LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verpakkingsbelasting berekenen aan klant: Wat vind jij?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Verpakkingsbelasting: Goed idee?

Peiling eindigde op 02 jun 2008 11:56

A Goed idee, ik help graag hieraan mee als consument
3
5%
B Onzin, laat de fabrikanten en de supermarkten dit zelf betalen
40
68%
C Anders:
16
27%

Totaal aantal stemmen: 59

gert949

Re: Verpakkingsbelasting berekenen aan klant: Wat vind jij?

Ongelezen bericht door gert949 »

niets meer dan een ordinaire manier om de staatskas te spekken,ze weten net als wij dat de fabrikant en de winkeliers dit toch door berekenen,en zo doende is de consument weer de dupe.die verpakkingen worden je toch op gedwongen ook al wil je ze niet,zitten er toch om heen.LANG LEVEN BALKENDE EN CONSORTE.

alkamare

Ongelezen bericht door alkamare »

Dit is de zoveelste diefstal. Eerst erger je je kapot bij het uitpakken van veel artikelen en dan moet je er nog voor gaan betalen ook. Al
die onnodige (kostbare) ballast aan verpakkingen kunnen de fabrikanten best achterwege laten en dan kan de prijs omlaag. Het milieu wordt overal bijgehaald en de consument wordt telkens weer in de maling genomen. Als ik iets steel word ik gestraft en als de regering steelt word ik óók gestraft. En al die politici maar schreeuwen dat het een schande is, maar zorgen dat er iets aan gedaan wordt ho maar!

spoekie999

Ongelezen bericht door spoekie999 »

Je moet betalen voor verpakkingsbelasting EN voor afvoerrechten van deze verpakking door de gemeente. Je betaalt dus 2 keer voor de hetzelfde. Dit schijnt in Nederland regel te zijn. Enkele voorbeelden: Je betaalt om legaal muziek van internet te downloaden. Als je deze muziek wilt bewaren moet je per CD ook nog eens een toeslag betalen op brandbare CD's. Je betaalt energiebelasting en daarover moet je ook nog eens 19% BTW betalen. Zo zijn er talrijke voorbeelden.

Harry Korte

Ongelezen bericht door Harry Korte »

Het is gewoon een grof schandaal wat ze nu doen. WIj, de belastingbetalers zijn al ruim 45 % van het jaarsalaris al kwijt aan de belasting.
Als de regering geld nodig heeft waarom geven de ministers dan niet wat van hun eigen salaris? Zij verdienen ruim 1.2 ton per jaar.......
Dit heb ik niet dagelijks in mijn portomonee.
WAT DENKEN ZE WEL.

debeul

Ongelezen bericht door debeul »

ik dacht toch dat ik affalstoffen heffing betaalde aan de gemeentelijke vuilnis dienst.Of krijgen we hier nu korting op ,ben benieuwt.Maar met die opvreters in den haag betwijfel ik dat.Het is toch te doen voor je euros!!

Hintje

Ongelezen bericht door Hintje »

Gewoon de spullen in de winkel uit de verpakking halen .
Alle verpakking daar achter laten, eens kijken hoe ze piepen.
Het moet toch niet gekker worden hier in Holland.

blaica

Ongelezen bericht door blaica »

Zoals alles wat de regeringen tegenwoordig uitvinden, gaat het hier weer om de mensen geld uit de zakker te krijgen onder het mom milieu. Leg gewoon eisen op aan de industrie en zorg zo voor een verminderde afvalberg.
Laat de werkende mens met rust en zorg dat de echte problemen opgelost geraken :evil:

galop

Ongelezen bericht door galop »

Lezers,

Inderdaad we worden weer in gepakt.
Pvda komt met een wet die niet sluitend is.

de commercie buit het uit Pvda kijk en doet niets.

Stem anders dan nu want zo blijft dit doorgaan.

en we betalen maar vlieg taks, wat is de vplgende legale steel parktijk.

