LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vreselijke knoflookwalmen van mijn buren

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
yvonne68
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2007 15:31

Vreselijke knoflookwalmen van mijn buren

Ongelezen bericht door yvonne68 »

Mijn Indiase buren koken iedere dag met emmers vol knoflook, uien en olijfolie.
De stank komt aan alle kanten mijn huis in, kan niet eens met goed fatsoen op mijn balkon zitten, vlucht dan half kokhalsend naar binnen.
Zelfs via de luchtkanalen komt het binnen, en dat iedere dag! Om misselijk van te worden!
heb al eens de woningbouw gebeld, of die er niet eens naar wilden gaan kijken, en die zeggen doodleuk dat mijn buren het ook niet prettig vinden als ik bloemkool kook ! Alsof ik iedere dag aan de bloemkool zit hier!
iemand een tip wat ik eraan kan doen, behalve alle ramen en deuren dicht houden...

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: Vreselijke knoflookwalmen van mijn buren

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Dat lijkt me inderdaad vervelend. Heeft u al geprobeerd om dit op een vriendelijke manier te bespreken met uw buren? Dat is immers de eerste stap om tot een goede oplossing te komen: als uw buren niet weten dat het voor u een probleem is, kunnen ze hier ook geen rekening mee houden.

bartman
Berichten: 70
Lid geworden op: 09 nov 2005 23:03

Re: Vreselijke knoflookwalmen van mijn buren

Ongelezen bericht door bartman »

Je zal er toch samen uit moeten komen.
In het onderwerp "Buren klagen over sigarettenrookoverlast" gaat een soortgelijke discussie maar dan over mensen die last hebben van sigarettenrook van de buren. Misschien doe je daar nog nieuwe ideeen op!

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Vreselijke knoflookwalmen van mijn buren

Ongelezen bericht door NAK »

De opmerking van de woningbouw vereniging, of wat het ook mag zijn, slaat natuurlijk nergens op.
Hiermee geven ze duidelijk aan dat ze niets aan het probleem willen doen.

Ik denk dat je het beste de buren een keer uit kan nodigen en onder het genot van een bakje koffie het probleem bespreekbaar maken.

Succes

StreetScreamer
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2006 20:28

Re: Vreselijke knoflookwalmen van mijn buren

Ongelezen bericht door StreetScreamer »

Liever goedschks dan kwaadschiks!
Mn hele leven woon ik al in rijtjeshuizen of apartementen. Zo dicht op elkaar betekent dat je van je buren wat kan vernemen in de zin van geluiden, luchten etc. Als mn buurman een avondje doorzakt en beroerd boven de pot hangt hoor ik dat ook. Zn barbeque walmen waaien ook door mijn tuin. Maar andersom net zo hard. Give and take.
Wat redelijk is en geaccepteerd moet worden, is voor iedereen weer anders. Zeker als ergens op gefocussed wordt, zal het probleem alleen des te erger voelen. Let wel dat je daardoor een soort "tunnelvision" krijgt en helaas weinig oplossingen ziet. En voorstel als NAK doet om onder genot van een bakkie leut te bespreken is waarschijnlijk in verbloemde termen duidelijk maken waar het hier werkelijk om gaat : een communicatieprobleem. Aankloppen bij de woningbouwvereniging zonder de mensen zelf te spreken zal eerder kwaad bloed zetten dan medewerking. Met de mensen zelf praten, open kaart en met respect.

Kortom: wind je niet zo op en laat je bloeddruk weer wat zakken (eh.. goed middeltje daarvoor is knoflook!)

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: Vreselijke knoflookwalmen van mijn buren

Ongelezen bericht door mens »

:lol:

Gesloten