LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werken op basis van provisie. Verbieden?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Moet werken op basis van provisie verboden worden?

Ja
4
44%
Nee
5
56%

Totaal aantal stemmen: 9

Hoefkade

Werken op basis van provisie. Verbieden?

Ongelezen bericht door Hoefkade »

Werken op basis van provisie zou m.i. verboden moeten worden. Die verkopers en adviseurs hebben teveel eigen belang daar hun inkomen er deels van afhangt.
Een goed en eerlijk advies van zulk soort verkopers is derhalve zeer onwaarschijnlijk.
De meeste mensen die opgelicht zijn of zich zo voelen, hebben te maken gehad met mensen die werken op basis van provisie.

Walter van V

Re: Werken op basis van provisie. Verbieden?

Ongelezen bericht door Walter van V »

hangt ervan af waar het om gaat! provisie bij afsluiten van verzekeringen en hypotheken: nee. Daarbuiten : Ja. Werknemers zouden meer mogelijkheden moeten hebben op provisiebasis te werken, is goed voor de motivatie, zo delen zij mee wanneer het goed gaat, en zullen ook anders denken wanneer het minder gaat! Dan namelijk is de motivatie extra belangrijk.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Werknemers zouden meer mogelijkheden moeten hebben op provisiebasis te werken
Dit werd vlak na de oorlog al ingesteld,je moest er 20 per dag
maken en alles wat je meer maakte werd extra uitbetaald.
De week daarop moest je die 20 per dag maken plus het
aantal wat je de week ervoor meer gemaakt had dus dat ging lekker.
Ga me nou niet vertellen dat jullie die tijd weer terug willen! :evil:

Geoffrey

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Het hangt er vanaf of je bij de verkoper een keuze kunt maken. Als een verkoper bijvoorbeeld 10 verschillende soorten verzekeringen aanbiedt, dan maakt het voor hem niet uit welke hij verkoopt. Hij krijgt z'n provisie toch wel. En dan kan hij jou alsnog vertellen welke het beste bij jou past.

Het is voor een verkoper immers ook belangrijk dat jij een tevreden klant bent, zodat je andere potentiële klanten ook naar hem doorverwijst. Niets is zo slecht voor je business als een slechte reputatie.

Mijn principe is dat een verkoper die maar één product verkoopt niet bij mij hoeft aan te kloppen. Ik wil een keuze kunnen maken uit verschillende mogelijkheden en ik wil dat de verkoper mij vertelt wat die keuzes inhouden. Zo heb ik dat in ieder geval wel bij mijn hypotheek gedaan.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

De meeste mensen die opgelicht zijn of zich zo voelen, hebben te maken gehad met mensen die werken op basis van provisie
Tja en aan wie ligt het dan........?

Het is te makkelijk om de schuld bij de verkoper neer te leggen als jezelf "te goedgelovig" bent geweest en er daar door in getrapt bent. :roll:

Hoefkade

Ongelezen bericht door Hoefkade »

@ NAK

Dat is het hem nou net. Veel van die verkopers zijn getrained om mensen die niet zo sterk in hun schoenen staan in te palmen. En die provisie geeft voor veel verkopers de doorslag om, op z'n zachts gezegd, een onjuiste voorstelling van zaken te geven om iemand over de streep te trekken.

Niet iedereen heeft een aangeboren argwaan. Mensen moeten elkaar gewoon niet oplichten. Klinkt asof ik nu spreek over een moraalridder, maar het is wel zo.

En ja, ik weet ook dat waar geld verdiend wordt, mensen allerlei "manieren" zoeken om het te verdienen. Dat zal helaas altijd zo zijn.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Niet iedereen heeft een aangeboren argwaan.
Maar als je onbeslagen ten ijs gaat, loop je veel meer risico om op je gezicht te gaan, dan wanneer je beslagenten ten ijs komt.

Met andere woorden "zonder voorbereiding" (onbeslagen) en jezelf al op één of andere manier "verdiepen" (beslagen) in de materie/onderwerp.

Dus blijft mijn opmerking "Tja en aan wie ligt het dan........?" gewoon overeind staan.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Maar als je onbeslagen ten ijs gaat, loop je veel meer risico om op je gezicht te gaan, dan wanneer je beslagenten ten ijs komt.
Daarom komt men waarschijnlijk ook op godsonmogelijke tijdstippen langs de deur of belt bij voorkeur als je net zit te eten?? Hebben ze die "slag" alvast gewonnen.
De informatie die men belooft toe te sturen blijkt in veel gevallen al het contract te zijn waar je "binnen 7 dagen vanaf kunt. O.a. ED, Oxxio en nog zo wat bedrijven heb ik al hier op het forum langs zien komen met dergelijke praktijken, en dat "opzeggen binnen 7 dagen" blijkt ook makkelijker gezegd dan gedaan.
Bij werken op provisiebasis heeft de verkoper er direct zélf belang bij zo veel mogelijk overeenkomsten, hoe die tot stand komen is (blijkbaar) van minder belang.
Inderdaad telt een gewaarschuwd mens voor twee, tijd dus weer voor het aloude "aan de deur wordt niet gekocht en bekeerd zijn we ook al", lijkt me.

Gesloten