LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verwijdering account marktplaats / SNB react
verwijdering account marktplaats / SNB react
hallo
op maandag 12-02-2012 zijn een aantal van mijn advertenties verwijderd na een melding van inbreuk auteursrecht, handelsmerk of ander recht.
uitleg: ik verkoop uitsluitend tweedehands merk kleding via marktplaats
nu werden alle advertenties met recente modellen van het merk G-star verwijderd
afgelopen week 2 keer een reactie gestuurd naar internet.nl@snbreact.org
hierop heb ik geen reactie mogen ontvangen.
omdat ik na mijn eerste mail aan SNB react geen reactie kreeg en aannam dat mijn uitleg acceptabel was, heb ik 2 advertenties opnieuw geplaatst.
reactie hierop was weer een melding van inbreuk van SNB. gevolg verwijdering van mijn account op marktplaats.
mijn vraag is nu
hoe nu verder.
-mijns inziens doe ik niets verkeerd
-het is tweedehands gedragen kleding
-marktplaats is toch een consumenten site waarop men overbodige spulletjes te koop aanbiedt
-ik licht niemand op, maar zo voel ik me wel door de behandeling van SNB en marktplaats
op maandag 12-02-2012 zijn een aantal van mijn advertenties verwijderd na een melding van inbreuk auteursrecht, handelsmerk of ander recht.
uitleg: ik verkoop uitsluitend tweedehands merk kleding via marktplaats
nu werden alle advertenties met recente modellen van het merk G-star verwijderd
afgelopen week 2 keer een reactie gestuurd naar internet.nl@snbreact.org
hierop heb ik geen reactie mogen ontvangen.
omdat ik na mijn eerste mail aan SNB react geen reactie kreeg en aannam dat mijn uitleg acceptabel was, heb ik 2 advertenties opnieuw geplaatst.
reactie hierop was weer een melding van inbreuk van SNB. gevolg verwijdering van mijn account op marktplaats.
mijn vraag is nu
hoe nu verder.
-mijns inziens doe ik niets verkeerd
-het is tweedehands gedragen kleding
-marktplaats is toch een consumenten site waarop men overbodige spulletjes te koop aanbiedt
-ik licht niemand op, maar zo voel ik me wel door de behandeling van SNB en marktplaats
Re: verwijdering account marktplaats / SNB react
Er zijn verschillen overtredingen van jou.
lees de algemene voorwaarden eens, dan weet je wat je mag en niet mag.
Het staat helaas daar, of je mee eens bent of niet, het wordt steeds verwijderd.
Voorbeeld:
Het staat helaas daar, of je mee eens bent of niet, het wordt steeds verwijderd.
Voorbeeld:
Het is niet toegestaan beschermde namen of logo’s van bedrijven in uw advertentie te gebruiken, anders dan de naam van het bedrijf dat het object dat u adverteert fabriceerde of produceerde.
Het is niet toegestaan om een merknaam in de titel te vermelden, anders dan de merknaam van het product waarmee u adverteert.
Hoe moet TS dan duidelijk maken dat de kleding die zij/hij verkoopt tweedehands G-Star is?nevermind schreef:Er zijn verschillen overtredingen van jou.
Voorbeeld:Het is niet toegestaan beschermde namen of logo’s van bedrijven in uw advertentie te gebruiken, anders dan de naam van het bedrijf dat het object dat u adverteert fabriceerde of produceerde.Het is niet toegestaan om een merknaam in de titel te vermelden, anders dan de merknaam van het product waarmee u adverteert.
Staan ads zat zo op MP.
Jolijn schreef: Hoe moet TS dan duidelijk maken dat de kleding die zij/hij verkoopt tweedehands G-Star is?
Staan ads zat zo op MP.
Weet ik niet, moet TS aan Marktplaats vragen!
Zoals ik dit lees mag je dus wel een merknaam gebruiken, maar geen andere namen mag gebruiken als het niet het merk bevat. Bijv als het een levi's broek betreft je er geen g-star boven mag zetten.nevermind schreef:Er zijn verschillen overtredingen van jou.
Voorbeeld:Het is niet toegestaan beschermde namen of logo’s van bedrijven in uw advertentie te gebruiken, anders dan de naam van het bedrijf dat het object dat u adverteert fabriceerde of produceerde.Het is niet toegestaan om een merknaam in de titel te vermelden, anders dan de merknaam van het product waarmee u adverteert.
Of heb ik t nou mis?
TS, als je het zo doet http://link.marktplaats.nl/536991506
moet het goed gaan. Je kunt toch een nieuwe account aanmaken?
Mooie oplossing JolijnTS, als je het zo doet http://link.marktplaats.nl/536991506

hallo
bedankt voor jullie reacties
zoals het voorbeeld doe ik het ook
netjes het merk, de maten en de afm in cm's en eventuele gebreken
maar het viel mij op dat er alleen een paar zomer-jasjes en vrij recente modellen van broeken werden verwijderd
oudere modellen met bijv gerafelde broekspijpen lieten ze staan, t-shirts ook
met een nieuw account durf ik niet meer deze adv te plaatsen.
van Marktplaats krijg ik wel reactie, maar dan de standaard berichtjes, dat ik bij de rechthebbende moet zijn, en die reageert gewoon niet op mijn mailtjes
mvg yvonne
maar het viel mij op dat er alleen een paar zomer-jasjes en vrij recente modellen van broeken werden verwijderd
van Marktplaats krijg ik wel reactie, maar dan de standaard berichtjes, dat ik bij de rechthebbende moet zijn, en die reageert gewoon niet op mijn mailtjes
mvg yvonne
PS. wanneer ik bijv een nieuw account aan zou maken, moet ik weer van voren af aan beginnen d.w.z. dan staat er bij mijn adv bijv 1 dag actief
komt dat dan betrouwbaar over???
terwijl ik al zeker 5 jaar actief was, dat komt volgens mij toch veel betrouwbaarder over
terwijl ik al zeker 5 jaar actief was, dat komt volgens mij toch veel betrouwbaarder over
@Nevermind,
ts overtreedt niks, het staat er zelf dat je gewoon de merknaam mag gebruiken als je dat merkartikel ook daadwerkelijk verkoopt en dat doet ts.
