| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wegenvignet België
Wegenvignet België
Wat vinden jullie van het wegenvignet in België?
Re: Wegenvignet België
Als tegenprestatie graag een totaal verbod op belgen in Nederland.
Of half belgie bij nederland annexeren en de andere aan frankrijk geven.
Of half belgie bij nederland annexeren en de andere aan frankrijk geven.
het is toch van de zotte we krijgen een europa eerst begint duitsland met tol te betalen en nu gaan de belzen er ook al aan
dan moeten wij in nederland ook maar aan beginnen gelijke rechten voor een ieder in europa
groeten gerrit
dan moeten wij in nederland ook maar aan beginnen gelijke rechten voor een ieder in europa
groeten gerrit
In Frankrijk, Zwitserland en nog enkele andere landen moet je toch ook tol betalen, waarom dan ook niet in België?
Bijkomend, veel Nederlanders gebruiken de Belgische wegen enkel op doortocht naar het zuiden, dus is het toch niet meer dan normaal dat je bijdraagt in de kosten (vervuiling, slijtage e.d.)?
Bijkomend, veel Nederlanders gebruiken de Belgische wegen enkel op doortocht naar het zuiden, dus is het toch niet meer dan normaal dat je bijdraagt in de kosten (vervuiling, slijtage e.d.)?
Vind het heel normaal wat die belgen doen, 95% van de nderlanders gebruikt alleen de belgische wegen op weg naar een ander land.
Gewoon weer van de zotte dat nederlanders hier weer op reageren, we doen onze zunnige naam weer eer aan hoor, getsie. Van mij mogen ze hoor die belgen snap niet dat ze het al niet veel eerder hebben gedaan.
Gewoon weer van de zotte dat nederlanders hier weer op reageren, we doen onze zunnige naam weer eer aan hoor, getsie. Van mij mogen ze hoor die belgen snap niet dat ze het al niet veel eerder hebben gedaan.
-
margriet2004
Hoezo is het weer typisch Nederlands om te reageren op het vignet? Ik hoor al verschillende pretparken schreeuwen om hulp. Die mensen denken toch ook aan hun portemonnee. Zij zien de bui al hangen. Een dagje naar Bobbejaanland wordt nu wel erg duur en ik denk niet dat het dan nog leuk is om zo'n dagtochtje te gaan ondernemen. Je blijft dan toch liever in eigen land. Als wij een groot Eurpa willen zijn dan moeten oftewel ALLE landen tol gaan heffen of we moeten allemaal hetzelfde betalingssysteem in gaan voeren. Op deze manier zullen we nooit EEn Europa worden.
Typisch weer een Nederlandse opmerking.Geplaatst op 20 Jan 2007 22:35 door eeliane
Vind het heel normaal wat die belgen doen, 95% van de nderlanders gebruikt alleen de belgische wegen op weg naar een ander land.
Zit veel in het buitenland krijg je vaak te horen
O Nederlander kijke-kijke niet kopen loop dan gelijk weg
zijn ze ook weer kwaad.Als ik iets wil kopen dan kijk ik eerst.
Bovendien valt het best wel mee dat zunnige van ons vergelijk het maar
eens met andere landen.
Ook wel eens aan gedacht dat België ging dwars liggen bij die trein
naar Frankrijk toe als de Westerschelde niet werd uitgediept op
onze kosten.Dat noemen we chantage alleen de overheid mag dat.
Kan nog wel ff doorgaan zo. Ernst Happel zou zeggen
keen keloel niks nie zunnige Kollander.
Bekijk ook eens wat een Nederlander betaald voor het bezit
van een auto tegenover een Belg of een andere buitenlander.
Het komt dus hierop neer dat je als Nederlander in het buitenland
overal voor moet betalen voor je auto en dat wij voor de buitenlander
in Nederland ook nog eens moeten betalen.
En dat noemen ze dus de zunnige Hollander.Nou mijn rug op hoor
Nou, in België zullen ze vanaf 2008 dus minder files hebbenNederland kan van zijn beroemde zuinigheid gebruik maken om het fileprobleem te helpen oplossen. Dat blijkt althans uit een experiment van de Nederlandse overheid, waarbij aan automobilisten vijf euro per dag beloofd werd wanneer ze tussen Zoetermeer en Den Haag tijdens de spitsuren van de weg bleven. Het aantal daalde op slag met de helft.
