LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valse beschuldiging

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kandatzomaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2013 00:45

Valse beschuldiging

Ongelezen bericht door kandatzomaar »

Beste Tros forumleden,

Ik weet niet of ik de juiste categorie heb aangeklikt, zo niet mijn excuses. Ik ben nieuw hier en hoop dat het goed is.
Ik zit met het volgende, sinds vorige week, ben ik op de hoogte van het feit, dat buren bij de rechter moesten verschijnen..iv.m. kinderbescherming. Die mevrouw is toen alle huizen afgegaan (niet bij mij) en heeft aan alle buren verteld dat dit door mij kwam!! Ik werd dus openlijk aangewezen dat ik de kinderbescherming had gebeld..en Nee, dat heb ik niet gedaan!!! Haar man wilde verhaal halen bij mij, dat is overigens niet gebeurd, doordat een andere buur hem gekalmeerd had..Bij het langs gaan had ze een brief bij zich, van de rechtbank of kinderbescherming, dat is mij nog steeds niet duidelijk.
Ik was perplex en geschokt door dit alles, dat ik zomaar openlijk over de hekel werd gehaald..Overigens zeg ik erbij dat ik het vreselijk voor die mensen vindt, dat ze moesten verschijnen, want dat is niet niks, en intriest.
Via een andere buur gaf ik aan dat ik niet gebeld had, en dat ze desnoods mijn telefoongegevens mochten laten controleren.
Ik ben afgelopen maandag op het politiebureau geweest, en er kan geen aangifte gedaan worden voor laster ?
Eerlijk gezegd begrijp ik dit niet, want kan dit dan zomaar>
Mag iemand jou dan zomaar, openlijk vals beschuldigen?
Wat kan ik hiermee doen?
Wat zijn mijn rechten in deze..
Gevolg van dit alles is dat ik er letterlijk ziek van ben...

Wat kan ik doen?
Waar blijf ik?

Vast bedankt voor tips en reacties,
een onthutsende burger.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Valse beschuldiging

Ongelezen bericht door dhc »

Uiteraard kan je wel degelijk aangifte doen van smaad en laster. Je bent namelijk in je goede eer en naam aangetast.
ben alleen bang dat oom agent er niets mee gaat doen, prio is 0.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Valse beschuldiging

Ongelezen bericht door Barman »

kandatzomaar schreef:Beste Tros forumleden,

Ik weet niet of ik de juiste categorie heb aangeklikt, zo niet mijn excuses. Ik ben nieuw hier en hoop dat het goed is.
Ik zit met het volgende, sinds vorige week, ben ik op de hoogte van het feit, dat buren bij de rechter moesten verschijnen..iv.m. kinderbescherming. Die mevrouw is toen alle huizen afgegaan (niet bij mij) en heeft aan alle buren verteld dat dit door mij kwam!! Ik werd dus openlijk aangewezen dat ik de kinderbescherming had gebeld..en Nee, dat heb ik niet gedaan!!! Haar man wilde verhaal halen bij mij, dat is overigens niet gebeurd, doordat een andere buur hem gekalmeerd had..Bij het langs gaan had ze een brief bij zich, van de rechtbank of kinderbescherming, dat is mij nog steeds niet duidelijk.
Ik was perplex en geschokt door dit alles, dat ik zomaar openlijk over de hekel werd gehaald..Overigens zeg ik erbij dat ik het vreselijk voor die mensen vindt, dat ze moesten verschijnen, want dat is niet niks, en intriest.
Via een andere buur gaf ik aan dat ik niet gebeld had, en dat ze desnoods mijn telefoongegevens mochten laten controleren.
Ik ben afgelopen maandag op het politiebureau geweest, en er kan geen aangifte gedaan worden voor laster ?
Eerlijk gezegd begrijp ik dit niet, want kan dit dan zomaar>
Mag iemand jou dan zomaar, openlijk vals beschuldigen?
Wat kan ik hiermee doen?
Wat zijn mijn rechten in deze..
Gevolg van dit alles is dat ik er letterlijk ziek van ben...

Wat kan ik doen?
Waar blijf ik?

