LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verhuisservice
-
verhuisservice
Grrrr! Ben net verhuisd en dacht slim te zijn door de verhuisservice van tpg in te vullen. Die informeren dan alle instanties die ik heb aangekruist, dat ik een nieuw adres heb. Niet dus! Ik ben nu al de hele ochtend bezig met het afbellen van jan en alleman of ze wel weten dat wij een nieuw adres hebben en meer dan de helft was daarvan niet op de hoogte.
Meer mensen die hier slechte ervaringen mee hebben?
Meer mensen die hier slechte ervaringen mee hebben?
-
Re: verhuisservice
Wanneer heb je dat ingevuld en wanneer ben je verhuisd?
Het gaat eerst naar TNT (ik geloof dat Cendris het verwerkt) en dan pas naar de bedrijven die je hebt aangevinkt. Het kan dus zo een paar dagen duren voor het bij de bedrijven is.
Het gaat eerst naar TNT (ik geloof dat Cendris het verwerkt) en dan pas naar de bedrijven die je hebt aangevinkt. Het kan dus zo een paar dagen duren voor het bij de bedrijven is.
-
Ik heb het twee maanden gelden ingevuld, dus je zou denken dat dat nu wel geregeld is.
Ik heb inmiddels wel een mailtje terug ontvangen van tnt (na mijn boze mail). Zij geven die bedrijven de schuld. Ze beweren dat zij altijd alles braaf doorgeven, maar dat die bedrijven er vervolgens heel lang over doen om het aan te passen. Vind ik wel erg makkelijk. Als ik contact opneem met die bedrijven dan wordt het meteen in de computer ingevoerd. Dus waarom lukt het tnt dan niet?
Ik heb inmiddels wel een mailtje terug ontvangen van tnt (na mijn boze mail). Zij geven die bedrijven de schuld. Ze beweren dat zij altijd alles braaf doorgeven, maar dat die bedrijven er vervolgens heel lang over doen om het aan te passen. Vind ik wel erg makkelijk. Als ik contact opneem met die bedrijven dan wordt het meteen in de computer ingevoerd. Dus waarom lukt het tnt dan niet?
-
Als ik contact opneem met die bedrijven dan wordt het meteen in de computer ingevoerd.
Rrrrright. Die sturen je een schriftelijk ding dat je moet ondertekenen en terugsturen en het verwerken van al dat papierwerk kost een heleboel tijd... Dus het maakt niks uit.
En wanneer ben je verhuisd????Ik heb het twee maanden gelden ingevuld,
Verhuis service is alleen maar een "stuur me meer ongevraagde reclame" service. Als je ook nog je telefoonnummer per ongeluk vermeldt, dan wordt je de komende maanden ook nog plat gebeld.
Mijn ervaring: niet doen. Gewoon die paar bedrijven waar je contact mee hebt effe zelf een briefje of mailtje schrijven. En alles wat via de doorstuur service of de nieuwe bewoners wordt doorgestuurd nog even in de gaten houden.
En klaar ben je, zonder allerlei opdringerige reclame en telefoontjes die je niet wil.
Mijn ervaring: niet doen. Gewoon die paar bedrijven waar je contact mee hebt effe zelf een briefje of mailtje schrijven. En alles wat via de doorstuur service of de nieuwe bewoners wordt doorgestuurd nog even in de gaten houden.
En klaar ben je, zonder allerlei opdringerige reclame en telefoontjes die je niet wil.
hmm, mijn ervaring is ook niet best; vaak komt post gewoon nog op je oude adres dus als je de mogelijkheid hebt om er langs te gaan of iets af te spreken met de nieuwe bewoner dan is dat heel verstandig om te doen. Verder is mijn ervaring dat sommige bedrijven hun administratie zo slecht op orde hebben dat de ene afdeling wel weet dat je verhuisd bent en de andere afdeling niet...
-
De boosdoener in dit geval is het systeem van direct marketing.
Je kan namelijk onmogelijk weten aan wie bedrijven jouw gegegevens hebben doorgestuurd, dus er kan nog jaren op je oude adres post op jouw naam bezorgd worden.
Ik krijg na 17 jaar nog post op naam van een vrouw die ooit in mijn flat gewoond heeft. Ik heb dat de afzender ooit eens laten weten, en ja hoor, ze pasten het onmiddellijk aan. Na een jaar kreeg ik echter weer post op die naam (overigens woon ik momenteel 10 jaar op mijn huidige adres en heben hier intussen ook nog anderen gewoond).
Hoe zoet ik voorkomen dat die firma mij die post blijft sturen, als je ze een paar keer hierop attent hebt gemaakt, en ze doen er niets mee? Die post kan zo belangrijk niet zijn, want die mevrouw is al 17 jaar geleden overleden.
Je kan namelijk onmogelijk weten aan wie bedrijven jouw gegegevens hebben doorgestuurd, dus er kan nog jaren op je oude adres post op jouw naam bezorgd worden.
Ik krijg na 17 jaar nog post op naam van een vrouw die ooit in mijn flat gewoond heeft. Ik heb dat de afzender ooit eens laten weten, en ja hoor, ze pasten het onmiddellijk aan. Na een jaar kreeg ik echter weer post op die naam (overigens woon ik momenteel 10 jaar op mijn huidige adres en heben hier intussen ook nog anderen gewoond).
Hoe zoet ik voorkomen dat die firma mij die post blijft sturen, als je ze een paar keer hierop attent hebt gemaakt, en ze doen er niets mee? Die post kan zo belangrijk niet zijn, want die mevrouw is al 17 jaar geleden overleden.
-
De service is idd niet goed. TNT geeft het niet door aan een grote groep bedrijven. Behoorlijk irritant. HEb zelf ook veel bedrijven moeten bellen/schrijven.
Vervolgens wordt de helft van mijn post (die wel goed geadresseerd is) naar de vorige bewoners door gestuurd. Geweldig die gecomputeriseerde service.
Vervolgens wordt de helft van mijn post (die wel goed geadresseerd is) naar de vorige bewoners door gestuurd. Geweldig die gecomputeriseerde service.