waar af, als je je hebt opgegeven voor het bel-me-niet register, en je blijkbaar doordrongen bent van het belang om je telefoonnummer af te schermen, waarom geef je dan in hemelsnaam wél je rekeningnummer?!?!?!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Eens met sjohie: gewoon zeer kort houden. Als je niet in die aanbieding geïnteresseerd bent zeg je dat, en je beëindigt het gesprek. Geen discussies over niet-bel-registers; deze dame zei dat ze zich daar niets van aantrekken, en vervolgens krijg je het advies om je daar in te schrijven? Ik kan deze logica niet volgen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:Eens met sjohie: gewoon zeer kort houden. Als je niet in die aanbieding geïnteresseerd bent zeg je dat, en je beëindigt het gesprek. Geen discussies over niet-bel-registers; deze dame zei dat ze zich daar niets van aantrekken, en vervolgens krijg je het advies om je daar in te schrijven? Ik kan deze logica niet volgen.
Er zijn slimme call-center operators die werken op basis van een door de computer gegenereerde lijst met telefoonnummers, die automatisch gebeld worden, en bij overgaan, wat aangeeft dat het een werkend nummer is, doorgeschakeld worden naar een callcenter medewerker. Zo kunnen ze het bel-me-niet register prima volgens de letter van de wet omzeilen. :wink:

ikbenhet41

Ongelezen bericht door ikbenhet41 »

Hallo,

Ik ben vandaag ook gebeld omdat ik in de finale zat om een minicooper te winnen en ze hadden een lingerieset twv 70 euro die ze naar me zouden opsturen, ik moest wel 4,90 betalen. Ik ben zo stom geweest dat ik mijn rekeningnummer heb gegeven. Ik probeer nu te achterhalen wie dit zijn, zodat ik dit allemaal zo snel mogelijk kan annuleren.

Laurolien

Ongelezen bericht door Laurolien »

Ook ik ben vandaag gebeld door een callcenter medewerkster. Zij gaf aan dat ik een maand geleden een enquête ingevuld had over gezondheid nog iets en dat ik als dank een lingeriesetje thuis gestuurd kreeg, maar moet dan wel de kosten van €3,90 betalen. Nou ben ik normaal gesproken zo nuchter om hier niets mee te doen, maar op een of andere manier (vlaag van verstandsverbijstering schijnbaar..) heb ik ingestemd en ook nog eens heel dom mijn rekeningnummer gegeven. De vrouw sprak zo snel dat ik haar naam en het naam van het bedrijf niet heb gehoord en ook niet heb nagevraagd. Ook belde ze met onbekend nummer (die geblokkeerd wordt op mijn telefoon, waardoor ik het bedrijf ook niet terug kon bellen) zucht..
Ik ben maar gelijk naar de bank gegaan en nagevraagd wat ik kan doen, hij gaf aan af te wachten. Als er geld af gaat, krijg ik dit terug en kunnen zij het bedrijf traceren en blokkeren. Zolang ik niets op mijn rekening heb staan, kunnen ze er ook niets af halen.

Maar ik heb er van geleerd en hoop door dit berichtje andere mensen te waarschuwen. Ook al klinkt ze zo vriendelijk over de telefoon, nooit in trappen blijkt maar weer.

Ik ben wel benieuwd hoe het afgelopen is met bovenstaande berichten: is jullie geld afhandig gemaakt? En meer dan "alleen de kosten die zij aangaven dat je moest betalen"?
En is het alleen bij dit voorgeval gebleven of heeft iemand er nog lange tijd last van gehad? (Bv extra pakketjes gekregen die je niet besteld hebt)

Joosjeb

Ongelezen bericht door Joosjeb »

Hallo,

Ik ben vandaag ook gebeld door zo een vaag bedrijf met een lingerieprijs van 6,90 verzendkosten omdat ik een enquete heb ingevuld.
Ik heb inderdaad ook m'n rek. Nr opgegeven omdat ze zo opdringerig werd!
Ben zeer benieuwd wat ze gaan afschrijven en of er bij jullie wat afgeschreven is?
Heb wel m'n geld van mijn betaalrekening afgehaald.

Joosjeb

Ongelezen bericht door Joosjeb »

Ik heb het bedrijf gevonden dat mij benaderd heeft.
Provea ondergoed, ik heb de politie gebeld om mij te laten adviseren.

De politie adviseert om het eerste pakketje te betalen, maar direct te bellen dat het abonnement moet worden stopgezet en dat ik geen verdere bezorgingen meer wens.

Dit moet ik telefonisch doorgeven en via een aangetekende brief.
Het bedrijf kan niks van je rekening afschrijven.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Joosjeb schreef:Ik heb het bedrijf gevonden dat mij benaderd heeft.
Provea ondergoed, ik heb de politie gebeld om mij te laten adviseren.

De politie adviseert om het eerste pakketje te betalen, maar direct te bellen dat het abonnement moet worden stopgezet en dat ik geen verdere bezorgingen meer wens.

Dit moet ik telefonisch doorgeven en via een aangetekende brief.
Het bedrijf kan niks van je rekening afschrijven.
Hoewel "mika" een zeer onderbouwde, en wel 3x herhaalde reactie heeft - heeft hij / zij toch een punt.

Zodra iemand opdringerig word - daar zijn ze op getraind - zou je moeten doen of je dom bent, en zeggen "sorry, bankzaken regelt mijn partner - ik weet van geen rekeningnummer".
Als je inderdaad een pakje krijgt - let dan op je bankrekening - want kennelijk ziet Provea (=courlux) dit als het geven van een incassomachtiging (is echt niet zo).

Zodra het binnen is - stuur dan per email, fax of aangetekende post (email & fax is goedkoper) een bericht dat je verder niets meer wenst te ontvangen. Doe dit echt op de dag dat je het ontvangt, of uiterlijk de dag erna!

Houd wel je rekening in de gaten - soms willen ze het niet snappen dat een opzegging ook automatisch betekent dat ze geen machtiging (meer) hebben (al is het geven van je rekeningnummer niet direct ook een machtiging!!) en zullen ze alsnog incasseren (wat op dat moment incassofraude is, of zelfs diefstal) - dit moet je dan storneren (terughalen) en het liefst direct bij de bank een selectieve blokkade laten aanbrengen op dit bedrijf/hun rekeningnummer - met als reden "onrechtmatige incasso`s"

Ingaan op telefonische verkoop, helemaal als ze opdringerig doen - moet je nooit.
Verbreek de verbinding (ik mis wel eens de oude huistelefoons, lekker de hoorn erop gooien lucht op..soms) en negeer dit soort mensen. JIJ bent de baas van zo`n gesprek, niet een anonieme mogelijke oplichter.

Gesloten