LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
frits76
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 okt 2012 14:07

vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door frits76 »

Als men in nederland een woning zoekt als vrouw na een scheiding is het erg lastig.
De verschillende woning coorperaties in friesland kennen dan geen urgentie toe en het verkrijgen van een kraakpand valt al snel af als er een kind (2 jaar) bij betrokken is.
het begrijpen van de familie drama's die er op tv of in de krant staan begrijp ik nooit, toch denk ik dat het ook door deze cooperaties wel in de hand kan worden gewerkt. Als men met de ex-man in één huis moet leven en hij je stelsel matig intimideerd word de agressie en onvermogen wel groter.
Wie helpt een vrouw die het niet meer trekt om dit vol te houden!!!!!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Nee, een scheiding is inderdaad geen reden voor urgentie.
Als mevrouw zich zo geïntimideerd voelt, zit er niets anders op dan bij vrienden/familie te verblijven, of een bljf van mijn lijf huis op te zoeken.
Maar intimidatie alleen (hoe vervelend het ook is) is vaak geen reden om in een blijf van mijn lijf huis te kunnen verblijven.
Blijven vrienden en familie over.
Het is vervelend, maar als iedereen die een nare scheiding doormaakt urgentie kreeg, kwamen anderen bijna niet meer aan een huis.
Misschien kan mevrouw eens kijken in regio's waar weinig mensen ingeschreven staan?
Of particulier huren als het budget dat toelaat?

frits76
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 okt 2012 14:07

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door frits76 »

Ja, dat klopt maar als familie geen ruimte heeft en de vrienden zich niet willen mengen in de scheiding blijven er wijnig opties over.
Het klopt dat er vele van deze gevallen zijn die dringend de hulp nodig hebben van radar!
Het mag toch niet zo zijn dat een kind en een vrouw/man 2 jaar moeten samen blijven omdat het niet urgent is.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door ciske »

Het mag toch niet zo zijn dat een kind en een vrouw/man 2 jaar moeten samen blijven omdat het niet urgent is.



Dat is inderdaad niet fijn , maar er zijn velen voor je, zoek via de particuliere weg dan een woning.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Nee dat klopt dat het ondoenelijk is om 2 jaar bij de man te blijven...MAAR er zijn altijd andere mogelijkheden

Ik had twee kleine kinderen toen ik ging scheiden , geen rooie cent (schulden zelfs) , geen baan, geen uitkering (want dat is niet van de ene op andere dag geregeld) of wat dan ook en ook ik kreeg (terrecht) geen urgentie....Maar ik heb geen dag langer bij mijn ex gewoond hoor. Je kan het altijd oplossen als je maar wil. Denk aan recreatie woningen, woningen die te koop staan, woningen die gesloopt gaan worden, andere regio enz enz.

Slachtofferrol heeft sowieso geen zin, schouders eronder wel....

En urgentie met als reden scheiding , dat is er niet omdat er zoveel mensen zijn die in scheiding liggen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Bij ons in de straat worden 5 prachtige gezinswoningen, waar plaats genoeg is voor 6 (3 slaapkamers en een grote zolder) bewoond door gescheiden vrouwen met 1 of 2 kinderen. Geen hardwerkende alleenstaande moeders, maar vrouwen die leven van de subsidies en de alimentatie.
Geen wonder dat gemeenten/woningcorporaties geen urgentie meer verlenen. Betaalbare huizen zijn al zo schaars. Misschien eerst eens bedenken wat het nou inhoudt om getrouwd te zijn, in plaats van eerst kinderen krijgen en dan hop uit elkaar?
Sorry hoor, ik wil niet iedereen over een kam scheren maar ik vind het zo erg dat die kinderen allemaal de dupe worden van het feit dat pa en ma niet meer aan hun relatie willen werken.

frits76
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 okt 2012 14:07

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door frits76 »

ja maar als de man vreemd gaat waar moet je dan nog aan werken.
het klopt dat je veel mensen in te grote huizen ziet die subsidies trekken daar moet ook wat aan gedaan worden maar daardoor worden vele mensen de dupe van. deze vrouw werkt en wil zelfstandig zijn.
maar je moet zoals ooit eens iemand zei tegen mij gek zijn of de taal niet beheersen en dat is al erg genoeg ik heb buitenlandse vrienden die zeggen moet mijn nicht zich aanmelden als woning zoekende.
maar goed het is een landelijk probleem, woning coórperaties hebben hun eigen regels de regering kan niks doen maar als er weer eens een familie drama er voor komt moet ik wel steeds aan deze vrouw denken.(wanneer komt haar familie zo in de krant)

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door Brainless »

Miepje1 schreef:Bij ons in de straat worden 5 prachtige gezinswoningen, waar plaats genoeg is voor 6 (3 slaapkamers en een grote zolder) bewoond door gescheiden vrouwen met 1 of 2 kinderen. Geen hardwerkende alleenstaande moeders, maar vrouwen die leven van de subsidies en de alimentatie.
Geen wonder dat gemeenten/woningcorporaties geen urgentie meer verlenen. Betaalbare huizen zijn al zo schaars. Misschien eerst eens bedenken wat het nou inhoudt om getrouwd te zijn, in plaats van eerst kinderen krijgen en dan hop uit elkaar?
Sorry hoor, ik wil niet iedereen over een kam scheren maar ik vind het zo erg dat die kinderen allemaal de dupe worden van het feit dat pa en ma niet meer aan hun relatie willen werken.
Nee, het is leuker voor kinderen als pa en ma elkaar het huis uit vechten....
En niemand heeft de intentie om maar zomaar kinderen te nemen en dan gezellig uit elkaar te gaan.
Hoe lang moet men dan een relatie hebben voordat men aan kinderen zou mogen beginnen?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door ciske »

Miepje1 schreef:. Misschien eerst eens bedenken wat het nou inhoudt om getrouwd te zijn, in plaats van eerst kinderen krijgen en dan hop uit elkaar?

