LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veronica niet op te zeggen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Zonnespriet

Veronica niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Zonnespriet »

Een hele tijd geleden hebben wij ons door een aardige Veronica verkoopster een proefabonnement van Veronica aan laten smeren. Voor 25,- euro een jaar lang Veronica "plezier".
Dat plezier is ons snel vergaan. :( Ruim voor het eindigen van de periode (conform Veronica's algemene voorwaarden 2 maanden opzegterm.)hebben wij via email een opzegging verstuurd. Hierop heb ik niets ontvangen, maar met andere abonnementen heb ik nog NOOIT problemen gehad. Beetje naief dat ik dacht dat het wel goed zat! Ik begrijp ondertussen dat Veronica af en toe dingen niet ontvangt, het verdwijnt spontaan als het gaat om opzeggen...
Daarna heb ik per brief meerdere opzeggingen geschreven, zoveel dat ze uiteindelijk een brief terug stuurde, met als onderwerp (haha) herhaalde opzegging abonnement. Dus ik dacht, hehe, maar wat schetst mijn verbazing;
"Wij geven u schriftelijk te kennen dat uw opzegging pas te kunnen verwerken conform onze voorwaarden, uiterlijk twee maanden voor het verstrijken van de periode. Uw abonnement is te laat opgezegd. Daarom kunnen wij deze pas verwerken na ontvangst van betaling van 51,91..."
Ik ga dus noooooooooooit meer in zee met zulk soort oplichters!!!! :evil:

Zonnespriet

Re: Veronica niet op te zeggen

Ondertussen weer een poging gedaan om het abonnement stop te zetten. Een email naar [email protected]. Natuurlijk geen enkele reactie. Wat kan ik verder in hemelsnaam nog doen :x
Heeft iemand anders hier ook ervaring mee???

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Beetje vreemde gang van zaken, als ik het zo lees.

Het is heel simpel: op het moment dat jij kunt aantonen dat de opzegging op tijd binnen is, dan is het bindend. Aantonen kan doordat je de opzegging aangetekend verzonden hebt, het kan ook door een bevestiging van de kant van - in dit geval - Veronica.

Op het moment dat de opzegging bindend is, dan kunnen ze je niet langer vasthouden, desnoods stappen ze maar naar een incassoburo of de rechter.

Probleem is nu blijkbaar dat er gesteld wordt dat de opzegging niet op tijd binnen is. Waarbij ik me eigenlijk afvraag wat het nut is van 2 maanden opzegtermijn, één maand zou genoeg moeten zijn.

Heb je overigens aangegeven dat je de eventuele toestemming voor automatische incasso intrekt? Dan mogen ze eenvoudig niks meer afschrijven.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met Print Screen kun je een bewijs leveren van digitaal opzeggen.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Er was net een stukje in het programma knelpunt en dat ging toevallig over een probleem met het opzeggen van de veronicagids.

http://www.omroepmax.nl/knelpunt#
Uitzending
Ned 2 (bron: NPO) vrijdag 5 februari 2010
19.25 uur, Ned 2
herhaling
zaterdag 6 februari 2010
13.05 uur, Ned 1
Afspelen

Stilzwijgende abonnement verlenging

Bron: Flickr/Creative commons Met een mogelijk nieuw wetsvoorstel zouden consumenten straks gemakkelijker van hun abonnementen kunnen afkomen. Een grote meerderheid in de Tweede Kamer heeft voor het plan gestemd. Alleen de Eerste Kamer moet nog een uitspraak doen. Maar als het nieuwe wetsvoorstel in gaat, wat verandert er dan precies voor de consument? Dit zijn de vijf belangrijkste punten:

1 Na de eerste contractsperiode (meestal een jaar) van een abonnement mag u per maand opzeggen.
2 Voor dag-, week-, nieuwsbladen en tijdschriften geldt bij verlenging een opzegging per 3 maanden. Dit geldt voor abonnementen voor bepaalde tijd (meestal een jaar).
3 Gaat bij 2) uw abonnement na een jaar over in een abonnement voor onbepaalde tijd, dan is de opzegtermijn 1 maand. Dit komt echter zelden voor.
4 U moet op dezelfde manier kunnen opzeggen als u het abonnement bent aangegaan. Dus: per internet aangaan, betekent per internet opzeggen, per telefoon aangaan, betekent per telefoon opzeggen. Natuurlijk moet u als consument dan wel kunnen bewijzen dat u per telefoon hebt opgezegd.
5 Na een proefabonnement op bladen of tijdschriften zit u niet meer stilzwijgend vast aan een abonnement. U moet daar apart om vragen. Natuurlijk zullen uitgevers u proberen te verlokken.
6 Bedrijven mogen niet meer eisen dat u in een bepaalde maand opzegt, bijvoorbeeld november. U mag dus al opzeggen zodra u het abonnement aangaat. Als u slim bent, doet u dat tegelijkertijd.

bron: Stichting De Ombudsman

Als deze nieuwe wet van kracht gaat, gelden deze regels voor alle abonnementen waar 'algemene voorwaarden' op van toepassing zijn. Hierbij kunt u denken aan uw telefoon- of Internetabonnement, maar bijvoorbeeld ook uw sportschoolabonnement.

Zonnespriet

Ondertussen heb ik een brief gekregen. Daarin staat letterlijk dat ik niet op kan zeggen, quote:

"U heeft meerder malen aangegeven uw abonnement te willen beeindigen, wij respecteren uw wens."

en even verderop staat...

"Uw abonnement is te laat opgezegd, (da's dus niet zo!) Daarom kunnen wij uw opzegging pas verwerken na ontvangst van betaling." (betaling voor een heel nieuw jaar lidmaatschap)

Zucht... :(

Miss Tascha
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Heb je de e-mail niet toevallig nog in je box verzonden items staan?
Daar staat ook een datum en tijdstip bij. Gooi ze dat even voor de voeten.

