Vals beschuldigd door de Rabobank

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Wendell
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2022 09:11

Vals beschuldigd door de Rabobank

Ongelezen bericht door Wendell »

Op 14-06- 2022 wordt ik door Rabobank beschuldigd van aannemen van frauduleuze geld overname. Ik weet er niks van. En weet niet waar dit vandaan komt. Ik zit 2 maanden te probeer te overleven. Alles bij de bank is geblokkeerd. Advocaat kan me niet helpen omdat Rabobank heeft mij op intern Zwarte lijst gezet. Kan iemand me helpen want Ik ben onschuldig en weet helemaal van niks. Aub ik schreeuw voor hulp want Rabobank heeft mij gestraft tot 14-06-2030 .8 jaar straf dat is onmogelijk. Ik ben een hard werkende man van 64 nog aan het werken iedere dag bij een uitzendbureau bij een bedrijf iedere dag hard werken en nou 2 maanden di

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Vals beschuldigd door de Rabobank

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Verschrikkelijk dit, wat is nu het probleem eigenlijk? Ik begrijp het niet zo goed eerlijk gezegd. De Rabobank is toch een keurig nette bank, maar die stopt u in de jail voor 8 jaar. Dan moet er behoorlijk wat mis zijn.

Verklaar u nader.

Seinhuis
Berichten: 2388
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vals beschuldigd door de Rabobank

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Vervelend situatie wat niet simpel op te lossen is. Met een niks zeggende tekst komen wij ook niet verder.

U kunt contact opnemen met www.fraudehelpdesk.nl/fraude/bankrekening-geblokkeerd/, uw rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of een advocaat (wat u al gedaan heeft).

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Vals beschuldigd door de Rabobank

Ongelezen bericht door Hophophop »

Kennelijk is de OP in het EVR geregistreerd. Door de bank genomen gebeurt dat bij een zeer sterk vermoeden van fraude oid. De gevolgen zijn groot: het is een externe lijst, dus ook andere financiële instellingen hebben hier toegang toe. Een nieuw financieel product afsluiten zal in de praktijk onmogelijk blijken.

Voor opname in het EVR gelden strenge eisen. Kort door de bocht moet de bank dermate veel bewijs aanleveren dat er vanuit kan worden gegaan dat indien je strafrechtelijk vervolgd zou worden, je ook zou worden veroordeeld. Ik kan me daarom eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat TS echt helemaal van niks weet; als het goed is is er wederhoor toegepast, en heeft de bank ook uitgebreid toegelicht waarom opname in het EVR volgens haar gerechtvaardigd is. Maar goed, ik kan het ook niet uitsluiten natuurlijk.

Als ik TS was zou ik als de wiedeweerga naar een advocaat stappen. Niet enkel om het feit dat ik geen toegang meer zou hebben tot het financiële systeem, maar ook omdat dit nog wel eens een strafrechtelijk staartje kan krijgen. Stap naar een andere die je verteld heeft dat het geen zin heeft omdat je al in het EVR staat, dat slaat nergens op (cirkelredenering).

peter17111962
Berichten: 606
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Vals beschuldigd door de Rabobank

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"aannemen van frauduleuze geld overname' Hieruit maak ik op dat er geld op uw rekening is terecht gekomen waarvan de Rabobank vindt dat dit frauduleus geld is. Zonder hier iets meer te vermelden kan niemand hier iets zinnigs over zeggen. Graag meer uitleg over wat er allemaal is bijgeschreven. En nee we willen geen bedragen weten, maar alleen een korte uitleg, zoals: salaris , huur en of zorgtoeslag, verkoop op internetverkoopsite, belasting teruggave, prijs in een loterij, etc... Pas als U meer verteld kunnen de lezers van dit forum U beter op weg helpen.

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vals beschuldigd door de Rabobank

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat is het nut ervan om weten of er huur of zorgtoeslag is bijgeschreven, net zo als salaris, of een belastingteruggave?

Dat is bij een bank bekend.

witte angora
Berichten: 31031
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vals beschuldigd door de Rabobank

Ongelezen bericht door witte angora »

Wendell schreef:
21 aug 2022 09:49
Op 14-06- 2022 wordt ik door Rabobank beschuldigd van aannemen van frauduleuze geld overname.
Alleen van deze zin al, terwijl dit cruciaal is, snap ik geen biet wat er nou feitelijk aan de hand is.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Vals beschuldigd door de Rabobank

Ongelezen bericht door Hophophop »

TS heeft ook niet zoveel aan wat we hier op het forum te vertellen hebben, ook als hij wel een duidelijk verhaal zou schetsen. De belangen zijn te groot.

TS moet naar een advocaat. Als hij echt van niks weet (wat ik me niet voor kan stellen; de Rabobank heeft dit proces echt wel op orde, maar wie weet) kan die namens TS navraag doen bij de bank en vervolgens inschatten of het zin heeft tegen de registratie te ageren of niet.

Als hij wel meer weet dan hij hier door voorkomen kan hij de advocaat het dossier in handen geven, en kan die laatste op basis daarvan beoordelen wat de beste route is.

Rabobank
verified
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:34

Re: Vals beschuldigd door de Rabobank

Ongelezen bericht door Rabobank »

Goedemorgen Wendell,

Wat ontzettend vervelend dat je al twee maanden probeert te overleven en je niet weet waar deze beschuldiging vandaan komt.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat er precies aan de hand is.
Kan je de situatie toelichten door te vertellen wat er precies is gebeurd met/op jouw rekening?
Hoe en wanneer heb je hier contact met ons over gehad?

Dit mag ook in een privébericht.

Hopelijk kan ik je helpen om wat meer duidelijkheid te krijgen.

^Lindsy
Team Webcare -Rabobank Nederland

Plaats reactie