Ik zet ook al jaren merkkleding/schoenen op mp, nooit last mee gehad.
Mp staat helemaal vol met merkartikelen.
ts overtreedt niks, het staat er zelf dat je gewoon de merknaam mag gebruiken als je dat merkartikel ook daadwerkelijk verkoopt en dat doet ts.
Weet je dan ook waarom de advertenties zijn verwijderd en TS een ban heeft?sephora30 schreef:@Nevermind,
Kan het zijn dat G-star zelf geklaagd heeft over die advertenties?
Anders vind ik het maar een rare zaak.
Anders vind ik het maar een rare zaak.
Ja wat Mousy zegt zou best wel eens waar kunnen zijn. Misschien denken ze dat het nepartikelen zijn ofzo.
Je verkoopt toch ook merkartikelen, waarom bij jou dan niet?sephora30 schreef:Ja wat Mousy zegt zou best wel eens waar kunnen zijn. Misschien denken ze dat het nepartikelen zijn ofzo.
Je wijkt mijn vraag uit!
Weet je dan ook waarom de advertenties zijn verwijderd en TS een ban heeft?
-
Met een nieuw account zul je het helaas ook niet gaan redden of je moet hiervoor een andere PC op een andere locatie gebruiken. Marktplaats gebruikt cookies die niet te zijn te verwijderen en je PC altijd herkend zal worden bij elk account wat je aanmaakt op dezelfde PC.yvonne72 schreef:hallo
mvg yvonne
Geef je wel aan dat het om tweedehands gaat in het rijtje nieuw, tweedehands of gebrukt?
Suzanne 326 schreef:Met een nieuw account zul je het helaas ook niet gaan redden of je moet hiervoor een andere PC op een andere locatie gebruiken. Marktplaats gebruikt cookies die niet te zijn te verwijderen en je PC altijd herkend zal worden bij elk account wat je aanmaakt op dezelfde PC.yvonne72 schreef:hallo
mvg yvonne
Geef je wel aan dat het om tweedehands gaat in het rijtje nieuw, tweedehands of gebrukt?
Onzin verhaal, je kan zoveel account op marktplaats aanmaken als je zelf wilt.
En dit met je eigen IP zonder een proxy te gebruiken.
Geef nu eens aan wat TS dan verkeerd doet.
Je weet het toch met je merkkleding.
Da's waar ja, je gooit 5 jr MP weg. Naam kiezen die bijna hetzelfde is als je vorige account? De 'gewraakte' artikelen even nog niet plaatsen.yvonne72 schreef:PS. wanneer ik bijv een nieuw account aan zou maken, moet ik weer van voren af aan beginnen d.w.z. dan staat er bij mijn adv bijv 1 dag actief
Niet netjes dat SNB geen antwoord geeft.

-
Onzin verhaal, je kan zoveel account op marktplaats aanmaken als je zelf wilt.
Je weet het toch met je merkkleding.[/quote]
Je kunt inderdaad net zoveel accounts aanmaken als je wilt echter wanneer je advertenties plaats en blijft plaatsen die niet aan de voorwaarden voldoen van Marktplaats via verschillende accounts zal je verwijderd worden en NIKS meer kunnen kopen/verkopen op Martplaats en dat is geen ONZIN!!!
Je weet het toch met je merkkleding.[/quote]
Je kunt inderdaad net zoveel accounts aanmaken als je wilt echter wanneer je advertenties plaats en blijft plaatsen die niet aan de voorwaarden voldoen van Marktplaats via verschillende accounts zal je verwijderd worden en NIKS meer kunnen kopen/verkopen op Martplaats en dat is geen ONZIN!!!
http://statisch.marktplaats.nl/help/int ... onial.htmlWat betekent dit voor (ver)kopers op Marktplaats?
Het is illegaal om producten aan te bieden die inbreuk maken op het merkenrecht, auteursrecht, handelsnaamrecht of modellenrecht. Worden de rechten van onze leden geschonden? Dan komen wij in actie! Wat betekent dit voor u?
Namaakgoederen te koop aanbieden
Afbeeldingen van een merkhouder gebruiken in uw advertentie
Logo’s van merkhouders gebruiken in uw advertentie
Merknamen in uw advertentie gebruiken, anders dan de merknaam van het product waar u mee adverteert
Ik zie dar geen problemen mee.Jolijn schreef:Da's waar ja, je gooit 5 jr MP weg. Naam kiezen die bijna hetzelfde is als je vorige account? De 'gewraakte' artikelen even nog niet plaatsen.yvonne72 schreef:PS. wanneer ik bijv een nieuw account aan zou maken, moet ik weer van voren af aan beginnen d.w.z. dan staat er bij mijn adv bijv 1 dag actief
Niet netjes dat SNB geen antwoord geeft.
5 jaar geleden ben je ook bij 0 begonnen, dus op MP kijken de meeste mensen niet naar het lidmaatschap van een adverteerder.
Het artikel en de prijs is beslissend, dan verkoop je ook.
Yvonne, probeer eens een ander site(....marktnet...) om een artikel te plaatsen, om te kijken wat daar gebeurd.