waarom?
Al geruime tijd ben ik zoekende naar een baan als heftruckchauffeur. Tot mijn verbazing zag ik in ons plaatselijk blaadje "De Klaroen" omgeving Alblasserwaard een oproep voor productiewerkers, thuiswerkers en jawel een heftruckchauffeur voor een nieuw te openen thuiswerkcentrale in Alblasserdam. Er stond een telnummer bij, die ik gelijk gebeld heb, nl numer 0900-9999911 dit gesprek kostte 80 cent per minuut. Ik kreeg een bandje met het verzoek een ogenblik te wachten, wat ik ook netjes heb gedaan.
Na een aantal minuten heb ik opgehangen en het op een ander tijdstip weer geprobeerd. Uitkomst weer het zelfde. Hoe langer ik moest wachten hoe bozer ik werd. Inmiddels was mijn telefoonrekening gestegen met tientalle euro's. (Die ik toch al niet veel heb)
Hoe is dit mogelijk????Zij maken misbruik van mensen die graag weer aan de slag willen en een betere financiële toekomst wensen. Hier wordt goed op ingewerkt, waardoor je hen toch echt wil spreken omdat je graag die baan wilt.
Hebben jullie enig idee wat ik kan doen, aangifte bij de politie lijkt wat ver gezocht, hoewel de misdaadgraad tochwel van hoge gehalte is. Ik hoop dat jullie andere werkzoekende kunnen bereiken zodat deze nummers niet meer worden gedraaid. Met een beetje geluk gaan ze snel falliet.
Met boze doch vriendelijke groeten,
Sebastian Verkerk