Vast bedankt voor tips en reacties,
een onthutsende burger.
Een onthutsende burger? :roll:

Het is geen laster, want die persoon verspreid niet opzettelijk leugens. Die gelooft vast dat het zo is. Zou het nog smaad kunnen zijn, maar dan nog zal die persoon denken dat het verspreiden ervan in het algemeen belang is. Een aangifte zal altijd moeten worden opgenomen, maar daarna is het kansloos.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Valse beschuldiging

Ongelezen bericht door crazyme »

Dus wanneer je er maar zelf genoeg van bent overtuigd mag je alles roepen ?

witte angora
Berichten: 31035
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Valse beschuldiging

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik moet toch echt even mijn gedachten over het verhaal laten gaan...
Die mevrouw is toen alle huizen afgegaan (niet bij mij) en heeft aan alle buren verteld dat dit door mij kwam!! Ik werd dus openlijk aangewezen dat ik de kinderbescherming had gebeld..en Nee, dat heb ik niet gedaan!!! Haar man wilde verhaal halen bij mij, dat is overigens niet gebeurd, doordat een andere buur hem gekalmeerd had..
Eerlijk gezegd ben ik er niet bij geweest, en geen enkele lezer hier. Tenzij er toevallig iemand uit je buurt meeleest. We zullen dus af moeten gaan op de informatie die jij geeft. Maar... je bent zelf ook niet bij de gesprekken geweest die de mevrouw met alle buren heeft gehad, is het niet? Je weet dus niet wat er wel of niet besproken is. Het kan best zijn dat de mevrouw in kwestie op zoek was naar degene die de melding gedaan heeft, en iedereen al dan niet op een agressieve manier vroeg of hij/zij de melder was. En dan is het antwoord overal natuurlijk 'nee'. Op dat soort brieven staat namelijk nooit de naam van de melder. (En als jouw naam wél op die brief staat, sja...)

Je weet ook niet, als het al waar is, waar deze beschuldiging vandaan komt. Het zou zomaar kunnen dat de echte melder jou heeft aangewezen als melder. Sja, dan snap je wel dat de ouders witheet kunnen zijn. Op het moment dat jij bent aangewezen, slaan de stoppen door.

Maar er zou ook iets heel anders aan de hand kunnen zijn. Heb jij in de buurt nooit je mening over dat gezin verkondigd? Ik heb werkelijk geen idee. Oom agent kan er niets mee, en mensen op het forum kunnen er nog minder mee, omdat we het verhaal maar van één kant horen, en het nog maar helemaal de vraag is wie er wat gezegd heeft.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Valse beschuldiging

Ongelezen bericht door nevermind »

Barman schreef:
Het is geen laster, want die persoon verspreid niet opzettelijk leugens. Die gelooft vast dat het zo is. Zou het nog smaad kunnen zijn, maar dan nog zal die persoon denken dat het verspreiden ervan in het algemeen belang is. Een aangifte zal altijd moeten worden opgenomen, maar daarna is het kansloos.

Mits jezelf actie onderneemt een een advocaat in de arm neemt.
crazyme schreef:Dus wanneer je er maar zelf genoeg van bent overtuigd mag je alles roepen ?
Dat is de algemene mening wat er zo heerst, maar het is niet zo.
Ook achter een nickname verschuilen mag het niet.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Valse beschuldiging

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Van de website van het AMK, over mogelijke actie na een melding:
AMK schreef:Als het AMK inschat dat een gemeld kind waarschijnlijk wordt mishandeld, doet het AMK onderzoek naar de gezinssituatie van het kind. Tijdens zo'n onderzoek praat het AMK met de ouder(s)/verzorgers. Er wordt ook informatie ingewonnen bij school en de huisarts. Als er inderdaad sprake is van kindermishandeling, dan zet het AMK hulpverlening in gang. Samen met de ouders zoekt het AMK naar passende hulpverlening. Als de ouders niet mee willen werken, kan het voorkomen dat de Raad voor de Kinderbescherming of Bureau Jeugdzorg wordt ingeschakeld. Alles wordt in het werk gesteld om de situatie van het kind te verbeteren.
Als er dus een brief van de rechter of de kinderbescherming ligt is er al een heel traject doorlopen met het betreffend gezin, en zijn er veel meer feiten bekend dan wat de oorspronkelijke melder heeft aangegeven. AMK heeft dus geconcludeerd dat er daadwerkelijk iets aan de hand is bij dit gezin, en dat ze niet open staan voor hulpverlening.