Aan enkele honderden weggebruikers die frequent het traject tussen Zoetermeer en Den Haag afleggen, werd gevraagd om gedurende tien weken om tussen halfacht en halftien 's morgens van de weg te blijven. Als beloning daarvoor kregen ze vijf euro per dag. Het rijgedrag van de deelnemers werd gecontroleerd met een speciaal kastje dat in de auto werd geplaatst.
De onderzoekers merkten dat het aantal autoritten op het traject in de ochtendspits met de helft daalde. "De meeste deelnemers kozen ervoor vroeger naar hun werk te gaan," aldus het magazine Elsevier. Na afloop van het experiment bleek dat er voor 47.000 euro aan beloningen was uitgekeerd. De proef wordt voorlopig verder gezet.
De initiatiefnemers van het experiment gaan nu onderzoeken hoe de resultaten gebruikt kunnen worden om het fileprobleem terug te dringen.
Van die vijf euro gaat natuurlijk wel belasting
en 6,5% zorgbijdrage af.Dat is het inhalige van de
regering i.p.v. de zunnige Olander.
Vind het anders wel altijd vreemd dat zoiets altijd
aan anderen gevraagd wordt en nooit aan mij
bovendien spreek je er ook nooit een.Heb een kennis
woont in Zoetermeer werkt in Den Haag bij de overheid
en die wist nergens van?
en 6,5% zorgbijdrage af.Dat is het inhalige van de
regering i.p.v. de zunnige Olander.
Vind het anders wel altijd vreemd dat zoiets altijd
aan anderen gevraagd wordt en nooit aan mij
bovendien spreek je er ook nooit een.Heb een kennis
woont in Zoetermeer werkt in Den Haag bij de overheid
en die wist nergens van?
Als belg woonende aan de Nederlandse grens vind ik het wegenvignet ook niet zo een goed idee,vind dat we vrij in elkaars land moeten kunnen bewegen.Tol op de autosnelweg zie ik wel zitten zowel in Nederland als in Belgie,dan geld het principe wie de snelweg gebruikt die daardoor slijt oploopt betaalt.
Die 60 eoro is één keer per jaar, kom je maar één keer per jaar in belgie dan zal het wel als doorgangs land zijn.
Die 60 eoro is één keer per jaar, kom je maar één keer per jaar in belgie dan zal het wel als doorgangs land zijn.
Snel invoeren, ik weet uit ervaring dat de valse stikkers voor Oostenrijk ook veel geld opleveren, dus geen E60 maar E6,- voor de maffia, en zo heeft België een duur systeem wat niets opleverde en zal het snel stoppen, je kunt na het plakken van die Oostenrijkse stikker niets meer zien, omdat het Nederlandse achterkant word weggegooid.
Dus lang leve de Nederlandse Valse Stikker drukkers, en jammer, maar als het maar genoeg kost is het rendabel om te frauderen!
Het is dus niet mijn idee, maar die Amsterdamse kastjes waren ook gekraakt en Hackers moeten ook hun hobby terug verdienen!
Een Hackster die liefst een nog duurdere vignet in België wil!
Dus lang leve de Nederlandse Valse Stikker drukkers, en jammer, maar als het maar genoeg kost is het rendabel om te frauderen!
Het is dus niet mijn idee, maar die Amsterdamse kastjes waren ook gekraakt en Hackers moeten ook hun hobby terug verdienen!
Een Hackster die liefst een nog duurdere vignet in België wil!
Anastasiab ik vind je reaktie laag bij de grond,zegd veel over jou persoonlijkheid!!!!! 
Tolheffing, vignet of zoals ze in nederland willen gaan doen rekening rijden, daar heb ik geen moeite mee MITS, er een alternatieve route is.
In Frankrijk heb ik de keuze: of ik betaal voor snel, dus de snelweg, of ik kies voor wat langzamer en maak dan gratis gebruik van de route napoleon.
Als ik genoodzaakt wordt om een bepaalde weg te moeten berijden vind ik een tolheffing, vignet rijden of rekening rijden over dat stuk weg niet correct.
my2cent
In Frankrijk heb ik de keuze: of ik betaal voor snel, dus de snelweg, of ik kies voor wat langzamer en maak dan gratis gebruik van de route napoleon.
Als ik genoodzaakt wordt om een bepaalde weg te moeten berijden vind ik een tolheffing, vignet rijden of rekening rijden over dat stuk weg niet correct.
my2cent