LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat te doen???

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Xianta
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2005 22:22

Wat te doen???

Ongelezen bericht door Xianta »

Hallo,

Door omstandigheden van het afgelopen jaar zit ik op dit moment krap in mijn finaciën. Om grote problemen te voorkomen wil ik naast mijn huidige baan een bijbaan nemen om hier uit te komen en een appeltje voor de dorst bij elkaar te sparen. Heb het namelijk nooit erg gevonden om hard te werken. Nu zat ik zelf te denken aan thuiswerk, maar er zijn zoveel sites en veel daarvan zijn ook vaag. Voor een aantal van deze sites moet je ook met een duur telefoonnummer bellen, maar dan heb je nog geen zekerheid of je werk krijgt. Graag hoor ik van anderen ervaringen over thuiswerk en waar je dat eventueel kan krijgen. En mocht er nog iemand zijn die personeel nodig heeft in het weekend of de avonduren, dan hoor ik dat ook graag.

Groetjes

kattekop
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 sep 2005 01:28

Re: Wat te doen???

Ongelezen bericht door kattekop »

Hallo Xianta..!!

Ik denk dat we tegenwoordig allemaal wel een beetje in de fincanciële problemen zitten (wordt komend jaar nog wel erger vermoed ik),
en ook ik heb me ooit, uit nieuwsgierigheid, in al dat zogenaamde
"thuiswerk" verdiept.

Ik kan alleen maar zeggen: wees verstandig en begin er niet aan...!!
Het kost altijd en alleen maar geld, terwijl we juist iets willen bijverdienen, tóch..??

Je noemde zelf al die dure 0900-nummers (ook al vaak bij Radar en Kassa behandeld) en mijn ervaring was, dat men meestal wil, dat men eerst 10 euro opstuurt of overmaakt, en daarná krijg je dan van hun de nodige "informatie" toegestuurd...??? Ik dacht het niet...!!!
Voor die 10 euro ga ik liever boodschappen doen...

Mijn motto: als ik iets wil bij-verdienen, moet ik toch al helemáál niet BEGINNEN met betalen, zo werkt dat niet voor mij...
En toch is dat meestal en overal het geval....

Dus ja, bezint eer ge begint, want je wordt er echt niet rijker van..!!

Succes en groetjes..!!

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Wat te doen???

Ongelezen bericht door Jan1 »

Thuiswerk, niets mis mee, maar zorg dat je er geen geld bij inschiet. Kattekop heeft gelijk, er is zeer veel zeg maar oplichting in deze brance.

ilseb
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2004 14:26

Re: Wat te doen???

Ongelezen bericht door ilseb »

Ik weet niet waar je woont maar bij ons in de regio ( 0294) worden vaak callcenter medewerkers gevraagd, tja je moet het leuk vinden maar dat is vaak in de avonduren en in de weekenden.

Ook schoonmaken bij kantoren gebeurt of heel laat of heel vroeg, en vaak maar 1 of 2 uurtjes. Of in de bediening in een restaurantje, ook 's avonds en in het weekend.

Er zijn wel sommige thuiswerkcentrales waar je goed behandeld schijnt te worden, maar ik weet niet welke, en trouwens het is toch zeer bijzonder dat je als (toekomstig) werknemer moet betalen om je ( toekomstig) werkgever te bellen :shock:

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Wat te doen???

Ongelezen bericht door Ulbe »

Tijdens een van mijn sollicitaties ben ik opgeroepen bij een grote callcenter,

Bij dit gezamelijke(!) sollicitatie "gesprek" waren nog 30 andere sollicitanten,

Iedereen werd aan de koffie gezet, en er werden formulieren uitgedeeld met een intelligentie test!, deze bestond uit visuele- en rekenkundige testen,

Wanneer men een bepaald aantal punten behaalde ( HBO werk- en denkniveau ), werd men apart geroepen voor een sollicitatiegesprek ( de rest kon opdonderen ),

Tijdens dit gesprek werd er verteld dat je een bepaalde omzet moest behalen om dit baantje te kunnen blijven houden!, er werd verteld dat je een beetje *naam van bedrijf*- minded moest worden!, m.a.w. probeer iedereen een product te verkopen, en zorg er voor dat je iedere maand weer je omzet haalt,

3x geen voorgeschreven omzet gehaald?, je zit op straat!,

Regelmatig lees ik weer advertentie's van deze callcenter, dat er weer medewerkers gevraagd worden!....

M.a.w. stink er niet in!, probeer iets anders te vinden, daar kun je vast en zeker meer mee, dan dit soort callcenters.

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

ondernemer_
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 apr 2005 21:59

Re: Wat te doen???

Ongelezen bericht door ondernemer_ »

een callcenter is gewoon een hele grote trechter. Gewoon heel veel mensen er in gooien, een aantal zijn geschikt en op naar de volgende lichting!

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Wat te doen???

Ongelezen bericht door MLF »

Call center medewerker is geen beroep voor halve zolen, er moet erg veel geleerd worden

Kijk eens in je buurt voor werk: bakker, drogist, bloemenwinkel

Of bioscoop, bibliotheek, restaurant (ja fooooooooooooooooooooi :wink: ), en ga er zelf naar toe

Heel veel bedrijven zoeken mensen voor oproep basis of weekenden

Gesloten