LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] van Dijk educatie
Re: van Dijk educatie
Ik heb zeer slechte ervaringen met Van Dijk Educatie. Ik heb online een aantal boeken gekocht voor mijn dochter. Nu blijkt dat de boeken niet leverbaar zijn. Kan nog wel een paar weken duren zegt het dure callcenter van Van Dijk Educatie, waar ik op eigen kosten naar belde. Moest steeds minimaal 20 minuten wachten op verbinding en de teller tikte lekker door. Vervelender is dat mijn dochter nu zonder leerboeken zit, die ik wel al heb betaald. Ik heb de bestelling geannuleerd, want kan de boeken zo ergens anders halen. Het geld wordt ook maar niet terugbetaald door Van Dijk Educatie. De school verplicht me de boeken bij Van Dijk Educatie te kopen. Ik vind het heel vervelend dat dit soort bedrijven gewoon door kan gaan met hun kwalijke praktijken! Van Dijk Educatie zou eigenlijk eens goed aangepakt moeten worden door RADAR.
Kees Plank
Kees Plank
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36
Re: van Dijk educatie
Waarom stellen jullie van dijk educatie niet gewoon in gebreke? via een kanton rechter heb je het zo geregeld, en er zijn ook incasso buro's die het gratis doen, en ik denk dat ze niet op gerechtelijke stappen zitten te wachten
Re: van Dijk educatie
Hai Kees,
Ff een reactie van mij.
Telefoonkosten bij Van Dijk zijn voor normaal gesprekstarief toch? Geen 0900 ofzo. En als te duur wordt... kan je altijd kiezen om te mailen of voicemail in te spreken zodat je teruggegeld wordt op kosten van Van Dijk (die optie hadden ze voorheen althans).
En tja als boek niet geleverd wordt... das *** dat begrijp ik ckers! Maar ja Van Dijk is ook weer afhankelijk van de uitgeverijen (zij doen natuurlijks ook niets liever dan de klant op tijd boeken te leveren). Vaak is het wel zo dat het dan voor meerdere leerlingen geldt, en dat de school er van op de hoogte wordt gesteld.
Bij Van Dijk betaal je pas materiaal als je het ook daadwerkelijk ontvangen hebt (op een uitzondering na: als er in het verleden betaalproblemen zijn geweest en je daardoor bij een incassobureau terecht bent gekomen moet je idd eerst betalen ook al heb je nog geen boeken) Maar als je je boeken al geannuleerd hebt hoor je het geld z.s.m. te krijgen (eventueel kan je vragen om een spoedbetaling).
De school kan je alleen adviseren om je boeken bij Van Dijk Educatie te kopen, niet verplichten.
Dat wou ik ff kwijt! Hoop dat het probleem inmiddels al opgelost is!
Groetjes,
Quertera.
Ff een reactie van mij.
Telefoonkosten bij Van Dijk zijn voor normaal gesprekstarief toch? Geen 0900 ofzo. En als te duur wordt... kan je altijd kiezen om te mailen of voicemail in te spreken zodat je teruggegeld wordt op kosten van Van Dijk (die optie hadden ze voorheen althans).
En tja als boek niet geleverd wordt... das *** dat begrijp ik ckers! Maar ja Van Dijk is ook weer afhankelijk van de uitgeverijen (zij doen natuurlijks ook niets liever dan de klant op tijd boeken te leveren). Vaak is het wel zo dat het dan voor meerdere leerlingen geldt, en dat de school er van op de hoogte wordt gesteld.
Bij Van Dijk betaal je pas materiaal als je het ook daadwerkelijk ontvangen hebt (op een uitzondering na: als er in het verleden betaalproblemen zijn geweest en je daardoor bij een incassobureau terecht bent gekomen moet je idd eerst betalen ook al heb je nog geen boeken) Maar als je je boeken al geannuleerd hebt hoor je het geld z.s.m. te krijgen (eventueel kan je vragen om een spoedbetaling).
De school kan je alleen adviseren om je boeken bij Van Dijk Educatie te kopen, niet verplichten.
Dat wou ik ff kwijt! Hoop dat het probleem inmiddels al opgelost is!