(Natuurlijk kan het AMK ook fouten maken tijdens het onderzoek, en een verkeerde conclusie trekken, echter daar is hier op het forum niks zinnigs over te zeggen)

Als de betreffende ouders dan nu hun focus richten op de melder in plaats van op de gemelde feiten en zaken die het AMK aandraagt , is dit mijn inziens alleen maar een aanwijzing dat er daadwerkelijk iets niet in orde is.

Ik zou proberen deze beschuldiging langs me laten afglijden, en geen aandacht aan besteden, dus ook geen aangifte doen, en ook tegen niemand iets bevestigen. Uiteindelijk is het feit wie de oorspronkelijke melder is, namelijk niet meer van belang. Buiten dat zou het melden ook opgevat kunnen worden als een kindvriendelijke daad... :)

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Valse beschuldiging

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Ik heb toch de neiging me hier bij witte angora aan te sluiten. Hoe weet jij dat die vrouw gezegd heeft dat jij de melder bent? (misschien heeft ze dat wel gezegd hoor, maar ik vraag me af hoe jij dat weet) Misschien hebben je buren dat er zelf van gemaakt omdat je wellicht eerder iets over die kinderen gezegd hebt of zo.

want dit is wel heel erg van: hij zei, dat zij zei, dat die mevrouw had gezegd dat jij gezegd had dat.....

isabel

kandatzomaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2013 00:45

Re: Valse beschuldiging

Ongelezen bericht door kandatzomaar »

Hallo allemaal,

Inmiddels alle reacties gelezen, en waarom ik aangewezen ben al melder, ik zou het echt niet weten.
Inmiddels ben ik door buren aangesproken, 3 huizen verder (vanmiddag) met hetzelfde verhaal !!
Excact hetzelfde als ik van de andere buur hoorde.
Tja wat Angora zegt, idd je hoort het van 1 kant de mijne..en ik hoef me niet te verdedigen of wat dan ook...ik weet verders niks van deze mensen, en hoef oo niks te weten..
Wat mij gewoon dwars zit, is dat iedereen dan zomaar iemand kan en mag beschuldigen, dat is waar ik mee zit...
Iemand gaf al aan, laat het van je afglijden, en ja,, moet ik ook doen, maar de praktijk is net even anders....
Politie doet idd niks, misschien wel teveel arbeid, ik weet het niet.

Ik wil in ieder geval iedereen enorm bedanken, en maandag ga ik een advocaat raadplegen, want het is de wereld op zijn kop.
Roddel bestaat al sinds dat de mensheid bestaat, en dat is iets wat nooit zal verdwijnen,helaas.
Maar roddel, of iemand vals beschuldigen, daar zit een groot verschil in.
Groeten

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Valse beschuldiging

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Inmiddels alle reacties gelezen, en waarom ik aangewezen ben al melder, ik zou het echt niet weten.
Inmiddels ben ik door buren aangesproken, 3 huizen verder (vanmiddag) met hetzelfde verhaal !!
kijk, ik snap echt dat je het vervelend vind, maar dan nog, je weet dus helemaal niet wie dat gezegd heeft. Je gaat een advocaat in de arm nemen, en misschien ben je echt oneerlijk behandeld, maar in vredesnaam, wie wil je dan aanklagen? want je weet zelf niet wie je aangegeven heeft als melder.

isabel

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Valse beschuldiging

Ongelezen bericht door sephora30 »

Bij die buren zelf ben je nog niet langsgeweest om tekst en uitleg te vragen? Dat is het eerste dat ik zelf zou doen in zo`n situatie.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Valse beschuldiging

Ongelezen bericht door Guardian72 »

sephora30 schreef:Bij die buren zelf ben je nog niet langsgeweest om tekst en uitleg te vragen? Dat is het eerste dat ik zelf zou doen in zo`n situatie.
Afgaande op het verhaal van TS zijn deze mensen nu niet van het soort "laten we een bakkie nemen en er even over praten".

