| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Werk met subsidie uwv
-
chiquitabanana
Werk met subsidie uwv
Ik ziet in de bijstand al een jaar, ik ben via medische keuring van het uwv belastbaar voor werk gevonden, maar omdat ik bepaalde gezondheids klachten heb zeggen ze dat een aarbeidsdekundige moet bepalen wat mijn opties voor werk zijn.
Ik heb ook tegelijkertijd een baan aangeboden gekregen maar ze hebben me gevraag te nagaan als het mogelijk is met subsidie te gaan werken.
Wat hou in precies met subsidie te werken?, dat het uwv een deel van mijn salaris gaat betalen?.
Wat moet ik verder als ik te horen krijg van het uwv dat ik geen subsidie krijg om te gaan werken.
ik wil grrag die baan die aangeboden kreeg aannemen
Ik heb ook tegelijkertijd een baan aangeboden gekregen maar ze hebben me gevraag te nagaan als het mogelijk is met subsidie te gaan werken.
Wat hou in precies met subsidie te werken?, dat het uwv een deel van mijn salaris gaat betalen?.
Wat moet ik verder als ik te horen krijg van het uwv dat ik geen subsidie krijg om te gaan werken.
ik wil grrag die baan die aangeboden kreeg aannemen
Re: Werk met subsidie uwv
De werkgever kan voor subsidies in aanmerking komen
als hij jou aanneemt, zoals extra aanpassingen etc.
als hij jou aanneemt, zoals extra aanpassingen etc.
-
chiquitabanana
Maar hou dat in dat ik een shuld blijf opbouwen bij het uwv?, wat zijn de voorwaarden voor een werknemer om in aanmerking te komen om gesubsidieerde werknemers te hebben?
Wie profiteerd eigenlijk van gesubsideerde werk, werkenemers werkgevers of beide?
Bendankt voor je snelle antwoord
Wie profiteerd eigenlijk van gesubsideerde werk, werkenemers werkgevers of beide?
De werkgever.chiquitabanana schreef:Maar hou dat in dat ik een shuld blijf opbouwen bij het uwv?, wat zijn de voorwaarden voor een werknemer om in aanmerking te komen om gesubsidieerde werknemers te hebben?
Jij bouwt geen schuld op bij de uwv, jij krijgt gewoon je inkomen van
de werkgever.
http://www.uwv.nl/particulieren/arbeids ... index.aspx
-
koeloejoek
Je werkgever krijgt een vergoeding, lees subsidie, van het UWV, mocht het eventueel niet werken dan is je werkgever niet aansprakelijk voor bv ziektekosten dus de drempel om jou aan te nemen is heel laag en voordelig voor iedereen....
Het kost jou in ieder geval niets natuurlijk werken moet beloond worden en niet gestraft anders kijk je wel uit als je aan het werk gaat..
Het kost jou in ieder geval niets natuurlijk werken moet beloond worden en niet gestraft anders kijk je wel uit als je aan het werk gaat..
-
chiquitabanana
Het klink niet zo voordelig voor het uwv in iedere geval, ik zal verder kijken bedankt
-
witte angora
Ja en nee. Aan een kant kost het de Uwv geld, maar als je blijvend aan het werk kunt komen, scheelt het weer ontzettend veel geld aan uitkering. Wel is het zo dat het potje subsidie dat je krijgt over het algemeen beperkt is, als het goed is tot maximaal 3 jaar.chiquitabanana schreef:Het klink niet zo voordelig voor het uwv in iedere geval, ik zal verder kijken bedankt
Wel wil ik je adviseren de doelstelling van het bedrijf waar je wilt gaan werken in de gaten te houden. Er zijn namelijk bedrijven die een beetje misbruik maken van die subsidie. Die gebruiken dat om goedkoop aan personeel te komen, en als de subsidie stopt, dan worden die mensen er weer uit gewerkt.
Ik zou zeggen: als je graag wilt werken, en die baan is iets voor je, pak het met beide handen aan, maar wees wel alert. Krijg je in de loop van de tijd geen goed gevoel, voel je dan vrij om een andere baan te zoeken. Je hebt dan in ieder geval een stuk werkervaring, en een heel goede opstap naar een eventuele verdere baan.
-
chiquitabanana
Bedankt iedereen voor de reacties, ik ziet in de bijstand dus geen wao of waz en ook nooit eerder daarin geweest, en ik ben net belastbaar voor werk gevonden door een keur arts van het uwv, dus ik vraag me af als alle deze regelingen zijn in mijn geval van toepassing.
Ik zal zeker mijn best doen om aan deze baan te komen,
ik heb net gelezen over proefplaatsing en het lijk me misschien de enige optie die in mijn geval va toepassing is maar die is niet zo voordelig als subsidie voor mijn toekomstige baas denkt ik.
heeft iemand ervaring hiermee?
Ik zal zeker mijn best doen om aan deze baan te komen,
ik heb net gelezen over proefplaatsing en het lijk me misschien de enige optie die in mijn geval va toepassing is maar die is niet zo voordelig als subsidie voor mijn toekomstige baas denkt ik.
heeft iemand ervaring hiermee?
-
GloriusWorld
Voor een proefplaatsingmoet je in overleg gaan met je werkgever uwv of sociale dienst, die moeten de goedkeuring geven.Het is vaak een proefplaatsing met behoud van uitkering. In goed overleg gaan met de werkgever en de uitkerende instantie hier over!