Oja extra kosten op de electra rekening bij een hoog gebruik ook pvda..

Groetjes

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat je dubbel betaalt, via de belasting en via de afvalstoffenheffing, is niet helemaal waar. Het idee is juist dat door deze belasting de afvalstoffenheffing niet veel omhoog moet om bv. het gescheiden verzamelen van de verschillende kunststoffen mogelijk te maken. Op deze manier hoeft niet iedereen even veel bij te dragen aan de verwerking van verpakkingsmateriaal, maar betalen de 'grootverbruikers' meer dan mensen die minder of bewuster verpakkingsmateriaal verbruiken. De vervuiler betaalt, zogezegd.

En dat ze in italie (en in andere landen) plastic containers hebben, betekent nog niet dat dat in Nederland een goede oplossing is. Het voornaamste wat in die containers verdwijnt is flessen. En in Nederland zit op veel kunststof flessen statiegeld, zodat de manier van inzamelen hier wellicht heel anders kan/moet. In Duitsland heb je bijvoorbeeld vaak een aparte container voor plastic en ook in Frankrijk wordt het afval bij de inzameling anders gescheiden dan hier, daar heb je een aparte bak voor 'schone' verpakkingen. Maar dan weer geen groene bak.

Het is dus helemaal niet zo evident op welke manier hier het plastic gescheiden moet worden. En of het vóór inzameling, door de huishoudens, gescheiden moet worden of na inzameling bij de afvalverwerkers.

h.drenth

Ongelezen bericht door h.drenth »

Afgezien van het feit dat de producent van het verpakkingsmateriaal al meer dan 5 jaar de afgevoerde materialen aan de overheid moet opgeven en de daarbij ontstane totale kosten (inventarisatie en afvoer) dus in de prijzen zijn verwerkt, is het unfair om de consument hiermee nogmaals te belasten. De prikkel om minder en milieuvriendelijk verpakkingsmateriaal te maken vervalt hierdoor volledig.
Bovendien dragen wij immers ons steentje ook al bij door de milieuheffing. Kijkend in de grijze container zie ik nagenoeg alleen maar verpakkingsmateriaal, overwegend bestaand uit het milieubelastende plastic waar ook al lange tijd alternatieven voor zijn.

bram50

Ongelezen bericht door bram50 »

:oops: het is de schuld van die industrie zelf,waarom een komkommer verpakken in plastic of een paprika dit zijn voorbeelden.mijn mening laat ze zelf maar betalen waarom moeten de klanten dat betalen

De Keijzer

Ongelezen bericht door De Keijzer »

Klinkklare onzin!! Begin bij de verpakkers, zij verpakken de producten in millieuonvriendelijke verpakkingen. Verplicht hun om dit te veranderen.
Laten wij deze belasting massaal boycotten. Koop geen producten in plastic enz.
[/b]

vedion

Ongelezen bericht door vedion »

betalen we al niet jaren verpakkings belasting
je koopt namelijk 100 gram vleeswaren
maar de verpakking word erbij gewogen
je hebt dan zeg maar 95 gram vleeswaren
die andere 5 gram is dan voor de verpakking
dat is dus wat wij teveel betalen
je betaald dus voor het totale produkt

Aldebaran

Ongelezen bericht door Aldebaran »

Als consument kocht ik bij voorkeur een ONverpakt produkt. Nu er belasting over geheven wordt, zal ik de meeste -en veelal zinloze- verpakking weigeren of zal het in de winkel achterlaten. Dan kan de Verontreinigingsheffing van de gemeente ook een stuk omlaag!
Ik ben dus zo wie zo tegen deze nieuwe graai-belasting.