En, zolang e.e.a van horen zeggen is - kan je euro`s stuksmijten op advocaten tot je een ons weegt - maar je zal toch echt met (harde) bewijzen moeten komen dat er mensen zijn die bewust valse info verspreid hebben..

Gaat nog gezellig worden in die buurt..

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Valse beschuldiging

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ts hoeft er ook geen bakkie te doen maar om uitleg vragen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Valse beschuldiging

Ongelezen bericht door Guardian72 »

sephora30 schreef:Ts hoeft er ook geen bakkie te doen maar om uitleg vragen.
Ik doel op dit:
kandatzomaar schreef: Haar man wilde verhaal halen bij mij, dat is overigens niet gebeurd, doordat een andere buur hem gekalmeerd had..
Kennelijk gedragen deze mensen zich enigzins aggressief - dan zou ik ook niet langs willen gaan om eens te horen..

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Valse beschuldiging

Ongelezen bericht door Barman »

Guardian72 schreef: Kennelijk gedragen deze mensen zich enigzins aggressief -
Dat kan jij opmaken uit 1 incident? :roll:

witte angora
Berichten: 31035
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Valse beschuldiging

Ongelezen bericht door witte angora »

Barman schreef:
Guardian72 schreef: Kennelijk gedragen deze mensen zich enigzins aggressief -
Dat kan jij opmaken uit 1 incident? :roll:
En ook nog op basis van een verhaal van één kant?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Valse beschuldiging

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik geef toch ook aan "Kennelijk"..

Alles wat er is - is het verhaal van TS - en diens beleving geeft aan dat hij/zij zich enigzins geintimideerd voelt .. anders zou hij / zij dit zo niet verwoorden.

Als je - terecht of niet - er van uit gaat dat partij B aggressief is (verhaal halen)... zal je niet staan te trappelen om tekst en uitleg te gaan vragen.

Maar ja..

bobbymarcel
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2013 21:08

Re: Valse beschuldiging

Ongelezen bericht door bobbymarcel »

goeden avond

wij hebben al enige tijd last van iemand die plas op de trap neer gooit en bij de kelder box ruimtes ik zelf en een buur vrouw hebben alles er aan gedaan om de dader te pakken helaas niet gelukt.
ik zelf hebt meerdere malen bij de woningbouw rochdale meldingen van gedaan ook bij de wijk agent nu is het namelijk zoo er is hier een gezin in de flat die iets tegen twee homo mannen hebben en gooien die narig heid neer ik hebt dit stiekem op genomen met een webcam helaas mogen we de beelden niet gebruiken van wegen de wet op prife sie vorige week kwam er plots een buurvrouw aan de deur wie ons kwam vertellen dat wij de daders waren wie die plas/natigheid neer gooiden wij heben de wijk agent gevraagd voor een gesprek hier thuis en met iemand van rochdale maar het bewuste gezin wie dit doet kunnen ze niets maken want het bewijs van de web cam mag je niet gebruiken wie heeft er een advies en wat moeten we hier mee dit is niet leuk wonen zoo meer

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Valse beschuldiging

Ongelezen bericht door GJvdZ »

crazyme schreef:Dus wanneer je er maar zelf genoeg van bent overtuigd mag je alles roepen ?
Er is een geblondeerde politicus in Nederland die zijn bestaan daaraan ontleent...

kathy1023
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2008 14:23

Re: Valse beschuldiging

Ongelezen bericht door kathy1023 »

Geachte lezers,

Heb een vraag:"
Ben door mijn huisarts vals beschuldigd van: Borderline en zelfmoord.
Ook beschuldigd zij ons van huiselijk geweld.
Nu is het zo dat dit met spoed naar een GGZ crisisdienst is gegaan.

Door haar beschulding heb ik nu een stempel op me hoofd en ben nu verplicht zonder onderzoek gedaan
door GGZ medicatie te slikken.

Ook van zelfmoord is niks bekend en huiselijk geweld ook niks bekent.
Van politie heb ik bevestinging gehad dat die dingen nooit is voor gevallen.

Mijn vraag is:'' Kan ik nu aan gifte doen van valse beschuldigingen doen?
Want ik wordt toch zwart gemaakt door mijn eigen huisarts.

Gr

Gesloten