LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verlaging AOW als buitenlandse vriendin komt inwonen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Quet

Verlaging AOW als buitenlandse vriendin komt inwonen

Ongelezen bericht door Quet »

Ik heb vanavond gekeken naar radar en speciaal naar het geval dat mensen beter niet aan het eind van een kalenderjaar kunnen trouwen vanwege het terugbetalen van de zorgtoeslag.
Waar ik mee kom lijkt er een heeel klein beetje op, maar is m.i. wel vreemder.
Als ik als aow gerechtigde alleenstaande mijn filipijnse vriendin over wil laten komen, en dat mag dan met een schengenvisum maar drie maanden per half jaar, wordt mijn aow voldoende geacht om haar te kunnen onderhouden.
Het minimum vereiste bruto inkomen van diegene die uitnodigt moet iets boven de €1600 liggen en blijkbaar geldt dat voor mijn aow. Bruto.
Maar...als we besluiten met elkaar door te gaan en een mvv, machtiging tot voorlopig verblijf, aanvragen, wat ze zonder examen kan krijgen als zij eveneens de aow gerechtigde leeftijd heeft bereikt, dan moeten we officieel een paar worden en moet zij bij mij ingeschreven worden.
Allemaal prima, dat willen we graag.
Maar daarna kan ze meteen ophoepelen, want mijn inkomen voldoet dan niet meer, omdat een deel van mijn aow wordt ingehouden.
En zij krijgt natuurlijk niets, want zij heeft geen aow opgebouwd.
Dus dat MVV wordt dan ontkracht door de regells van het SVB. Ze mag het niet gbruiken omdat ineens mijn inkomen niet hoog genoeg is.
Dus dan blijft over dat ze weer een Schengenvisum aan moet vragen en ieder half jaar drie maanden hier mag zijn.
Ik ben nu 74, zij is nu 63 en zou de aow gerechtigde leeftijd bereiken, ergens in 2020.
Extra verdienste, een baan, zit er voor geen van tweeen natuurlijk niet meer in.
Samen zijn mag dan dus, maar eigenlijk niet en wordt dan met het lagere inkomen, ook wel erg krap.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 nov 2017 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Moiseule58

Re: Verlaging AOW als buitenlandse vriendin komt inwonen

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Een waardeloze situatie voor u beiden. Maar als zij een tijdelijke verblijfsvergunning zou krijgen, wordt dat voor zover mijn kennis gaat, aan u persoonlijk gekoppeld. Als u dus komt te overlijden (ik hoop dat u nog lang mag leven), moet zij weer terug naar de Filippijnen. Mocht zij in de loop van de jaren Nederlandse worden, hoe moet zij zichzelf dan onderhouden als u er niet meer bent?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan denk ik dat het toch aanvullende bijstand gaat worden. Nederlanders die een aantal jaren in het buitenland hebben gewoond en weer terugkeren hebben ook een 'aow-gat' dat via de bijstand aangevuld kan worden.

Moiseule58

witte angora schreef:Dan denk ik dat het toch aanvullende bijstand gaat worden. Nederlanders die een aantal jaren in het buitenland hebben gewoond en weer terugkeren hebben ook een 'aow-gat' dat via de bijstand aangevuld kan worden.
Heeft zij daar dan recht op als zij geen Nederlandse is? Zij heeft geen vluchtelingenstatus en moet gewoon terug naar de Filippijnen.

yan

Ongelezen bericht door yan »

Tja, het is natuurlijk niet zo maar de bedoeling dat iedereen mensen hier binnen haalt die niets bijdragen.
Goede regeling dus.

Als jullie graag samen willen zijn, dan dienen jullie je ook gewoon aan de regels te houden: is dat te duur dan moet er eerst gespaard worden of zult u andere inkomsten moeten zoeken. Dat moet iedereen die graag iets wilt waar geen geld voor is.

Moiseule58

Er speelt hier nog iets mee: een retourticket voor de Filippijnen kost al gauw rond de €1000.

Inburgering is verplicht en er gaat een heel lang traject aan vooraf voordat iemand Nederlander wordt.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uw AOW ligt natuurlijk helemaal niet rond de € 1.600, dus als uw inkomen aan de voorwaarden voldoet moet u daarnaast nog het nodige aan pensioen hebben.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Waarom gaat u niet lekker naar de Filippijnen, wegwezen uit Nederland en lekker met uw vriendin genieten van alles wat u te wachten staat, het eten is daar in ieder geval lekker.

U neemt uw pensioen mee en verscheept uw huisraad en zoek een leuk huisje uit voor weinig. Familie krijgt u er gratis bij en uw oude dag daar wordt voor gezorgd. Nederland is gewoon te moeilijk om zoiets op te gaan zetten, teveel restricties en belemmeringen.

Dus zet `m op.

Moiseule58

atlas1302 schreef:Waarom gaat u niet lekker naar de Filippijnen, wegwezen uit Nederland en lekker met uw vriendin genieten van alles wat u te wachten staat, het eten is daar in ieder geval lekker.

U neemt uw pensioen mee en verscheept uw huisraad en zoek een leuk huisje uit voor weinig. Familie krijgt u er gratis bij en uw oude dag daar wordt voor gezorgd. Nederland is gewoon te moeilijk om zoiets op te gaan zetten, teveel restricties en belemmeringen.

Dus zet `m op.
Met €1600 per maand bent u daar rijk. Als u hier een huisje verkoopt kunt u daar een villa met personeel kopen. En het klopt dat familie daar heel goed voor elkaar zorgt. Ik sluit mij aan bij atlas1302.

Sabaku

Ongelezen bericht door Sabaku »

Meneer, zoek een goede emigratie advocaat . Ik weet zeker dat het allemaal goed komt met u en uw vriendin.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

atlas1302 schreef:Waarom gaat u niet lekker naar de Filippijnen, wegwezen uit Nederland en lekker met uw vriendin genieten van alles wat u te wachten staat, het eten is daar in ieder geval lekker.
Als je hier niet lekker kint koken kan je het daar ook niet. Of denk je dat iemand daar iedere dag uit eten kan?

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Waarom zou dat niet kunnen, hier eten ze buiten de deur voor 2 euro elke dag. Dagmaaltijd noemen ze dat en voor 40 cent een wijntje erbij, en anders schuif je aan bij familie die wel lekker kan koken en nog gratis ook 8)

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Van de twee opties die er uiteindelijk voor zorgen dat u samen ben (wat u wilt) is de optie vertrekken uit nl zeker niet slecht, u leeft daar geweldig en heeft mooie weer als bonus. Uw geliefde naar nl is een duidelijk min verhaal,

Gesloten