| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 1, 2 of 3 jaar contract nemen
1, 2 of 3 jaar contract nemen
Gezien al de onheilspellende berichten in o.a. de media betreffende de energieprijzen na 1 juli 2011 vraag ik me af wat verstandig is qua contractsduur na overstap. 1 , 2 of 3 jaar ??
Overweeg van Eneco naar E-on of Essent over te stappen.
Overweeg van Eneco naar E-on of Essent over te stappen.
-
Leo The Emperor
Re: 1, 2 of 3 jaar contract nemen
Het beste is om een zo kort mogelijk contract af te sluiten voor de electriciteit.
De electriciteitsprijzen zullen alleen nog maar verder gaan dalen
Het is alleen jammer dat die electriciteitsprijzen minder invloed hebben op de totaalprijs dan GAS.Leo The Emperor schreef:Het beste is om een zo kort mogelijk contract af te sluiten voor de electriciteit.
-
Pindakaaspotje
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
stofzuigertje
Ik adviseer geen 1, 2 of 3 maar 5 jaren indien de meerprijs nihil is met je huidige leverancier.
Op langere termijn is het voordeel groter en bij 5 jaren contract is het voordeel langer dus groter tenzij het zou dalen.
De kans op dalen is eigenlijk erg klein en je had eigenlijk vorig jaar tegen de toen nog lagere tarieven moeten overstappen.
Dus 5 jaren mits de meerprijs met variabel niet te hoog is.
Op langere termijn is het voordeel groter en bij 5 jaren contract is het voordeel langer dus groter tenzij het zou dalen.
De kans op dalen is eigenlijk erg klein en je had eigenlijk vorig jaar tegen de toen nog lagere tarieven moeten overstappen.
Dus 5 jaren mits de meerprijs met variabel niet te hoog is.
-
Leo The Emperor
Bereken eens hoeveel MW aan vermogen er de afglopen 5 jaar is bijgebouwd. Elk land heeft als beleid dat ze niet afhankelijk wil worden van de buurlanden en is volop opwekkingscapaciteit aan het bijbouwen ( nucleair of niet maar toch)waar baseer jij dat op? Ik voorzie niet snel een daling van elektriciteitsprijzen. (los ervan dat in dat geval de overheid wel een extra belasting zal verzinnen). Eerder een stijging, zeker nu de economie aantrekt en er meer energie verbruikt gaat worden. Komt bij dat duitsland de kerncentrales vermindert heeft wat wel eens voor meer schaarse zou kunnen gaan zorgen op korte termijn.
Verder is er een nieuwe onderzeese kabel naar Engeland opgeleverd waardoor ook dit net is gekoppeld aan de rest van het europese netwerk.
Er is inmiddels een grote overcapacieit ontstaan.
Deze nieuwe electriciteitscentrales zijn duur, maar het is nog veel duurder om ze te laten stilstaan.
Op de Endex en de Apx is de daling al en jaar lang te zien.
Je kan nu op de Apx al dagstroom kopen voor 6 ct / kwh en nachtstroom voor 3,5 ct/kwh
Gewoon even geduld hebben
.
@ Leo
U hebt het alleen over elektra! Er bestaat ook nog zoiets als gas.
De energieprijs is van zoveel afhankelijk. Prijs, olie, aantrekkende economie (wereldwijd) en dien ten gevolge vraag naar energie. Rampen zoals in Japan hebben ook invloed. Evenals onrust en onlusten in olieproducerende landen. Etc. etc.
Vastzetten is altijd een gok. Zie het als een beleggen. Kijken in de welbekende glazen bol. De benzineprijs kun je eigenlijk wel wat als indicatie nemen. Let wel op: benzine reageert direct, de energiemarkt reageert altijd met een half jaar vertraging. Dit heeft met de peildata te maken.
oktober-mei, mei-oktober. Prijsaanpassingen in de energiemarkt vinden altijd in januari en juli plaats. Zij die een variabel contract hebben, zullen dus anderhalf keer per jaar een prijswijziging ondergaan. Voor het rekengemak kun je 2x per jaar rekenen.