Stell@

Ongelezen bericht door Stell@ »

Deze regering had er NOOIT mogen zijn. Wij hebben deze NIET gekozen. Zij hebben zichzelf op een gestolen troon gezet en melken nu wederom op en ontzettende manier ons zwaar belasting betalende volk uit. Wanneer komt hier nu eens een einde aan? Waarom doen we hier niets aan? Als wij van alle belastingen de helft zouden betalen is dit rijkelijk genoeg. Maar nee, het legale stelen van dat stelletje grootgraaiers en eigen zakken vullers in Den Haag gaat maar door in deze Godvergeten belastingdictatuur genaamd: Nederland.

Jantjo

Ongelezen bericht door Jantjo »

De Amerikanen kwamen op de maan en zette daar een vlag neer, als wij er als eerste waren geweest had er nu een belastingkantoor gestaan.

Telkens onder het mom van millieu wordt er steeds weer een nieuw soort belasting verzonnen, (de extra vliegvliegbelasting, de verpakkingsbelasting enz.) ik heb sterk de indruk dat wij op een listige manier steeds meer belasting gaan betalen.

Een groot deel van de Nederlandse politie is toegevoegd aan de belastings-inningdienst, in de vorm van bekeuringen uit delen, daar heeft men zelfs quota's voor en die moeten gehaald worden.

Nederland is een belastings-paradijs maar dan wel voor de regering.

Stell@

Ongelezen bericht door Stell@ »

Aan de Inspecteur der Belastingen van de Staat der Nederlanden:
Het spijt me u te moeten berichten, dat het voor mij onmogelijk is te bekijken of ik mijn belasting voor 2008 nog kan betalen.

Mijn financiële positie is zeer onoverzichtelijk geworden dankzij de toepassing van:
De Arbeidswet, de Auteurswet, de Horecawet, de Beurswet, de Loterijwet, de Motorrijtuigenwet, de Warenwet, de Woningwet, de Drankwet, de Gezondheidswet, de Winkelsluitingswet, de Invalidenwet, de Vestigingswet t/m de Ziekenwet enz. enz.die op een weerloos publiek wordt losgelaten.

Door al deze verschillende wetten, ben ik zo terneergeslagen, uitgeput, uitgebuit, uitgewonnen, uitgetrokken en uitgeperst, dat ik niet meer weet waar ik aan toe ben, hoe ik moet zijn en of ik er nog wel ben.

Men heeft mij genoodzaakt te betalen voor:

Milieubelasting, Inkomstenbelasting, Vennootschapsbelasting, Precariobelasting, Loonbelasting, Onroerendgoedbelasting,
Overdrachtsbelasting, Staatsbelasting, Straatbelasting, Rioolbelasting,
Grondbelasting, Wegenbelasting, Verzekeringsbelasting, Beursbelasting, Weeldebelasting, Gemeentebelasting, Dividendbelasting, Successiebelasting, Hondenbelasting, Vermakelijkheidsbelasting,

En verder voor:
Tabaksaccijns, Benzineaccijns, Gedistilleerdaccijns, Zegelrecht, Registratierecht, Invoerrecht, Statistiekrecht, Reinigingsrecht en wat er nog meer aan rechten zijn.

Ik ben verplicht bij te dragen aan:
WAO, AOW, AWW, WW, WWV, BTW en tal van andere weeën; alsook aan Ziektegeldverzekering, Zorgverzekering en Autoverzekering..

Ik betaal:
Liggeld, Staangeld, Parkeergeld, Tolgeld, Sluisgeld, Schoolgeld, Inschrijfgeld, Lesgeld, Kijkgeld en Luistergeld.

Ik ben aangezocht of verplicht bij te dragen voor:
Dierenbescherming, Vrijheidsbond, Kankerbestrijding, Astmafonds, Nierfonds, Leprafonds, Kinderbescherming, Geheelonthoudersbond, Rampenfonds en het Begrafenisfonds enz. enz.

Er wordt druk op mij uitgeoefend om als steun te dienen voor:
het Rode Kruis, het Groene Kruis, Het Wit-Gele Kruis, Het Oranje Kruis
en een regenboog van andere Kruizen.

