Ik heb iets vreemds bij de hand, tenminste dat vind ik.
Sinds een jaar of 2 hebben we een zgn. gratis abonnement op Horsimo van uitgeverij Publi Force. Je betaalt de verzendkosten en die zijn 19,95 per jaar. Nu gebeurt er weinig met het abo dus wil ik het opzeggen. Dat kan schriftelijk.
Ik stuur een mailtje waarin ik aangeef dat ik het abonnement wil stopzetten m.i.v. de volgende periode ( alle gegevens geef ik door). Krijg ik te horen dat dat niet kan maar dat ik alleen aangetekend op kan zeggen. Dat vind ik wel erg kras.
Dat kost me 7,00 terwijl ze mijn mail leest en zo even de gegevens kan aanpassen. Kan het echt zo zijn dat ik verplicht ben aangetekend op te zeggen?
Ik heb al heel wat abo's stopgezet, ook schriftelijk via de post maar nog nooit aangetekend.
Wie weet of dit een juiste gang van zaken is?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraag over verplicht aangetekend opzeggen van een abonnement
Re: Vraag over verplicht aangetekend opzeggen van een abonnement
Wanneer u in de retourmail bevestigd krijgt dat uw opzeggingsverzoek is aangekomen zal dat door de rechter wel worden geaccepteerd.
Het verplicht aangetekend opzeggen is strikt genomen onredelijk bezwarend. Ze kunnen in de voorwaarden wel stellen dat u in dat aangetekend schrijven met groene inkt moet schrijven en moet ondertekenen met bloed.
Het verplicht aangetekend opzeggen is strikt genomen onredelijk bezwarend. Ze kunnen in de voorwaarden wel stellen dat u in dat aangetekend schrijven met groene inkt moet schrijven en moet ondertekenen met bloed.
-
crazyme, je vergeet nog de haarlok welke je mee moet sturen...
On topic, men mag dat inderdaad eisen mits dit in in de Algemene Voorwaarden is aangegeven. Maar kijk eens hier http://www.security.nl/artikel/30857/Ju ... en%3F.html
succes
On topic, men mag dat inderdaad eisen mits dit in in de Algemene Voorwaarden is aangegeven. Maar kijk eens hier http://www.security.nl/artikel/30857/Ju ... en%3F.html
succes
Dat van die groene inkt is wel komisch ja. Ik vind het hoe dan ook een heel vreemd verhaal en het komt over als erg klant-onvriendelijk en als "straf" voor het opzeggen mag je dan ook nog 7,00 euro betalen.
Het gaat nog niet eens zozeer om die 7,00 maar om het principe. Ze zegt: Wij kunnen de algemene voorwaarden niet veranderen. Ik lees: Wij willen de algemene voorwaarden niet veranderen.
Het gaat nog niet eens zozeer om die 7,00 maar om het principe. Ze zegt: Wij kunnen de algemene voorwaarden niet veranderen. Ik lees: Wij willen de algemene voorwaarden niet veranderen.
-
- Contacteer:
Je kan ook op hun retour email antwoorden:
U heeft door antwoord te geven erkend dat mijn opzegging in goede staat is ontvangen. Met ingang van (datum) is de machtiging ingetrokken, en verwacht ik geen nieuwe exemplaren van (titel) meer.
Uw eis om deze, reeds door u ontvangen, opzegging nogmaals aangetekend te verzenden is onredelijk bezwarend, plus onnodig kostenverhogend.
Indien u van mening bent dat dit onjuist is, verneem ik dit graag, met duidelijke onderbouwing van uw redenering, en derhalve zal geen antwoord ook worden beschouwd als accoord van opzegging per (datum).
Verstuur deze email met ontvangst en leesbevestiging.
Even gegoogled - wat een volksstammen hebben problemen met deze club..
Handige link - met publiforce voorwaarden:
http://www.slooijertuinen.nl/algemenevo ... chrif.html
Gek genoeg stellen ze even verderop:
Klinkt als niet helemaal reeel voor mij.
U heeft door antwoord te geven erkend dat mijn opzegging in goede staat is ontvangen. Met ingang van (datum) is de machtiging ingetrokken, en verwacht ik geen nieuwe exemplaren van (titel) meer.
Uw eis om deze, reeds door u ontvangen, opzegging nogmaals aangetekend te verzenden is onredelijk bezwarend, plus onnodig kostenverhogend.
Indien u van mening bent dat dit onjuist is, verneem ik dit graag, met duidelijke onderbouwing van uw redenering, en derhalve zal geen antwoord ook worden beschouwd als accoord van opzegging per (datum).
Verstuur deze email met ontvangst en leesbevestiging.
Even gegoogled - wat een volksstammen hebben problemen met deze club..
Handige link - met publiforce voorwaarden:
http://www.slooijertuinen.nl/algemenevo ... chrif.html
- je zou dus kunnen verwachten dat op dezelfde wijze opzeggen mogelijk moet zijn.3.2 De Lidmaatschapsovereenkomst kan zowel schriftelijk, telefonisch als elektronisch worden afgesloten.
Gek genoeg stellen ze even verderop:
Wel vreemd dat je op vele manieren lid kan worden - maar slechts op een manier eraf kan komen.7.2 De Lidmaatschapsovereenkomst kan uitsluitend worden beëindigd met inachtneming van een opzegtermijn van zes weken voor ontvangst van het laatste nummer van de Lidmaatschapsovereenkomst. Opzegging door het Lid kan uitsluitend aangetekend schriftelijk geschieden bij de Uitgever.
Klinkt als niet helemaal reeel voor mij.
ik vraag mij af of die algemene voorwaarden wel rechtsgeldig zijn... betekent dus dat je eigenlijk iedereen zomaar kan opgeven zonder controle of die persoon dat zelf ook wil...
Aan de andere kant: ga je voor je principe het vervolg aan wat natuurlijk vele meer tijd en ergernis kost dan die aangetekende opzegging... Dat is een eigen keuze.
Ik zou nog een keer de mail schrijven zoals hierboven is geadviseerd, maar als dat weet op onwil stuit, zou men van mij een zeer ""vriendelijk"" getinte aangetekende opzegging mogen ontvangen. Ben je gelijk je ergernis kwijt, en is het klaar. En even ook bij de bank schriftelijk aangeven dat de machtiging voor incasso is ingetrokken.
Aan de andere kant: ga je voor je principe het vervolg aan wat natuurlijk vele meer tijd en ergernis kost dan die aangetekende opzegging... Dat is een eigen keuze.
Ik zou nog een keer de mail schrijven zoals hierboven is geadviseerd, maar als dat weet op onwil stuit, zou men van mij een zeer ""vriendelijk"" getinte aangetekende opzegging mogen ontvangen. Ben je gelijk je ergernis kwijt, en is het klaar. En even ook bij de bank schriftelijk aangeven dat de machtiging voor incasso is ingetrokken.
ik heb precies hetzelfde probleem met dit abbonnement!!
ik ga morgen gelijk langs de bank om het terug te laten storten, ik heb een half jaar geleden aan een brief gestuurd om af te zeggen. en nu lees ik ineens dat het aangetekend zou moeten???
ik ga morgen gelijk langs de bank om het terug te laten storten, ik heb een half jaar geleden aan een brief gestuurd om af te zeggen. en nu lees ik ineens dat het aangetekend zou moeten???
"Verplicht aangetekend opzeggen" fungeert wat mij betreft enkel als ontmoediging om op te zeggen.