Mijn tip voor dit soort opzegemails: zet even de leesbevestiging aan.
Als ze het gelezen hebben, krijg jij een mail, dat ze het ook gelezen hebben.
Probeer dan nog maar eens te beweren dat het niet aangekomen is :wink:

Zonnespriet

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb ondertusen de uitzending bekeken van omroep Max. Dit verhaal is precies hetzelfde! Alleen hebben ze het abonnement bij deze mensen wel stopgezet, denk dus dat ik meer media aandacht moet gaan zoeken. Dan kan alles ineens wel?!

We hebben nu maar de rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Hebben we nu ook meteen problemen mee; een zaak met een belang van minder dan 100,- euro nemen ze niet eens aan.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

We hebben nu maar de rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Hebben we nu ook meteen problemen mee; een zaak met een belang van minder dan 100,- euro nemen ze niet eens aan.
Klopt, de kosten van het geschil staan in geen verhouding tot de kosten van de rechtsbijstand. Je zou heel brutaal kunnen zijn, en, als je kunt aantonen dat Veronica echt fout zit, het bedrag bij je rechtsbijstand proberen te declareren.

Dan heb jij de schade vergoed, en de rechtsbijstand is goedkoper uit. Veel kans geef ik je niet, maar wie weet?

Athoz

Ongelezen bericht door Athoz »

Miss Tascha schreef:Heb je de e-mail niet toevallig nog in je box verzonden items staan?
Daar staat ook een datum en tijdstip bij. Gooi ze dat even voor de voeten.

Mijn tip voor dit soort opzegemails: zet even de leesbevestiging aan.
Als ze het gelezen hebben, krijg jij een mail, dat ze het ook gelezen hebben.
Probeer dan nog maar eens te beweren dat het niet aangekomen is :wink:
Mag ik jou er met respect op wijzen dat ik elke email kan lezen, of hij nou met of zonder leesbevestiging is verstuurd of niet? ik heb zelf de keuze om ja of nee te kiezen w.b.t. het verzenden van de bevestiging, maar de email kan ik ten alle tijden lezen.. Dus zo heel waterdicht is het systeem van leesbevestiging jammer genoeg niet.. Dit maakt het in de praktijk dus weer vrij lastig te bewijzen dat er wel of niet kennis is genomen van blablabla..

Al maakt TNT er een hele grote zooi van, de 7 euro voor het aangetekend verzenden is op dit moment nog de meest betrouwbare manier, en ik persoonlijk adviseer ook iedereen het op deze manier te blijven doen totdat dit achterlijke kabinet eindelijk eens beslissingen neemt op dit vlak die daadwerkelijk onze belangen beschermt.. 7 euro weegt niet op tegen de vele euro's die het je anders zou kosten :(

Zonnespriet

Daar ben ik het helemaal mee eens. Had ik maar aangetekend verzonden. Nu moet ik wel zeggen dat ik dit nog nooit bij wat voor bedrijf dan ook heb meegemaakt. Het lijkt mij allemaal opzet, verdwijnende emails bij stopzetting, jaja. Ik heb mijn lesje geleerd een proef-abonnement komt er bij mij nooit meer in! :x

Vorige week waren er weer Veronica-verkopers in het winkelcentrum. Nu kunnen die meiden daar zelf niets aan doen :roll: maar ik had wel even zoiets van; die zal ik es de waarheid vertellen en ook de mensen die daarvoor interesse tonen ga ik waarschuwen. Maarja, dat durfde ik natuurlijk niet...

Bedank voor jullie reactie's allemaal. Helaas voor mij zie ik wel in dat ik te weinig bewijslast heb. Geen aangetekende post, geen rechtsbijstand en geen email die ik heb uitgeprint! Ik weet het; stom, stom , stom! Hoe naief kon ik zijn!

vronie

Ongelezen bericht door vronie »

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=1&t=66184.
Nog een voorbeeld van hun praktijken.

Guusje61
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guusje61 »

ik had een mailtje gestuurd naar Veronica, zonder leesbevestiging. Drie dagen later een brief ontvangen met de bevestiging van de opzegging en met welke datum.

Berenice

Ongelezen bericht door Berenice »

Ik had ook totaal geen problemen met het opzeggenv an de gids. Ruim op tijd (4 maanden van te voren) heb ik een brief geschreven dat ik mijn abbo wilde opzeggen. Keurig een week later een brief ontvangen dat hij stopgezet zou worden per de einddatum.

tweeling1961

Ongelezen bericht door tweeling1961 »

Ik heb voor anderhalf gelden mijn veronicagids opgezegd en uiteindelijk een brief mogen ontvangen dat deze was beeindigd door mij.

Ongeveer een paar weken later werden wij opgebeld door een extern bureau en werd mij gevraagd ofdat wij nogmaals voor een jaar de veronicagids wilde, met de nadrukkelijk mededeling dat deze NIET opgezegd hoefde te worden, dit gebeurde automatisch, dit is mij wel 5 maal medegedeeld, daarom hebben wij ook niet opgezegd en tot onze grote verbazing kregen wij een schrijven van een incassobureau waarin vermeld stond dat wij moesten betalen, ik heb netjes proberen te uitleggen wat er was gezegd door dat externe bureau.

Vandaag kregen wij een dreigend telefoontje van dat incassobureau wij
gewoon moeten betalen, dit naar overleg met Veronica.

Wat raadt men ons aan!!!

Aub is er iemand die ons kan helpen,

Met dank,
tweeling1961

Gesloten