De regering en anderen die mij in haar naam regeren, hebben mij zo geregeerd, dat ik niet meer weet wiens eigendom ik ben.
Ik ben verplicht, verdacht, verhoord, ondervraagd, berispt, beboet, bekeurd, bestraft, bekeken, onderzocht, nagegaan, gecontroleerd, gezuiverd, ingesloten, uitgesloten, verwisseld, ontbonden, gecommandeerd, ingeschreven, uitgeschreven, doorgelicht, ingelicht, voorgelicht, opgelicht en heen en weer geschoven.

Ik heb tot nu toe mijn leven doorgebracht met het invullen, uitschrijven, overschrijven, halen en bekrachtigen en tekenen van formulieren.

Ik heb reeds honderden malen verklaard, dát ik ben geboren en waar en wanneer.
Maar men schijnt mij slecht te geloven, omdat men mij voor allerlei folteringen nodig heeft.

Voor actiecomités, bonden, fondsen, verenigingen, clubs, instellingen, instituten, organisaties en stichtingen schijn ik een onuitputtelijke bron te vormen voor het verschaffen van G E L D en het bevredigen van iemands
tegenwoordige en toekomstige wensen en behoeften van het menselijk ras.

Ik ben verplicht voor een Energie Keurmerk te betalen voor ik mijn huis mag verkopen.
Het enige wat mij nog aan het leven bindt, is mijn nieuwsgierigheid:
WAT KOMT ER NOG MEER ??

Dat is dan misschien het betalen van milieuheffing op een biefstuk.
Omdat het milieu vervuild wordt door de uitstoot van gassen door het rund.

Dan voel ik door mijn klompen heen, dat de volgende stap zal zijn, dat ik straks verplicht ben een snuffelpaal aan te schaffen voor in mijn huis.
Om mijn eigen uitstoot te meten en daarover ook milieubelasting te betalen.

Meneer de Inspecteur, zoals u ziet, kan ik tot mijn spijt mij nauwelijks nog veroorloven om te leven, laat staan om nog meer te betalen.

Hoogachtend,
Een uitgeputte en uitgeperste belastingbetaler

sunas

Ongelezen bericht door sunas »

Fantastisch, helemaal mee eens

janschok

Ongelezen bericht door janschok »

Ik vind het allemaal onzin, ten eerste heeft het geen nut om de burger het te laten betalen, want de burger heeft geen keuze en moet de vepakking zo wie zo er bij nemen, plus wat verandert er nu bij de fabrikant dan ? gaat deze nu kijken of er wat gedaan kan worden of heeft hij zo iets van ach de burger betaald wel weer, en kijk hier weer ó'n staaltje werk van Den Haag wat was het ook weer oh ja "DE VERVUILER BETAALD" ???????????
dacht het niet, de gebruiker betaald en heeft geen keuze dus deze regel van de verpakkings belasting slaat op NIETS maar spekt de schat kist weer om het weer aan te vullen, dat wat Den Haag weer te veel heeft over de balk gesmeten.
Ik zou zeggen pak de fabrikant eens aan straf deze dan ben je eerlijk of geef de burger de keuze dat ze de verpakking kunnen achter laten.
dan heb je een eerlijke situatie anders zeg ik DIT IS PURE OPLICHTING van de staat naar de burgers.

agapantus

Ongelezen bericht door agapantus »

Al jaren klaag ik bij de winkeliers tegen de overbodige verpakkingen. Ik wil in mijn artikel niet betalen voor die ongevraagde / ongewenste extra doosjes, blisters, enz. En dan nu nog belasting voor verpakkingen???? Dat is dubbelop nodeloos betalen en dat weiger ik. Ik ben van plan om geen enkel van die artikelen nog te kopen. Misschien nog beter als we allemaal de verpakking ongefrankeerd terugsturen naar de fabrikant. En als ze niet willen luisteren: die ongefrankeerde zending extra verzwaren !!!

Gesloten