Groetjes,
Quertera.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13 nov 2008 13:17
Re: van Dijk educatie
Hey Quertera,
Het telefoonnummer van VDE is 09005004010 en kost €0,10 per minuut.
Inspreken is voor zover ik weet niet meer mogelijk.
Terug laten bellen is handig, maar in veel gevallen bellen ze ondanks de afspraak niet terug. (Af en toe wel.)
Een mailadres van VDE ben ik helaas nog niet tegen gekomen behalve het [email protected] en een brief sturen is helaas ook niet echt nuttig, aangezien ze (in ieder geval met mijn klacht) niet in gaan op je klacht.
Ik ga er nog één brief aan wagen, als ze de problemen nu niet alsnog netjes oplossen is het voor mij in ieder geval de laatste keer dat ik iets heb besteld bij VDE.
Groetjes,
Mascha
Het telefoonnummer van VDE is 09005004010 en kost €0,10 per minuut.
Inspreken is voor zover ik weet niet meer mogelijk.
Terug laten bellen is handig, maar in veel gevallen bellen ze ondanks de afspraak niet terug. (Af en toe wel.)
Een mailadres van VDE ben ik helaas nog niet tegen gekomen behalve het [email protected] en een brief sturen is helaas ook niet echt nuttig, aangezien ze (in ieder geval met mijn klacht) niet in gaan op je klacht.
Ik ga er nog één brief aan wagen, als ze de problemen nu niet alsnog netjes oplossen is het voor mij in ieder geval de laatste keer dat ik iets heb besteld bij VDE.
Groetjes,
Mascha
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 22 nov 2008 15:10
Re: van Dijk educatie
Breda, 22-11-2008
Beste gedupeerden van van Dijk Educatie,
De afdeling "klantenservice" van van Dijk Educatie
reageert op email berichten gericht aan: [email protected]
Medewerkers Marianne te Kiefte , Sjoerd Haaijema , Gerard Kroezen , en Hans Roman reageren keurig op de klachtenmailtjes 'in stijl", ze verschuilen zich allen achter de 'algemene voorwaarden'.
Vrij vertaald komt het er op neer dat je NOOIT boeken naar van Dijk moet opsturen. Je bent dan overgeleverd aan de willekeur van het bedrijf. Ze maken een schatting van de waarde van de boeken, betalen dit uit en alles wat volgens van Dijk Educatie niets meer waard is KRIJG JE NOOIT MEER TERUG EN WORDT VERNIETIGD.
De in augustus 2008 door mij ontvangen boeken van een nieuwe MBO leergang (perspectief verkoopspecialist, art. 021352, nr 863746 en 866392) , nieuwwaarde EUR 337,05 werden in oktober 2008 als WAARDELOOS getaxeerd. Met name artikel 021352 (waarde EUR 283.00) had binnen 2 maanden (!) geen marktwaarde meer. Ik heb vele mails gestuurd en telefoongesprekken gevoerd. Men voelt met mij mee maar is niet bereid om ook maar enige regeling te treffen. Zelfs niet als ik de onkosten van het retourneren voor mijn rekening wil nemen.
Ik voel mij zwaar opgelicht voor EUR 337,05 minus eur 18.72 voor twee "good practice" boekjes.
Voor een overzicht van boekwinkels die wél deugen verwijs ik u naar:
http://www.start12.nl/studieboeken
De afgelopen jaren heeft het programma Kassa van Felix Meurders hier ook aandacht aan besteed. Ik verwijs u hiervoor naar het betreffende artikel én uitzending via deze link: http://tinyurl.com/5w4uyj
http://tinyurl.com/5w4uyj
Hieruit blijkt dat de praktijken van van Dijk Educatie nog steeds dezelfde zijn. Van Dijk is Koning, de klant de schlemiel.
Mijn dringende advies is dan ook:
KOOP of HUUR GÉÉN BOEKEN BIJ VAN DIJK EDUCATIE.
Ik wens alle gedupeerden sterkte, wijsheid en vééél geduld toe bij het deponeren van uw klachten.
