LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vreemd telefoontje

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Wilmar
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2008 17:11

Vreemd telefoontje

Ongelezen bericht door Wilmar »

We worden wel eens gebeld door mensen die iets willen verkopen, maar vandaag kwam er een snuiter aan de lijn die belde vanaf dit nummer: 0021268954080. Volgens mij een nummer in Marokko.

De man sprak accentloos Nederlands, sprak zijn excuses uit dat het gesprek wat onhandig begon, want hij had me niet verstaan, omdat het bij hem nogal rumoerig was.

Vervolgens begon hij een riedel over naamsvermelding in de adressenwijzer. Zijn verhaal was niet te onderbreken, hij ratelde maar door en had het over bedragen van 260 euro per jaar en 120 euro per jaar. Het gesprek eindigde met, "wat is dit nu weer, verbindign verbroken, vervelend ding" en vervolgens een vloek en daarna niks meer. Volgens mijn telefoon er nog steeds verbinding was, maar ik heb ook maar neergelegd.

Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Wilar

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Vreemd telefoontje

Ongelezen bericht door dhc »

Nee, verstandige mensen verbreken meteen de verbinding....
Ik ga altijd van het standpunt uit dat ze wel terugbellen als het echt belangrijk is.
Telefonische colporteurs maken bij mij geen enkele kans....

Echt...het werkt!

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Vreemd telefoontje

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Dit is de nieuwste truc om een voicelog te maken. Wees u er van bewust en let op uw bankrekening.
U heeft waarschijnlijk een paar keer "ja" , klopt, of iets dergelijks gezegd.

Het is ook mogelijk, dat ze u proberen door te linken naar een duur betaald telefoonnummer. In ieder geval dit nummer niet bellen.

Het is niet mijn bedoeling u banger te maken, maar ik zou wel alles even scherp in de gaten houden en ongevraagde postzendingen adequaat afhandelen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vreemd telefoontje

Ongelezen bericht door tenormin »

Ex-beheerder schreef:Dit is de nieuwste truc om een voicelog te maken. Wees u er van bewust en let op uw bankrekening.
U heeft waarschijnlijk een paar keer "ja" , klopt, of iets dergelijks gezegd.

Het is ook mogelijk, dat ze u proberen door te linken naar een duur betaald telefoonnummer. In ieder geval dit nummer niet bellen.

Het is niet mijn bedoeling u banger te maken, maar ik zou wel alles even scherp in de gaten houden en ongevraagde postzendingen adequaat afhandelen.
Even scherp in de gaten houden? Let op uw bankrekening? Ongevraagde postzendingen? De TS geeft juist aan dat hij/zij er niet tussen kon komen en de verbinding verbroken werd. Uiteraard niet dat nummer niet terugbellen. Maar met een eenzijdig gesprek heb ik (tot nu toe) niet gehoord dat je dan iets hebt besteld, laat staan je bankrekeningnummer hebt doorgegeven.

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Vreemd telefoontje

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Keep dreaming en lees wat meer. Dit is inmiddels algemeen bekend. Het nummer 0021 komt uit Algerije en is bij meer mensen binnengekomen. Ook vragen ze wel eens om een 9 in te drukken en dan wordt je doorverbonden naar een duur te betalen nummer. Ook worden er zogenaamd storingen gesuggereerd om pauzes te creeeren om een voicelog te kunnen simuleren.

En natuurlijk kan dit een ongelukje zijn, maar al die andere mensen die later bleken opgelicht te zijn, die waren niet oplettend genoeg.

Wij, gewone stervelingen, lopen altijd iets achter op de criminelen, dus moeten er eerst een paar mensen goed opgelicht worden om anderen alert te maken.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Vreemd telefoontje

Ongelezen bericht door nevermind »

Ex-beheerder schreef:
Wij, gewone stervelingen, lopen altijd iets achter op de criminelen, dus moeten er eerst een paar mensen goed opgelicht worden om anderen alert te maken.

Tenminste als je nog aan sinterklaas geloofd.

Duidelijker kan het niet.
dhc schreef:Nee, verstandige mensen verbreken meteen de verbinding....
Ik ga altijd van het standpunt uit dat ze wel terugbellen als het echt belangrijk is.
Telefonische colporteurs maken bij mij geen enkele kans....

Echt...het werkt!

Mar v.d. Berg
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:20

Re: Vreemd telefoontje

Ongelezen bericht door Mar v.d. Berg »

Wilmar en Ex-beheerder, bedankt voor jullie berichten! Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
En, Wilmar, mocht er iets vervelends uit voortkomen, trek je dan niets aan van de sneren die je hier op de site kan verwachten. Je bereikt er ook veel mensen mee die er iets aan hebben én mensen die je zinvolle reacties geven.

Computert
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 aug 2011 20:48

Re: Vreemd telefoontje

Ongelezen bericht door Computert »

Als ik gebeld word om, noem het maar, commerciële redenen, volgt er meestal eerst een stilte en wat gerommel op de achtergrond, alsof er opnameapparatuur wordt aangezet :roll:
En voordat men wil praten....heb ik de verbinding al verbroken :wink:
En als er wel direct gesproken wordt, heb ik voordat diegene zijn eerste woord heeft kunnen afmaken, meestal is dat....spr....van spreek ik met de heer of mevrouw....de verbinding ook al verbroken :D
Het valt me op dat ik steeds minder "commercieël gebeld" word :idea:

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Vreemd telefoontje

Ongelezen bericht door Renske99 »

misschien een blonde opmerking, maar de meeste mensen die niet gebeld willen worden laten zich inschrijven in het bel me niet register.

