LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3 jaar contract energie leverancier.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
wietsoos

3 jaar contract energie leverancier.

Ongelezen bericht door wietsoos »

Ik krijg een advies van het energie bedrijf Enecon om de energie prijs voor drie jaarvast te leggen. Ik heb nog maar twee dagen de tijd om te beslissen! Doen of niet doen?
De prijzen die dan gaan gelden (voor drie jaar) zijn in juli van dit jaar bepaald toen de olie 140 dollar een barrel koste.
Ik neem aan dat de energie maatschappij(en) grote haast heeft/hebben om de klanten deze prijzen voor drie jaar vast te laten leggen omdat de nieuwe peildatum (januari 2009), de energie maatschappijen dwingt de energie prijzen te verlagen omdat de olie nu nog maar 40 dollar doet!

WakkereKlant

Re: 3 jaar contract energie leverancier.

Ongelezen bericht door WakkereKlant »

Tot op heden nog weinig aandacht besteed aan energie. Toen ik deze brief van Eneco kreeg (begin december) dacht ik, ik zal er eens induiken.

Los van de tarieven vind ik dat Eneco (op zijn zachtst gezegd) hier met misleiding bezig is. Men stuurt namelijk een brief met een toon van "zet uw tarief de komende tijd vast, tot 2012" en als bijlage stuurt men de huidige tarieven mee die per 1 juli 2008 gelden.

Men wekt dus de schijn dat je deze tarieven in rekening gebracht krijgt de komende 3 jaar. Wanneer je er verder in duikt en de Eneco site flink doorspit kom je wat PDF's tegen waar de feitelijke tarieven genoemd worden. Deze tarieven liggen flink hoger!!!

Dus ik ga geen gebruik maken van deze aanbieding. Echt schandalig dat een bedrijf van deze omvang dit soort kunstjes uit meent te moeten halen met zijn klanten.

Wat mij betreft duikt het Radar-team er maar eens verder in.

Maar ja de alternatieven .... ik krijg mensen aan de deur en aan de telefoon met soortgelijke misleidende teksten. Dus er ligt nog een markt vrij voor een integere stroomleverancier.

neutrino

Ongelezen bericht door neutrino »

enkele andere invalshoeken:

IK DENK dat....

Als je 20 jaar klant bent, dan mag je verwachten dat je als trouwe klant zonder gezeur het goedkoopste tarief krijgt,

TIP:

zo beloon je continuiteit en bind je klanten op een vriendelijke manier aan je bedrijf, zonder DWANG.

Mijn overige Punten:

Nu ontvang ik van de RWE (gasleverancier) een nota waarop tevens een bedrag staat vermeld onder CAPACITEITS tarief, sinds wanneer geld dat ook voor gas?

Tevens hebben ze een manier bedacht die ze calorische herberekening noemen, een duistere som die ze bij mij een extra 25 m3 gas extra doet berekenen op basis van eehhhh gebakken lucht want die 25 M3 is mijn gas-meter (zoals ze zelf vast stellen) niet gepasseerd!!!

Ik heb dus iets gekregen dat aan mij niet aantoonbaar/meetbaar gemaakt kan worden, dus HEB IK HET NIET GEKREGEN.

als ik straks 10 liter benzine tank dan moet ik zeker ook een liter meer betalen dan de meter aangeeft, omdat ZE ZEGGEN/fantaseren dat het betere benzine is.

De groenteboer en de anderen zullen weldra volgen...

Het komt er op neer dat o.a. de RWE de boel vernaggeld, want de verschillen in callorische verbrandings waarden van gas bestaan zolang het gas bestaat, zij kennen deze waarden (vragen deze op, testen dat) voorafgaand aan het moment van inkoop want dat is prijsbepalend, en daarmee staan tevens de prijzen voor de konsument vast, ze versnijden daarna het gas met mindere soorten zoals sommige wijnboeren hun goedkope drap trachten te verkopen onder een duur ogend etiket dat vol is geschreven met volslagen onzinnige en gefantaseerde zinsneden uitgevoerd in een stevig ogend lettertype.

Ik word een beetje moe van al die leveranciers, die me bestelen en bedriegen, ze overschrijden massaal de wettige termijn die een klant heeft om te betalen, namelijk 31 dagen na factuurdatum, en produceren daarmee een extra onwettig behaalde winst aan incasso, aanmanings, deurwaarders, herrinnerings, proces, afsluitingkosten.etc.

Denk ik.

kelvyn

Ongelezen bericht door kelvyn »

Toen ik die reclame van de Eneco zag wist ik het meteen: De komende drie jaar wordt de energie dus goedkoper! Oftewel, nooit op zo'n aanbod ingaan, want het zijn een stelletje flikkers daar bij de Eneco. Je wordt tegenwoordig genaaid waar je bij staat! :(

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Best wel lekker om genaaid te worden, maar dan ook wel zoenen erbij.

trainer

Ongelezen bericht door trainer »

De komende drie jaar wordt de energie dus goedkoper!
Denk je dat nou werkelijk :arrow:

kelvyn

Ja hoor! :)

itisme_nl

Ongelezen bericht door itisme_nl »

Hopelijk heeft u niet dat 3 jarig contract afgesloten. Dat moet u pas doen in het najaar, want dan rekenen de energiemaatschappijen met de huidige lagere olieprijs.

Gaat u nu een contract aan, dan betaalt u 3 jaar lang op basis van een olieprijs die wel tot 140 dollar per vat was opgelopen. Daar heeft u niets aan. Dat is alleen goed voor uw energiemaatschappij.

kelvyn

inderdaad, het is niet handig om daar nu in te trappen, maar zodra ze met de lagere olieprijs rekenen, kun je natuurlijk geen drie-jarig contract meer afsluiten...

trainer

Ongelezen bericht door trainer »

Precies en wat kost een vat olie olie over een jaar ?

kelvyn

Ik denk rond de 100 dollar ofzo...

Gesloten