C. Pulchra
Beste gedupeerden van van Dijk Educatie,
De afdeling "klantenservice" van van Dijk Educatie
reageert op email berichten gericht aan: [email protected]
Medewerkers Marianne te Kiefte , Sjoerd Haaijema , Gerard Kroezen , en Hans Roman reageren keurig op de klachtenmailtjes 'in stijl", ze verschuilen zich allen achter de 'algemene voorwaarden'.
Vrij vertaald komt het er op neer dat je NOOIT boeken naar van Dijk moet opsturen. Je bent dan overgeleverd aan de willekeur van het bedrijf. Ze maken een schatting van de waarde van de boeken, betalen dit uit en alles wat volgens van Dijk Educatie niets meer waard is KRIJG JE NOOIT MEER TERUG EN WORDT VERNIETIGD.
De in augustus 2008 door mij ontvangen boeken van een nieuwe MBO leergang (perspectief verkoopspecialist, art. 021352, nr 863746 en 866392) , nieuwwaarde EUR 337,05 werden in oktober 2008 als WAARDELOOS getaxeerd. Met name artikel 021352 (waarde EUR 283.00) had binnen 2 maanden (!) geen marktwaarde meer. Ik heb vele mails gestuurd en telefoongesprekken gevoerd. Men voelt met mij mee maar is niet bereid om ook maar enige regeling te treffen. Zelfs niet als ik de onkosten van het retourneren voor mijn rekening wil nemen.
Ik voel mij zwaar opgelicht voor EUR 337,05 minus eur 18.72 voor twee "good practice" boekjes.
Voor een overzicht van boekwinkels die wél deugen verwijs ik u naar:
http://www.start12.nl/studieboeken
De afgelopen jaren heeft het programma Kassa van Felix Meurders hier ook aandacht aan besteed. Ik verwijs u hiervoor naar het betreffende artikel én uitzending via deze link: http://tinyurl.com/5w4uyj
http://tinyurl.com/5w4uyj
Hieruit blijkt dat de praktijken van van Dijk Educatie nog steeds dezelfde zijn. Van Dijk is Koning, de klant de schlemiel.
Mijn dringende advies is dan ook:
KOOP of HUUR GÉÉN BOEKEN BIJ VAN DIJK EDUCATIE.
Ik wens alle gedupeerden sterkte, wijsheid en vééél geduld toe bij het deponeren van uw klachten.
C. Pulchra
Re: van Dijk educatie
Mijn boekenpakket van afgelopen schooljaar 2007-2008 kon in helaas niet op school inleveren, vanwege een afspraak. Daarom besloot ik mijn boekenpakket alsnog zelf in te gaan leveren, Dit moest voor 1 augustus gebeurd zijn. Dat had ik ook gedaan. Ik had het boekenpakket op 17 september 2008 ingeleverd. Wat bleek later: de boeken die ik heb ingeleverd gelden als het terugverkopen van de boeken aan Van Dijk. De boete voor het 'niet inleveren' van mijn boeken blijft openstaan en dan krijg ik de taxatie terug. Maar wat bleek: slechts 5 boeken van de 12 boeken bleken nog een waarde te hebben, dat overigens zeer laag lag tov de kostprijs. Ik zou een boete van maar liefst 670 euro op mijn schootje krijgen en daarvan zou ik aan taxatie niet meer dan 110 euro terugkrijgen. Belachelijk voor woorden, aangezien ik de boeken gewoon netjes en OP TIJD ( voor 1 augustus namelijk) heb ingeleverd. Maar volgens VAN DIJK zijn de boeken pas na 1 augustus verwerkt, vanege de drukte. Maar dat is toch niet mijn fout ofwel soms? Toen ik ze even navroeg of ik mijn boekenpakket dan terugmochtkrijgen, op eigen betaling van retournering verklaarden zij inneens dat de boeken, die geen waarde meer zouden hebben, zijn 'vernietigd'. Dit vind ik BELACHELIJK en SCHANDALIG! Ik ben zwaar gedupeert door deze oplichters. En ik heb mijn advocaat de opdracht gegeven op hier een zaak van te maken, aangezien ik de bon nog heb van datum van verzending van pakket via TNT Post. Ik weet zeker dat ik dit van ze ga winnen. Maar kan iemand mij vertellen waar ik voortaan ook studieboeken kan HUREN, ipv bij Van Dijk. Want dat ga ik nooit meer doen. Bol.com is volgens mij geen optie, aangzien je daar alleen boeken kun KOPEN, maar dat wil ik dus niet.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 22 nov 2008 15:10
Re: van Dijk educatie
Het is voor veel mensen een probleem om in contact te komen met de juiste mensen bij Van Dijk Educatie om je verhaal te kunnen doen. Je wordt simpelweg door de klantenservice gewezen op de "algemene voorwaarden" en dat was het wel zo'n beetje. Op de e-mails ([email protected]) wordt overigens keurig netjes gereageerd.
