LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] YELP

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
VCampen

YELP

Ongelezen bericht door VCampen »

Nadat ik een tijd geleden een review had geschreven op Yelp kreeg ik een mail van een Yelp-member.
Ze schreef o.a. dat Yelp een community was en of ik vrienden met haar wilde worden.
Daar had ik geen behoefte aan. Ik wil gewoon alleen mijn ervaringen delen zonder beïnvloed te worden door anderen.
Eerst stond mijn review nog gewoon tussen alle andere reviews maar nadat ik het vriendschapsverzoek van deze Yelp-member had afgewezen werd mijn review verbannen naar de ‘reviews die niet worden aanbevolen’ hoek.
Wat ik ook schrijf positief of negatief. Het gaat allemaal naar de ‘reviews die niet worden aanbevolen’ afdeling.
Hierdoor komt het op mij over dat het niet de computer is die de recensent recenseert maar de community die boos is omdat je er niet bij wilt horen en het spel niet wilt meespelen want degene die mij het vriendschapsverzoek stuurde repte ook over voordelen en uitnodigingen waar ik dan van kon profiteren.
Dat is gewoon omkoping en omdat ik niet wil meedoen, mogen mijn reviews niet direct getoond worden.
Het is opvallend dat de members van wie de reviews altijd getoond worden veel vrienden hebben ook veel reviews schrijven. Hoe betrouwbaar is dat?!

bprosman

Re: YELP

Ongelezen bericht door bprosman »

Hoe betrouwbaar zijn reviews in het algemeen ?.
In Nederland klaagland zijn we al heel snel geneigd slechte ervaringen overal rond te strooien , om goede ervaringen te publiceren zijn we vaak te lui voor.

VCampen

Re: YELP

Ongelezen bericht door VCampen »

Waarom zouden reviews niet betrouwbaar zijn?
Waar het mij om gaat is dat Yelp suggereert dat ik of mijn reviews niet betrouwbaar zijn terwijl zij mij proberen om te kopen.

Ik vind Nederland beslist geen klaagland. Ik vind Nederlanders niet eens kritisch.
Een slechte ervaring delen noem ik geen klagen.

Ik hoor zat mensen goede ervaringen delen, daar komt ook ‘mond tot mond reclame’ vandaan. Ik lees ook genoeg goede ervaringen op o.a. Google en Yelp dus zo lui zijn de mensen niet.

Gesloten