Mijn glazen bol zegt me dat de prijzen van energie de komende tijd zullen stijgen. Landen doen hun uiterste best om hun economie weer draaiende te krijgen. Links en rechts zie je ook dat economieen weer aantrekken en dus de vraag naar energie groter wordt. Een land als China heeft grote invloed. En ik vrees de ramp die in Japan heeft plaatsgevonden kan ook wel eens een grote invloed hebben op de prijs. Immers, Japan kan zichzelf nauwelijks meer bedruipen in de energie voorziening. Hun energievraag zal dus óók stijgen.
Zie bericht: http://www.z24.nl/economie/artikel_2066 ... ijven.html
Zou ik nog geen vaste prijs hebben, dan zou ik, mits het -meer-prijsverschil niet te groot is de prijs gaan vastzetten. De periode die mijn voorkeur heeft is 3 jaar. Hiermee houd je het voor jezelf overzichtelijk en is het 't gokje wel waard.
U hebt het alleen over elektra! Er bestaat ook nog zoiets als gas.
De energieprijs is van zoveel afhankelijk. Prijs, olie, aantrekkende economie (wereldwijd) en dien ten gevolge vraag naar energie. Rampen zoals in Japan hebben ook invloed. Evenals onrust en onlusten in olieproducerende landen. Etc. etc.
Vastzetten is altijd een gok. Zie het als een beleggen. Kijken in de welbekende glazen bol. De benzineprijs kun je eigenlijk wel wat als indicatie nemen. Let wel op: benzine reageert direct, de energiemarkt reageert altijd met een half jaar vertraging. Dit heeft met de peildata te maken.
oktober-mei, mei-oktober. Prijsaanpassingen in de energiemarkt vinden altijd in januari en juli plaats. Zij die een variabel contract hebben, zullen dus anderhalf keer per jaar een prijswijziging ondergaan. Voor het rekengemak kun je 2x per jaar rekenen.
Mijn glazen bol zegt me dat de prijzen van energie de komende tijd zullen stijgen. Landen doen hun uiterste best om hun economie weer draaiende te krijgen. Links en rechts zie je ook dat economieen weer aantrekken en dus de vraag naar energie groter wordt. Een land als China heeft grote invloed. En ik vrees de ramp die in Japan heeft plaatsgevonden kan ook wel eens een grote invloed hebben op de prijs. Immers, Japan kan zichzelf nauwelijks meer bedruipen in de energie voorziening. Hun energievraag zal dus óók stijgen.
Zie bericht: http://www.z24.nl/economie/artikel_2066 ... ijven.html
Zou ik nog geen vaste prijs hebben, dan zou ik, mits het -meer-prijsverschil niet te groot is de prijs gaan vastzetten. De periode die mijn voorkeur heeft is 3 jaar. Hiermee houd je het voor jezelf overzichtelijk en is het 't gokje wel waard.
-
forumessent
Beste patje68,
In uw bericht van 16 april op dit forum vraagt u om advies om een leveringscontract vast te zetten voor een bepaalde periode. Als u wilt kan ik samen met u de prijzen vergelijken van een variabel contract en een ZekerheidsGarantie contract van Essent.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw adresgegevens en forumnaam mailen naar [email protected]. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
In uw bericht van 16 april op dit forum vraagt u om advies om een leveringscontract vast te zetten voor een bepaalde periode. Als u wilt kan ik samen met u de prijzen vergelijken van een variabel contract en een ZekerheidsGarantie contract van Essent.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw adresgegevens en forumnaam mailen naar [email protected]. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
Volledig eens met Shine. Zelf heb ik een 3 jarig contract afgesloten dat inmiddels al aan 't 2e jaar bezig is.
Belangrijkste in deze is dat enkel en alleen het tarief van het leveringsgedeelte vast gezet wordt. Netwerktarief, BTW en energiebelasting kunnen telkens wijzigen, zoals ook het vastrecht en/of meterhuur.
Belangrijkste in deze is dat enkel en alleen het tarief van het leveringsgedeelte vast gezet wordt. Netwerktarief, BTW en energiebelasting kunnen telkens wijzigen, zoals ook het vastrecht en/of meterhuur.