LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Website donorregistratie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lady1234

Re: Website donorregistratie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien morgen nog maar eens proberen?

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Lady1234 schreef:
26 okt 2020 00:03
Misschien morgen nog maar eens proberen?
Het is al maandag Lady, gewoon vandaag proberen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

KanOokAnders schreef:
25 okt 2020 22:54
Vandaag eindelijk met de ontvangen brief de website donorregistratie.nl bezocht om mijn keuze "Nee" vast te leggen.
Tot twee keer toe met twee verschillende browsers kreeg ik na het bevestigen van mijn keuze de mededeling dat er een fout is opgetreden, omdat de website in onderhoud is, of er een storing was.
Ik laat in het midden waarom niet meteen vermeld zou worden dat de site in onderhoud is, of dat minstens de registratieprocedure is geblokkeerd "omdat er onderhoud gepleegd wordt", als dat zo zou zijn.
Weinig vertrouwenwekkend. De overheid heeft wel vaker 'problemen' bij vertrouwelijke zaken. Alles digitaal maken lijkt efficiënt en gemakkelijk, maar de risico's worden nog steeds schromelijk onderschat.
Nu sta ik dus met een verkeerde keuze vermeld omdat de overheid het laat afweten. Ik wordt in een hoek gezet waarin ik helemaal niet wil zitten. En wat als ik mijn keuze wel heb geregistreeerd, kom te overlijden, maar de site is "in onderhoud" of gewoon in storing? Wordt dan teruggevallen op de default-keuze "geen bezwaar"?
Als dit, midden in de grootste pandemie sinds een kleine eeuw, met vele honderdduizenden doden, nog meer zieken, en teveel intermenselijk leed om op te noemen, uw grootste uitdaging is, moet u met afstand de meest gelukkige persoon ter wereld zijn.

Serieus, tenzij u, heel verdrietig, uw einde ziet naderen door een aflopend ziektebed ofzo, heeft u plenty tijd om dit over zeg een paar dagen, nog eens te proberen.

Nog los daarvan vind ik dat als u zo goed bent in het anderen, in dit geval de overheid, wijzen op hun falen, u ook wel even in de spiegel mag kijken. Dit is al meer dan een jaar onderweg en volop in het nieuws geweest, en al tig jaar ervoor was dit prima zelf te regelen. Ikzelf sta al 15+ jaar geregistreerd als donor bijvoorbeeld, dus zolang had u zeker al de tijd om dit te regelen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

breien schreef:
26 okt 2020 08:31
Sjohie, misschien is TS net 18 jaar geworden. Dan had hij/ zij niet eerder de mogelijkheid om de keuze kenbaar te maken.
Is dat zo?
Wie mag een keuze invullen?
In het Donorregister kunt u uw keuze invullen als u:

12 jaar of ouder bent;
staat ingeschreven bij een Nederlandse gemeente;
zelf beslissingen mag of kunt maken over uw gezondheid.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Misschien dat het beter gaat als je rechtstreeks naar donorregister.nl gaat in plaats van dat je je laat doorverwijzen via donorregistratie.nl.

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

Via donorregistratie.nl kom je via redirect metteen uit op donorregister.nl
dus ik denk niet dat daar de oplossing van het probleem gezocht moet worden.

En wat TS aangeeft is eigenaardig en ook in coronatijd gaan gewone dingen door. Of iedereen hier dat wel of niet kan waarderen maakt natuurlijk niets uit.

Als je helemaal kunt inloggen en dan opeens gaat de site op onderhoud is dat natuurlijk vreemd.
Zeker als dat meerdere keren voorkomt en TS alleen wil "VRAGEN" of de keuze "geen bezwaar" de basis keuze is.
Helaas weet ik dat niet en kan die vraag niet beantwoorden.

Maar...
Vele reactie die ik hier lees zijn gewoon schokkend en zeer onpasselijk. Stop daar eens mee.

Natuurlijk is het advies om het later nog even te proberen en als dat niet lukt (of wel) hoop ik dat TS nog terug komt om dit ook even te melden. Al heb ik mijn twijfels, na de reacties die ik hier lees.

Ik denk dat je zelf wel weet wie ik bedoel als ik zeg, ga je schamen!!

sjohie

Ik heb dan weer last van plaatsvervangende schaamte, als ik dit soort kleutertopics hier zie, met zulke usernames, en het begin van een zin met een losse flodder als; "Ik laat in het midden waarom....."

