LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZ misleid de pers...

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
HarryNL007

VGZ misleid de pers...

Ongelezen bericht door HarryNL007 »

Afgelopen zaterdag meldden diverse nieuwsmedia de verhoging van de premie zorgverzekering 2018 van de grootste maatschappijen.
VGZ hield het op een premieverhoging van 3,25.
Echter deze verhoging geldt niet voor verzekerden met het huidige Goede Keuze pakket. Dit pakket wordt vanaf 2018 niet meer aangeboden.
Men wordt gedwongen om over te stappen naar VGZ Ruime Keuze, welke premie 8 euro duurder is. De totale verhoging wordt dan 11,25 per maand.
Overstappen naar een andere verzekeraar is niet mogelijk als je een betalingsachterstand hebt. Niet zo vreemd als je gedwongen een bijstandsuitkering ontvangt.
Zo worden uitkeringsgerechtigden langzaam financieel helemaal uitgekleed. Ik maak overigens al jaren gebruik van een collectieve korting van 10%.

NeoDutchio

Re: VGZ misleid de pers...

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Uitkeringsgerechtigden worden helemaal niet financieel uitgekleed. In uw geval heeft uw verzekeraar besloten om een ander pakket aan te bieden. Dit is niet alleen voor u, maar ook voor werkende mensen. Deze moeten dus ook een ander maandbedrag gaan betalen.
De keuze van VGZ heeft geen betrekking op andere verzekeraars, dus niet alle uitkeringsgerechtigden worden getroffen. Enkel de verzekerden van de Goede Keuze pakket. En maar een klein gedeelte daarvan die toevallig net een achterstand in de betaling hebben zullen niet kunnen overstappen en zouden binnen VGZ moeten blijven. De rest van de verzekerden is gewoon vrij om te vertrekken.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Als je 10% korting krijgt betaal je maar zo'n 15 euro per maand voor je verzekering. Zelfs met een bijstandsuitkering moet dat te doen zijn. Je kan de betalingsachterstand niet wijten aan de uitkering of VGZ.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

HarryNL007 schreef:Afgelopen zaterdag meldden diverse nieuwsmedia de verhoging van de premie zorgverzekering 2018 van de grootste maatschappijen.
VGZ hield het op een premieverhoging van 3,25.
Echter deze verhoging geldt niet voor verzekerden met het huidige Goede Keuze pakket. Dit pakket wordt vanaf 2018 niet meer aangeboden.
Men wordt gedwongen om over te stappen naar VGZ Ruime Keuze, welke premie 8 euro duurder is. De totale verhoging wordt dan 11,25 per maand.
Overstappen naar een andere verzekeraar is niet mogelijk als je een betalingsachterstand hebt. Niet zo vreemd als je gedwongen een bijstandsuitkering ontvangt.
Zo worden uitkeringsgerechtigden langzaam financieel helemaal uitgekleed. Ik maak overigens al jaren gebruik van een collectieve korting van 10%.
De premieverhoging van € 3,25 heeft betrekking op het basis pakket, u heeft een aanvullende verzekering en daarbij gaan de tarieven wat meer omhoog. Dit heeft niets te maken met bijstand of een betalingsachterstand (die geheel aan u zelf te wijten is en niet aan uw uitkering of aan VGZ.

Er is ook helemaal geen sprake van misleiding.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

HarryNL007 schreef: Men wordt gedwongen om over te stappen naar VGZ Ruime Keuze, welke premie 8 euro duurder is.
Waarom denk je dat je gedwongen wordt over te stappen naar een ander pakket? Omdat je niet bij de VGZ weg kunt omdat je achter loopt met betalen? Ik zou zeggen, loop die achterstand zoveel mogelijk in, dan kun je per 1-1-2019 alsnog overstappen naar een andere maatschappij.

Tenzij je (wat ik vermoed vanwege de collectiviteitskorting) via de Soos verzekerd bent. Dan kan ik me indenken dat je nog wel wat meer redenen hebt om lekker te blijven zitten. Maar ook dat kun je de VGZ niet verwijten.

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Niet zo vreemd als je gedwongen een bijstandsuitkering ontvangt.
Ook mensen met een meer dan modaal inkomen kunnen problemen met de financiën hebben en niet alle bijstandsgerechtigden hebben geldproblemen.
Verder zijn de collectieve verzekeringen hondsduur.

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

wilhelmima1 schreef:Verder zijn de collectieve verzekeringen hondsduur.
Die snap ik niet. Collectiviteit geeft juist korting.

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

DSW zonder die kortingen is goedkoper dan VGZ en geeft ook nog eens betere vergoedingen.
Hetzelfde geldt voor het Iza pakket van de Gemeente Rotterdam, duurder dan een gewone verzekeraar zonder de collectiviteits-.korting en verrekening ER

yan

Ongelezen bericht door yan »

HarryNL007 schreef: Overstappen naar een andere verzekeraar is niet mogelijk als je een betalingsachterstand hebt. Niet zo vreemd als je gedwongen een bijstandsuitkering ontvangt.
VGZ misleid de pers niet, U misleid dit forum.
Overstappen is altijd mogelijk, maar geen enkele verzekeraar zit te wachten op een wan-betaler.
Er is maar 1 iemand verantwoordelijk ervoor dat er optijd wordt betaald en dat bent u zelf: Als u bijstand ontvangt krijgt u vast ook zorgtoeslag.
Dus in tegenstelling tot de mensen die wél voor hun centjes werken hoeft u geen 100+ maar slechts enkele tientjes per maand zelf te betalen aan de verzekering. Als dat niet lukt, dan liggen gewoon uw prioriteiten verkeerd, maar dan moet u daar niet de verzekering de schuld van geven.

HarryNL007

Ongelezen bericht door HarryNL007 »

Dus in tegenstelling tot de mensen die wél voor hun centjes werken hoeft u geen 100+ maar slechts enkele tientjes per maand zelf te betalen aan de verzekering. Als dat niet lukt, dan liggen gewoon uw prioriteiten verkeerd, maar dan moet u daar niet de verzekering de schuld van geven.

Gaat u eerst maar eens 40 jaar in ploegendienst werken met alle gevolgen van dien waardoor ik aangewezen werd op een WIA uitkering en vervolgens bijstandsuitkering. Ik gun niemand een bijstandsuitkering, maar als je daar van afhankelijk bent moet je alle euro's 3 keer omdraaien voordat je het uitgeeft. Komen er dan tegenslagen door bijvoorbeeld een hoge ziekenhuisrekening dan ontstaan die problemen. Dan moet je keuzes maken.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoeveel kreeg je vergoed uit dat aanvullende pakket?

Vaak is kale basis verzekering voldoende en dat mag ook!
En bij betaal problemen is overstap onmogelijk maar wel binnen VGZ de goedkoopste kiezen.

Vele betalen voor aanvullend pakket en soms is iets zelf betalen goedkoper!
De Zorgtoeslag maakt niets uit hoeveel je betaalde of welk pakket je koos.

Dus kijk eens naar de Basis en Budget polis, dan wel even kijken of je plaatselijke ziekenhuis nog vergoed word of niet.....
Omdat ze nog onderhandelen met vele ziekenhuizen kan die lijst uitgebreid worden en de voor 2017 is geen zekerheid voor 2018 dus ik moet nog even wachten tot rond de kerstdagen dat alle 100 ziekenhuizen getekend of geweigerd hebben of ik budget of normale basis verzekering kan kiezen!

Gesloten