LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wereld natuur Fonds negeert bel-me-niet register

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
MieKe6458

Wereld natuur Fonds negeert bel-me-niet register

Ongelezen bericht door MieKe6458 »

Ik ben ooit donateur geweest bij het WNF, maar tot op heden wordt ik telefonisch lastig gevallen door deze organisatie. Vanmorgen werd er weer gebeld. Voordat de persoon iets wilde zeggen vroeg ik meteen hoe ze aan het nummer kwam. Ik kreeg een reactie dat ik nog donateur zou zijn waarop ik antwoorde dat dit niet meer zo was. Daarop kreeg ik de vraag waarom ik geen lid meer zou zijn en ik weer antwoorde dat ze dat niets aan ging en ik dit al middels een brief had medegedeeld.
Het geprek werd beeindigd en kon middels het bel-me-niet-register aangeven dat ik niet meer gebeld wilde worden. Ik zei dat ik dit al had gedaan, maar werd snel overgezet naar het standaard bandje van het WNF bel-me-niet-register.

Zijn er nog meer mensen die zoiets mee gemaakt hebben en waar kan ik mijn klacht hierover kwijt zodat ik hier niet meer mee lastig gevallen wordt.
Ik heb een aantal jaren geleden aangemeld bij het bel-me-niet register.

Sage.

Re: Wereld natuur Fonds negeert bel-me-niet register

Ongelezen bericht door Sage. »

MieKe6458 schreef:Ik ben ooit donateur geweest bij het WNF
Het simpele antwoord op jouw vraag. Dit is ook de reden dat zij jou mogen bellen.

Emmy75

Re: Wereld natuur Fonds negeert bel-me-niet register

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Volgens mij is er wel nog zoiets dat bedrijven waar u klant geweest bent u mogen bellen, u gaf immers aan ooit donateur geweest te zijn. Ik dacht overigens wel dat het niet de bedoeling was dat bedrijven dit ook mogen gebruiken om het register te omzeilen als u bijvoorbeeld een jaar of 10 geleden voor het laatst klant geweest bent en zou het eigenlijk moeten gaan om een enigszins 'warm' contact. Probleem is wel dat dit nogal vaag is en ik niet precies weet waar de grens ligt.

In ieder geval zouden zij wel moeten stoppen op het moment dat u aangeeft niet meer door hen gebeld te willen worden. Als u dit een van de vorige keren al heeft aangegeven zouden ze eigenlijk moeten stoppen met u benaderen.

U kunt ook eens op deze pagina kijken van Consuwijzer Daar vindt u ook de mogelijkheid tot het indienen van een klacht tegen een bedrijf die zich niet houdt aan het bel-me-niet register. Consuwijzer verzamelt dit soort klachten en geeft deze door aan de OPTA. Indien zij meerdere van dit soort klachten binnenkrijgen zal het bedrijf worden aangepakt door de OPTA.

Gesloten