LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 52 euro retour

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door rene112 »

nou ik heb van eneco hier nog geen 52 euro gezien

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door henkgeluk »

het stond net in de krant over die 52 euro ,en ze stonden al op mijn girorekening.

hulde aan greenchoice.

ook op snelle rekening in de bus na opname.is greenchoice snel
voordeel> als je geld terugkrijgt heb je een maand geen voorschot
(in mijn geval november) bij nuon duurt het altijd tot in december dus
plukken ze bij teruggave extra rente!


ben je over je quotum ben je de sigaar krijg je in de duurste maand van het jaar ,de afrekening.

heb je dan oog voor je klanten of niet!!

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Fiore »

tja Rene, jouw laatste post daarover was van 23 Nov, dus ik wist niet of je het inmiddels al had ontvangen
Maar precies daarom: zie mijn eerste reactie hierop
Zorro reageerde daarop alsof het niets zou uitmaken bij welk bedrijf je zit. Maar dat is dus niet waar. Ik zie bijv over Greenchoice alleen maar reacties van mensen die het supersnel hadden. Geen hond of kat dus.

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door rene112 »

tja het is eneco en het blijf eneco ze hebben zeker het geld nodig
om all die stroom storing tebetalen die hier veel zijn in zuid holland

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik heb het ook niet ontvangen van Eneco.

Bram Bonnewel
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Als je nog niets ontvangen hebt en toevallig in de schuldsanering zit,
dan is het geld overgamaakt aan de curator/bewindvoerder.

De energiebedrijven doen dit zonder de klant hier op te wijzen.
Ik weet dat ze dit bij DELTA doen.

Conclusie de mensen met het minste geld worden nog eens gepakt.

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door rene112 »

en nee ik zit daat niet in dus ik denk dat onze zusjes er met ons geld van door zijn gegaan eneco leukler kunnen we het niet maken

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik zit daar gelukkig ook niet in. Overigens heb ik begrepen dat de meeste mensen die in de schuldsanering zitten dit bedrag gewoon mogen houden. Dit omdat ze het eigenlijk al betaald hebben.

Ik heb op 15 november een brief gekregen van Eneco dat ze mijn rekeningnummer niet wisten en heb die dezelfde avond nog teruggestuurd.

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door rene112 »

ja en dat heb ik ook gedaan

Nikkee
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2004 16:13

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Nikkee »

Goed dat het hier staat, want door alle drukte van deze maanden ben ik dat helemaal vergeten. Hier staat het ook nog steeds niet op de rekening en inderdaad, we wachten op het geld van Essent....

super
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2006 21:59

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door super »

beste rene112

wat zeur je nu over stroom storingen in zuidholland. Ik woon al 50 jaar in rotterdam en hen zeggen en schrijven 4 uur in het donker gezeten, en dat wat niet eens de schuld van Eneco maar van EON. Eneco is namellijk weer afhankellijk van een transporteur en fabrikant. Als de kippen geen eiren meer leggen geef je toch ook albert heyn niet de schuld

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door rene112 »

werkt zeker bij eneco en op de eilanden dan he en van de week ging voor de 6 keer in 3 maanden het licht weer uit in berkel en omg
en in dord van de week nog en zwijndrecht gisteren nog nou nou zo kan ik wel even door gaan ze kunnen volgens onderzoek van tno nog geen eens de stad verwarming in orde houden en dit heeft niet met eon temaken hooft net is tennet geen eon dus slaap leker verder :lol:

super
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2006 21:59

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door super »

Tennet in geen producent slechts een distrubutie bedrijf en EON is een productie bedrijf. Zie de centrale bij de afslag van capelle ad yssel.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Even off-topic:

Netten zijn allemaal gekoppeld dus een storing komt 99,9% van de gevallen uit distributienetten, in jullie geval dus bij eneco of Tennet (eigenaar van het hoogspanningsnet in Zuid-holland) vandaan.
In uitzonderlijke gevallen draaien centrales wel eens puur netondersteuning en is er door werkzaamheden - aan het netwerk -geen verbinding met de rest van de netwerken. Maar dit wordt tot een minimum beperkt.
Dat er in Rotterdam centrales van E.on staan wil ook niet zeggen dat men daar stroom van E.on krijgt. Iedere klant kan immers zelf beslissen waar ze hun stroom vandaan halen en elke leverancier kan ook bij elke willekeurige producent vermogen afnemen.

Voorbeeld: die 10% kernenergie die we in nederland gebruiken komt echt niet alleen uit Borssele en wordt niet alleen aan klanten op Walcheren geleverd 8)

super
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2006 21:59

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door super »

Eneco neemt van verschillende leveransiers af waaronder Eon en een ander deel uit duitsland[/quote]

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Da's heel mooi, en als ze dan op 1 van de centrales (bijv RoCa of Gallileistraat) een storing hebben gaat bij jouw het licht dan uit?
Dat meen ik tenminste een beetje uit jouw woorden op te mogen maken!?
en dat wat niet eens de schuld van Eneco maar van EON

Bern
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2006 14:50

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Bern »

ja dat geld alleen voor huishoudens die rechtstreeks op het electra net zijn aan gesloten .huishoudens die in een flat wonen en die de electra via de wooncorperatie betalen vallen buiten deze regeling .terwijl de regering aan alle hiushoudens die € 52 heeft toegezegt ,wat kunnen we hier aan doen ?? dat wil ik wel eens weten want ik en met mij nog 150 huishoudens hier in deze flat krijgen dus Niets
de wooncorporatie die heeft hier 2 aansluitingen en krijgt dus 2 keer deze € 52 ,,regering wat doe u hier aan ?????
Hoog achtend Bern Zaandijk

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

lijkt me de woningcorporatie het aanspreekpunt en niet de regering!
Wil ik eigenlijk mee zeggen: heb je die 52 euro eigenlijk wel individueel betaald - is immer een teruggaaf - of heeft de corporatie die betaald over zijn 2 aansluitingen!?

Bern
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2006 14:50

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Bern »

de wooncorporatie doet er niks aan die verwijzen naar de regeling die de regering heeft op gestejd de nuon doet er ook niks aan want die verwijst ook naar de regering zo zijn de regels ,
vraag heb je die eerst moeten betalen dan ?? zo ja hoe en wanneer ????
Bern

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

vraag heb je die eerst moeten betalen dan ?? zo ja hoe en wanneer ????
http://www.minez.nl/content.jsp?objecti ... rid=141502

de MEP heffing dus; bij iedereen die een directe aansluiting heeft ingehouden op de jaarafrekening.
De MEP-heffing dient alleen betaald te worden voor OZB-plichtige aansluitingen
Dus in jouw geval heeft waarschijnlijk de corporatie die MEP heffing betaald en ook weer teruggekregen.
Het lijkt me, als dit het geval is, dat je geen nadeel ondervindt van deze situatie omdat je dan zowieso al die heffing niet hebt hoeven betalen. Mogelijk heeft de woningcorporatie het wel op 1 of andere manier doorberekend maar als het inderdaad 2 aansluitingen verdeeld over 150 woningen zijn is dat een schijntje natuurlijk.

Gesloten