LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3 maanden gratis???

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
marco 203

3 maanden gratis???

Ongelezen bericht door marco 203 »

ik heb een contract afgesloten bij eneco,toen er mooie reclame,s waren nu eneco 3 maanden gratis
dacht kom mooi uit,ik kreeg netjes een brief dat 3 maanden later me contract in ging.
netjes zou je zeggen,fout,kreeg de ene rekening naar de ander,met boete,s er bij en incasso,gebeld en ze zeg dat klopt meneer maar dat verrekenen wij met u eindnota,ik vertelde dat als je een contract afsluit dat je dan ook die datum hoeft te betalen en dat ook bij die mooie reclame,s moet vermelden ,moest zo spoedig mogelijk bijna 1000 betalen met alle boete,s en incasso kosten.
zo niet word u afgesloten,dreigen zijn ze goed in.
ben afgekeurd 100 procent,dus was radeloos,en gevraagd of het in termijne mocht,valt niet over te praten glijk betalen.heb ik helaas moeten doen en gelukkig aan het geld kunnen komen,
maar begrijp 1 ding niet,als je netjes om een regeling vraag dan doen ze het niet,maar zeggen wel ga dringend naar schuldhulpverlening,dan willen ze wel een regeling treffen ,waar ze drie jaar op moeten wachten,wat ik zelf niet begrijp,
als je dan je regeling niet na komt oke,dan begrijp ik het maar ze geven je de mogelijkheid nog geen eens
ze verplichten je gewoon,om een schuldhulpverlening te nemen,en ze mogen niet afsluiten maar maken je wel gek met de spanningen,nu kijken wat er gebeurd met en eindafrekening of het verrekend word :?: :?: :?:

tennis

Re: 3 maanden gratis???

Ongelezen bericht door tennis »

maar begrijp 1 ding niet,als je netjes om een regeling vraag dan doen ze het niet,maar zeggen wel ga dringend naar schuldhulpverlening,dan willen ze wel een regeling treffen ,waar ze drie jaar op moeten wachten,wat ik zelf niet begrijp,
Een betalingsregeling is een gunst, en het bedrijf is niet verplicht, dit aan te bieden.
De betalingsachterstand is al € 1000, dus speelt het al langer en is blijkbaar al vaker een aanmaning en dergelijken geweest, dat Eneco nu niet meer buiten een schuldsanering wil meewerken.

Bert-Maarssen

Ongelezen bericht door Bert-Maarssen »

In dit geval.
Was het een aanbieding van eneco, als je lid werd?
Kreeg je de eerste 3 maanden gratis eneco, en na 3 maanden ging je contract pas in.
Maar wat blijkt nu....die eerste 3 maanden zijn helemaal niet *gratis*
Je moet gewoon die 3 *gratis* maanden betalen...en dan pas op je eind afreke ning, wordt het verrekend die 3 *gratis* maanden.
Maar dat zegt eneco er niet bij.
Dus als je zo aanbieding leest?
Denk je de eerste 3 maanden zijn gratis.
Dus die mensen kregen, omdat ze die 3 maanden niet betaalden...incasso.s en e.d.

tennis

Sorry, maar als ik op de website van ENECO kijk, dan vind ik dit, en daar staat duidelijk:

Wat is het aanbod?

Alle niet-klanten die over willen stappen naar Eneco GroenVast 1 jaar of 3 jaar kunnen als welkomstcadeau kiezen:
Eneco GroenVast 3 jaar:

* 3 Maanden gratis Eneco Ecostroom® t.w.v. € 91, verrekend met uw eerstvolgende jaarnota,
of één groen Philips product:
* Senseo Quadrante
* Draadloze telefoonset met antwoordapparaatfunctie
* Stofzuiger
* Digtitaal fotoframe
* 4 x LED lampen
* DVD speler
* Stroomstrijkijzer + Waterkoker

marco 203

er stond duidelijk drie maanden gratis,en niet met een eindnota,s
en had verder geen achterstand bij eneco was ,eerste contract.dus denkt niet dat je de brief goed gelezen heb,en bert je heb glijk 3 maanden gratis is 3 maanden gratis,en iedereen betaald toch lijkt mij pas als je contract in gaat.
ga toch ook niet een huur betalen als ik twee maanden laten de de huurovereenkomst tekend

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik zie nog niet zo snel hoe 3 maanden gratis een achterstand van maar liefst euro 1000,- kan opleveren.

tennis

Ik kan er niets anders van maken, als van de website dit te quoten.
Als je kan bewijzen, dat Eneco, dit pas later op de website gezet/ veranderd heeft, dan maak je een kans, anders.......rest niets anders als betalen!

