Mijn vader is in het bezit van een scootmobiel.
in de bergruimte van het complex waar ze wonen heeft hij een meter
voor het gebruik van zijn electriciteit van zijn scoot mobiel.
het afgelopen jaar heeft mijn vader 7 kw stroom gebruikt omdat hij 1x per week zijn scoot mobiel gebruikt.
Nu haalt de woningbouw vereniging ineens 4 euro permaand bij de huur van zijn rekening omdat ze de meter te omslachtig vinden.waar ze trouwens geen werk aan hebben de stand moet bij het gemeentelijk energie bedrijf rekening geschreven worden en zo wordt het verbruik geregistreerd.
Dit betekent dan mijn vader nu ineens 48 euro per jaar moet gaan betalen voor stroom die hij nooit gebruikt.
Mag een woningbouw vereniging dit ?? niet gebruikte stroom in rekening brengen bij de huurder?? dit betekent dat met het verbruik van mijn vader hij 8 euro per kw moet gaan betalen.
De meter is geplaats om te voorkomen dat mede bewoners mee betalen aan de electriciteit van de scootmobiel,maar die komt nu toch weer bij de gezamelijke service kosten .
Wat zijn zijn rechten ??Mag hij dit weigeren en gewoon zijn meter blijven gebruiken ?? 48 euro zijn voor een aow tje zonder pensioen wel veel euro`s mijn vader is 83 en zo verplichten ze de oude mensen om met snoeren te gaan knoeien om de scootmobiel te laden .want als je 83 jaar bent is dit wel erg oneerlijk om ineens 48 euro te moeten betalen per jaar,waar anders maar 7 kw bij je electriciteits rekening wordt geschreven.
Met vriendelijke groet
Paula de jager
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] woningbouw vereniging
-
Nicole1971
Re: woningbouw vereniging
Hoi Paula.
Het lijkt me het meest verstandige dat je je probleem voorlegt aan de huurcommissie. Zij kunnen je bij dit soort zaken helpen.
Je kunt hen bellen onder 0800 - 488 72 43 of even kijken op: http://www.vrom.nl/pagina.html?id=8061#10.
Daar staat alle info die je nodig hebt.
Succes!
Groetjes
Nicole
Het lijkt me het meest verstandige dat je je probleem voorlegt aan de huurcommissie. Zij kunnen je bij dit soort zaken helpen.
Je kunt hen bellen onder 0800 - 488 72 43 of even kijken op: http://www.vrom.nl/pagina.html?id=8061#10.
Daar staat alle info die je nodig hebt.
Succes!
Groetjes
Nicole