Zelf geen kinderen Miepje?
Bij elkaar blijven in de ruzie nou dat is leuk voor kinderen.

frits76
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 okt 2012 14:07

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door frits76 »

ho ho de discussie gaat over hoe het er voor staat met woningen voor mensen die scheiden.
dat daar vaak iets aan vooraf fout gaat is wel duidelijk. maar wat de reden ook is de kinderen zijn de dupe. Zeker als er spanning wordt opgebouwd

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Zo als de wijze :wink: Dr Phil altijd zegt

Kinderen kunnen nog beter uit een gebroken gezin komen, dan in een gebroken gezin zitten....

En TS,

Tuurlijk is het soms schrijnend maar nogmaals schouders er onder! Er zijn zoveel mogelijkheden, ze kan zelfs (bij speciale omstandigheden) vragen of zij tijdelijk in de echtelijke woning mag verblijven.Dit kan een scheidingsadvocaat allemaal uitzoeken.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wanneer je man vreemd gaat heeft hij iets gemist in de relatie. Ooit waren jullie heftig verliefd. Denk daar eens aan. Werk aan je relatie dat is de goedkoopste oplossing en het beste voor je kinderen.

In GTST, wat ik elke avond kijk, zit ook een vrouw (van de dokter) die veel moeite doet en een vreemdgaande man heeft. Hele sterke vrouw. Neem daar een voorbeeld aan.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door ciske »

Wanneer je man vreemd gaat heeft hij iets gemist in de relatie
Sjoegel, er zijn mannen die nooit genoeg aan 1 vrouw hebben.

Wat een kul wat je nu uitkraamt.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door sjoegel »

Dat geloof ik dus niet. Het is zaak de relatie gezellig te houden. Die taak ligt zowel bij de man maar wat velen nog wel eens vergeten OOK bij de vrouw.

Wanneer de man gelukkig is, zoals ik, heeft die helemaal geen reden om vreemd te gaan.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door sjoegel »

En als die toch vreemd gaat moet je hem daarop aanspreken en met sancties komen. Maar vooral veel praten. Een relatie is hard werken. Communicatie is heel belangrijk.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Inderdaad Ciske

Je reinste onzin! ( dat wat Sjoegel zegt)

GTST is en soap en iedere vrouw die het pikt dat een man tientallen jaren vreemd gaat, een kind verwekt heeft bij een ander en dat jaren verzwijgd enz enz, is geen sterke vrouw maar iemand die dringend hulp nodig heeft

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door tenormin »

sjoegel schreef:Wanneer je man vreemd gaat heeft hij iets gemist in de relatie. Ooit waren jullie heftig verliefd. Denk daar eens aan. Werk aan je relatie dat is de goedkoopste oplossing en het beste voor je kinderen.

In GTST, wat ik elke avond kijk, zit ook een vrouw (van de dokter) die veel moeite doet en een vreemdgaande man heeft. Hele sterke vrouw. Neem daar een voorbeeld aan.
Dat is een leuk voorbeeld, maar daar heeft de TS weinig aan. En het word natuurlijk nog problematischer als er geen familie/vrienden zijn die moeder en kind op willen/kunnen nemen. Ik heb geen idee, TS, waar u woont, maar op heel veel campings, tegenwoordig wel Parken genoemd, zou u misschien eens navraag kunnen doen om tijdelijk een caravan te huren. 't Is uiteraard geen fantastisch uitgangspunt, maar zou een optie kunnen zijn. Neem aan dat u zich wel als woningzoekende heeft ingeschreven maar nogmaals, het ligt er aan in welk gedeelte van het land u woont. Lijkt mij geen goed idee om een kind tussen kijvende ouders te laten wonen. Wat Sjoegel schrijft gaat helemaal niet op (al is het als geintje bedoelt, neem ik aan) dat zijn volwassen "kinderen".

frits76
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 okt 2012 14:07

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door frits76 »

sjoegel schreef:Wanneer je man vreemd gaat heeft hij iets gemist in de relatie. Ooit waren jullie heftig verliefd. Denk daar eens aan. Werk aan je relatie dat is de goedkoopste oplossing en het beste voor je kinderen.

In GTST, wat ik elke avond kijk, zit ook een vrouw (van de dokter) die veel moeite doet en een vreemdgaande man heeft. Hele sterke vrouw. Neem daar een voorbeeld aan.
wakker worden dat is tv. dit is werkelijkheid. als jou man vreemd gaat blijf je dan bij hem, vertrouw je hem dan nog. NEE dat is weg

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik zou het toch nog een keer proberen. Op een camping tussen de polen staan met een jong kind is ook geen pretje. GTST is trouwens levensecht. er gebeuren wel gekkere dingen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door sjoegel »

wakker worden dat is tv. dit is werkelijkheid. als jou man vreemd gaat blijf je dan bij hem, vertrouw je hem dan nog. NEE dat is weg
Met goed praten kom je daar meestal wel uit.

Gesloten