Als ik dit zo lees, is het niets van de laatste maand, maar het speelt al langer, anders bouw je niet zo een hoge schuld op, waar je blijkbaar niet op gereageerd hebt, bij de eerste aanmaningen.
moest zo spoedig mogelijk bijna 1000 betalen met alle boete,s en incasso kosten.

marco 203

het was reclame op de televisie ,wat ze ook toegeven hebben eneco
en tegen de 1000 euro zit je zo incasso was al meer dan 200 euro,die mensen hebben mij zelf gezegd dat ze de reclame nog kon herinneren,
en 3 maanden achterstand van zoals zij het beweren,zit je snel aan 1000 euro,om precies te zijn 932 euro heb even nagekeken,en met boete,s en incasso kosten en je nota per maand loopt het hard op.
en over die schuldsanering bedoel ik ,ze willen zelf niks met je regelen per maand,een regeling ,maar moet dan naar een schuldhulpverlening waar ik verder 3 jaar aan vast zou zitten,en zij dan beter zouden af zijn met zelf een regeling te treffen met de mensen .
geef de mensen en kans maar dat doen ze niet,betaal je dan niet ,ja dan vind ik het terecht dat je dan geen regeling kan treffen,
en het is zeker dat ik geen wantbetaler bent,want betaal alles netjes ,
maar begrijp niet dat ze me een contract sturen met 3 maanden later de ingangs datum,.en nadien een brief krijg zo snel betalen.en als je dan er tegen in gaat glijk incasso er bij
en zoveel boete,s en incasso kosten

Leo The Emperor

en 3 maanden achterstand van zoals zij het beweren,zit je snel aan 1000 euro,om precies te zijn 932 euro heb even nagekeken,en met boete,s en incasso kosten en je nota per maand loopt het hard op.
Dan heb je waarschijnlijk ook de netwerkkosten niet betaald.
200-300 euro stroom per maand is namelijk extreem veel.

tennis

geef de mensen en kans maar dat doen ze niet,betaal je dan niet ,ja dan vind ik het terecht dat je dan geen regeling kan treffen,
Je schrijft het zelf duidelijk, en daarom treffen zij ook geen regeling met jouw!

en het is zeker dat ik geen wantbetaler bent,want betaal alles netjes ,
Dat doe je dus niet, anders had je geen schuld!

Hoeveel voorschot moest je dan maandelijks betalen?

marco 203

ik vind dat je nog al over iemand oordeeld ,eerst lezen voor antwoord gaarne,ik ben geen wantbetaler dat zeg ik er bij nergens geen schulden,als je nu kritiek wilt leveren,vind ik dat best,maar dan zal je eerst heel goed moeten lezen,ik ben geen wantbetaler ,en jaaaa het was op de televisie,en dan je niet de voorwaarde,s lezen,kan je dat bij andere reclame,s wel heb je daar een aparte teletexs voor, :?: :?:
en nogmaals ik zal het heel duidelijk nog 1 keer zeggen,ik ben geen wantbetalerrrrrrr
want vind dat je wel iemand op een verkeerd dag licht neer zet,
dus zeg dat niet over me zelf,dus lees gaarne eerst goed wat een mens schijf,en een regeling waarom zouden ze dat niet doen,als je nog nooit schuld heb gehad,ik zou haast denken dat je provisie krijg van eneco :lol:

tennis

Ik heb er nergens geschreven, dat je een wanbetaler bent, alleen quoteert wat jezelf hebt geschreven, dus zelf eens leren lezen!

Geef dan eens antwoord op mijn vraag:
Hoeveel voorschot moest je dan maandelijks betalen?

marco 203

ik moet 174 per maand voorschot betalen, de eerste zo 3 maanden zo gezegd gratis is,en dan je boete,dan de persoon van eneco die je even een brief komt afleveren,moet je ook betalen,en heb alles uitlaten zoeken heb ook vaak gebeld,maar ze luisteren niet,en dan bijna 200 incasso kosten zit je snel aan dat bedrag,en ik weet wat ik schijf,dus hoef niet terug te lezen,

Leo The Emperor

ik moet 174 per maand voorschot betalen, de eerste zo 3 maanden zo gezegd gratis is,
Het ligt toch iets anders.