Via via ben ik terecht gekomen bij het nieuwe hoofd van de klantenservice. Ik heb in alle redelijkheid overleg met hem gehad en we zijn tot overeenstemming kunnen komen.
Via via ben ik terecht gekomen bij het nieuwe hoofd van de klantenservice. Ik heb in alle redelijkheid overleg met hem gehad en we zijn tot overeenstemming kunnen komen.
Re: van Dijk educatie
Kijk allemaal ook maar eens op www.start12.nl daar staan ook heel veel klachten over Van Dijk Schoolboeken ook het 0900 telefoon nummer kan je omzeilen door 038-3315757 te bellen of via hun site het nummer zoeken waar scholen ook naar toe bellen en dan naar de Klantenservice te vragen zo ben ik ook vele keren telefonisch binnengekomen. Dat dit bedrijf nog mag bestaan, ik zelf heb ook al een paar jaar hele slechte ervaring met dit bedrijf gehad hopelijk verdienen ze volgend jaar niet meer zo goed omdat dan de scholen zelf de boeken gaan leveren dus ben je eindelijk van dat Kl.... bedrijf af. Zelf zijn wij er gelukkig vanaf omdat mijn dochter volgend jaar naar het hoger onderwijs gaat.
p.s Heb na laatste levering nog wel een boek nodig gehad, dit via internet bij andere boekhandel besteld perfect zonder verzendkosten en zonder extra dure acceptgiro kosten, als ik dit eerder had geweten had ik al de boeken zo besteld, schoolboeken zijn als je de lijst hebt prima bij een andere boekhandel zelf te bestellen.
p.s Heb na laatste levering nog wel een boek nodig gehad, dit via internet bij andere boekhandel besteld perfect zonder verzendkosten en zonder extra dure acceptgiro kosten, als ik dit eerder had geweten had ik al de boeken zo besteld, schoolboeken zijn als je de lijst hebt prima bij een andere boekhandel zelf te bestellen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 feb 2009 18:22
Re: van Dijk educatie
beste mensen,
ik heb jarenlang bij van dijk gewerkt. ik snap jullie aan de ene kant dat jullie lopen klagen. maar jullie hebben niet door volgens mij hoeveel boeken daar komen. alle boeken uit het hele land komen daar heen. vrachtwagens vol gaan er heen. boeken worden afgeschreven als er waterschade in zit. of als er teveel in is geschreven. dus dat zou de reden kunnen zijn dat boeken afgeschreven worden. het kan ook zijn dat de boeken niet meer op nieuw worden gebruikt omdat er nieuwe dus betere boeken uitgegeven zijn. en misschien moeten jullie er zelf eens gaan werken. kunnen jullie zien hoe het allemaal gaat en misschien zijn er dan geen klachten meer en zal het dan goed gaan.
ik heb jarenlang bij van dijk gewerkt. ik snap jullie aan de ene kant dat jullie lopen klagen. maar jullie hebben niet door volgens mij hoeveel boeken daar komen. alle boeken uit het hele land komen daar heen. vrachtwagens vol gaan er heen. boeken worden afgeschreven als er waterschade in zit. of als er teveel in is geschreven. dus dat zou de reden kunnen zijn dat boeken afgeschreven worden. het kan ook zijn dat de boeken niet meer op nieuw worden gebruikt omdat er nieuwe dus betere boeken uitgegeven zijn. en misschien moeten jullie er zelf eens gaan werken. kunnen jullie zien hoe het allemaal gaat en misschien zijn er dan geen klachten meer en zal het dan goed gaan.