Bedrijven en oplichters zijn heus niet gek en vinden snel genoeg weer een manier om toch te bellen, idd mogelijk met een buitenlands nummer.

Oh het is maar hoe mijn pet staat, vaak is het bel ik gelegen?
het enige wat ik zeg is mmmm, dan ratelen ze verder en leg ik de telefoon neer en ga door waar ik mee bezig was, na een minuut of 5 luister ik eens of de verbinding verbroken is, zo dat heeft ze geld gekost, failliet zullen ze gnagnagna.

Of ik kap het gelijk af en hang op.
Maar als het bv medewerkers van upc zijn, dan *** ik vrolijk mee, neem geen diensten af en hou ze rustig een half uur aan de praat, targets halen? jou probleem niet het mijne.

Wat ik het meeste haat is, je wordt gebeld, neemt netjes met je naam op, krijg je dat vervelend bandje van upc.

magneetje

Re: Vreemd telefoontje

Ongelezen bericht door magneetje »

Ik sta al jaren geregistreerd bij het "bel me niet" register en word toch nog steeds gebeld.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Vreemd telefoontje

Ongelezen bericht door dhc »

magneetje schreef:Ik sta al jaren geregistreerd bij het "bel me niet" register en word toch nog steeds gebeld.
En da's weer een heel andere discussie....

Computert
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 aug 2011 20:48

Re: Vreemd telefoontje

Ongelezen bericht door Computert »

magneetje schreef:Ik sta al jaren geregistreerd bij het "bel me niet" register en word toch nog steeds gebeld.
Hetzelfde met spam/commercie emails, als je "mail me niet" gebruikt, word je juist gemaild :twisted:
En de mails die ook nog eens door je spamfilter heenkomen gewoon ongelezen verwijderen :idea:

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Vreemd telefoontje

Ongelezen bericht door grun »

Renske99 schreef:Oh het is maar hoe mijn pet staat, vaak is het bel ik gelegen? het enige wat ik zeg is mmmm, dan ratelen ze verder en leg ik de telefoon neer en ga door waar ik mee bezig was, na een minuut of 5 luister ik eens of de verbinding verbroken is, zo dat heeft ze geld gekost, failliet zullen ze gnagnagna.
Dat is idd een goede tip, gewoon de hoorn neerleggen. Ik weet niet zeker of het nu nog zo is maar vroeger werd callcenter medewerkers aangeleerd dat ze nooit als eerste de verbinding mochten verbreken, ze moesten per se wachten tot de klant dat deed (tenzij diezelfde klant begon te schelden, dan mocht het wel).
Dus, als je gebeld wordt door een marketeer, dan zeg je gewoon 'ogenblikje', legt de telefoon neer en gaat door met waar je mee bezig was. Afwassen, lezen, de hond uitlaten enzovoort. De marketeer moet er dan eerst z'n chef bijhalen die toestemming moet verlenen om de verbinding te verbreken. Dit alles kost tijd en daardoor gaat de productiviteit omlaag. Tijd is geld, tenslotte.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vreemd telefoontje

Ongelezen bericht door bprosman »

Als het een mannelijke marketeer is complimenteer ik hem altijd met het feit dat hij zo'n lekkere stem heeft. Meestal beginnen ze dan te stotteren, en wordt "spontaan" de verbinding verbroken.

magneetje

Re: Vreemd telefoontje

Ongelezen bericht door magneetje »

Ik had regelmatig ook dat ze me belde en als ik dan wat zei ratelde de stem gewoon door.
Dus een bandje.

Of ze bellen en ik laat ze netjes uitpraten en dan zeg ik dat ik geen interesse heb, kost hun geld dan :lol:

Zo belde me een keer iemand die meteen vroeg of ik spaarde.
Zei dat hij eerst wel eens even had mogen vragen of hij gelegen belde.
Zijn antwoord was : "Uh".
Nu kon hij het niet zo aflezen van zijn briefje natuurlijk.

Ik leg voortaan ook meteen de telefoon weer op.
Heb allemaal geen zin meer in dat gezeik.

Chantiemaya
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2013 14:24

Re: Vreemd telefoontje

Ongelezen bericht door Chantiemaya »

Ik weet niet of iemand deze topic nog volgt, maar Dhr. Berg van de Adressenwijzer is nog steeds actief. Het is duidelijk een bandje, aangezien het gewoon doorgaat als je reageert en op het eind hij zichzelf onderbreekt. Dat is nog eens knap, dat je door jezelf heen kunt praten! Ik had binnen een minuut op google uitgevonden dat dit oplichterspraktijken zijn. Ik kan niemand vinden die een spookfactuur heeft gehad, dacht ook dat dat alweer een beetje uit de tijd was. Tegenwoordig trapt niemand er toch meer in? Snap echt niet wat ze met dit soort dingen willen bereiken. Ook geen heel snuggere oplichter als je het bandje zo slecht in elkaar zet.

Weet iemand of Radar hier iets mee gaat doen?

herrytoo
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2013 16:29

Re: Vreemd telefoontje

Ongelezen bericht door herrytoo »

Ja werd vandaag ook door die Berg adressenwijzer gebeld. En ook iets van 'hallo hallo ik hoor niets. en toen verbroken.
idioot. Wat willen ze hier mee bereiken??

Chantiemaya
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2013 14:24

Re: Vreemd telefoontje

Ongelezen bericht door Chantiemaya »

Beste lezers, ik heb vandaag een factuur ontvangen van 'Nederlands Bedrijven Register'! Erg interessant, vooral aangezien de aangeschreven BV al twee jaar geleden is opgeheven.

Gesloten