Je voorschot is stroom plus netwerkkosten.
Je krijgt alleen drie maanden stroom gratis van Eneco.
Je hebt dus meer ingehouden dan je ooit zou terugkrijgen

tennis

Leo The Emperor schreef:
ik moet 174 per maand voorschot betalen, de eerste zo 3 maanden zo gezegd gratis is,
Het ligt toch iets anders.

Je voorschot is stroom plus netwerkkosten.
Je krijgt alleen drie maanden stroom gratis van Eneco.
Je hebt dus meer ingehouden dan je ooit zou terugkrijgen
Ja, dat is, wat ik al eerder heb vermeld met deze link:

3 Maanden gratis Eneco Ecostroom® t.w.v. € 91, verrekend met uw eerstvolgende jaarnota,

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Marco, je weet totaal niet waar je aan begonnen bent, dus toch echt eigen schuld.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Yep het blijft belangrijk om je eerst goed te informeren voordat je ergens aan begint. Dus voorwaarden lezen.

marco 203

sep
je kan de situatie helemaal niet helemaal, en het is in het kort uitgelegd,hoe het helemaal in elkaar steekt,dus hoe kan jij en heb je het lef om iemand wantbetaler te noemen,en goed een alles doorlezen,
en heb later de contract pas ontvangen,maar ik zet een stuk neer ,niet om te veroordeeld te worden,maar wat mij is ovekomen, je zal de kunnen werken,al een oordeel klaar hebben voor dat je de vraag al gesteld heb
maar meestal wantbetalers beoordelen mensen sneller ,omdat ze weten hoe het in elkaar zit,en ik zet een stukje neer wat mij is overkomen en nergens van af weet en een medewerker van eneco zelf zij ja mevr ik weet het van die reclame, ,dus denkt niet dat je denkt dat je zo super goed bent ,van eigen schuld marco,

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Nuon heeft ook zo'n TV spot gehad van 3 maanden gratis stroom. Dit betekent echter niet dat je de eerste drie maanden gratis krijgt, maar dat er een berekening losgelaten is op de eenheidsprijs. Zoiets zal ongetwijfeld ook bij Eneco zijn (zie posting Tennis).
En tja, die vind je dus in de voorwaarden die TS NIET heeft gelezen. Dom, dom, dom!
TS kan en mag dit zichzelf aantrekken. TS heeft het recht in eigen hand genomen (vermoed ik zo, omdat jij/zij vond dat de 1ste 3 maanden gratis waren), ongeacht de uitleg van Eneco, en gewoon de eerste drie maanden niet betaald. Hierdoor is TS in de problemen gekomen waarin hij/zij nu zit.
Tsja, dan kan ik me wel voorstellen dat een leverancier zegt geen betalingsregeling.

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Zoals al door Tennis opgemerkt: "Sorry, maar als ik op de website van ENECO kijk, dan vind ik dit, en daar staat duidelijk: Alle niet-klanten die over willen stappen naar Eneco GroenVast 1 jaar of 3 jaar kunnen als welkomstcadeau kiezen:" Eneco GroenVast 3 jaar:
* 3 Maanden gratis Eneco Ecostroom® t.w.v. € 91, verrekend met uw eerstvolgende jaarnota,
of één groen Philips product:
* Senseo Quadrante
* Draadloze telefoonset met antwoordapparaatfunctie
* Stofzuiger
* Digtitaal fotoframe
* 4 x LED lampen
* DVD speler
* Stroomstrijkijzer + Waterkoker

Dit heeft Marco waarschijnlijk niet gelezen.
Wat belangrijk hierin ook nog eens is dat er € 91,00 verrekend wordt, niet meer en niet minder (punt). En dit komt overeen met ± 91 kWh, voor menigeen het verbruik van één week.
Als je momenteel luistert naar de reclame van oa het automerk Suzuki dan hoor je dat je voor de helft van de prijs een auto kunt kopen. Zet je vervolgens de tv uit dan hoor je niet meer dat je de 2e helft, 2 jaar later moet betalen. Het is maar wat je wilt horen. Ga er van uit dat welk bedrijf dan ook alleen maar probeert om te verkopen en winst te maken en er niet is om de klant te bevoordelen.

Gesloten