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vanochtend negen keer ingelogd, met Windows laptop, iPad en Android telefoon, elk met drie verschillende browsers. (Driemaal drie is negen; muzikaal intermezzo.) Daarbij heb ik geen enkel probleem ondervonden.

Zo er al een probleem is geweest, lijkt mij dat inmiddels wel opgelost.

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

Erthanax schreef:
26 okt 2020 11:51
Vanochtend negen keer ingelogd, met Windows laptop, iPad en Android telefoon, elk met drie verschillende browsers. (Driemaal drie is negen; muzikaal intermezzo.) Daarbij heb ik geen enkel probleem ondervonden.

>>
Heb je daarbij "Nee" vastgelegd?

Erthanax

hebra98 schreef:
26 okt 2020 11:58
Erthanax schreef:

>>
>>
Ik heb alleen gecontroleerd of mijn keuze goed geregistreerd staat. Voor de volledigheid zal ik aanstonds controleren of ik mijn keuze kan aanpassen. Dat zal ik niet nogmaals op alle apparaten en alle browsers proberen.

Erthanax

hebra98 schreef:
26 okt 2020 11:58

>>
>>
Inmiddels op één apparaat met twee browsers getest: geen enkel probleem bij het vastleggen van welke keuze dan ook. Met de DigID-app op hetzelfde apparaat is het in een oogwenk gedaan.

Ik blijf bij mijn mening:
Erthanax schreef:
(...) Zo er al een probleem is geweest, lijkt mij dat inmiddels wel opgelost.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik kan mij zeer goed verplaatsen in wat de vraagsteller wil, namelijk aangeven om GEEN donor te zijn. Die keus is er en mag men gebruiken. Andere mensen dienen daar geen commentaar op te geven omdat zij mogelijk een andere keuze hebben. Hier zijn wij gelukkig nog net vrij in in NL.

Zelf WIL ik geen donor organen, en ben ik ook geen donor, mijn keuze.

angel1978

mahadma schreef:
26 okt 2020 13:00
Ik kan mij zeer goed verplaatsen in wat de vraagsteller wil, namelijk aangeven om GEEN donor te zijn. Die keus is er en mag men gebruiken. Andere mensen dienen daar geen commentaar op te geven omdat zij mogelijk een andere keuze hebben. Hier zijn wij gelukkig nog net vrij in in NL.

Zelf WIL ik geen donor organen, en ben ik ook geen donor, mijn keuze.
Ik heb wat gemist blijkbaar. Waar wordt precies commentaar gegeven op de keuze van TS?
En dan nog, waarom zou iemand op een vrij forum geen gebruik mogen maken van dezelfde rechten als waar een TS gebruik van maakt: vrijheid van meningsuiting?

sjohie

Erthanax schreef:

Net ook even gedaan, mijn oude keuze stond er netjes in, en ik heb nog even één optie aangepast. Werkte foutloos via nieuwste versie van Chrome op een W10 desktop, icm de DigiD app.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
26 okt 2020 13:25
Ik heb wat gemist blijkbaar. Waar wordt precies commentaar gegeven op de keuze van TS?
In de reeds verwijderde post :wink:
angel1978 schreef:
En dan nog, waarom zou iemand op een vrij forum geen gebruik mogen maken van dezelfde rechten als waar een TS gebruik van maakt: vrijheid van meningsuiting?
Een mening uiten is prima,. een ander offtopic en op morele gronden aanvallen op zijn mening niet. Daarom is het bericht verwijderd.

angel1978

Dan heb ik blijkbaar idd iets gemist. We hebben blijkbaar ook weer mods die zonder enige melding dingen verwijderen.
Maar dan nog blijf ik het vreemd vinden dat je blij aar ergens geen commentaar op mag geven ( fatsoensnormen in acht nemend natuurlijk ).

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Wil TS : " KanOokAnders " nog even reageren svp :idea: ?
Ook ik heb het even nagekeken , je kunt gewoon inloggen , je kunt een keuze maken, bevestigen of veranderen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

angel1978 schreef:
waarom zou iemand op een vrij forum geen gebruik mogen maken van dezelfde rechten als waar een TS gebruik van maakt: vrijheid van meningsuiting?
Natuurlijk mag iemand dat. Je mag net als TS een topic openen. Mits het een consumenten onderwerp betreft, natuurlijk.

Gesloten