LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 52 euro retour

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gieltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2006 20:23

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Gieltje »

Vanavond Eneco gebeld.

Op hun site staat dat als je na 20 november nog niets hebt ontvangen je moest bellen.
Volgens de dame aan de lijn moeten ze eerst nog mijn gegevens controleren?
Als dit klopt krijg ik de 52 euro gestort, anders krijg ik een brief.
Dus moest ik nog even geduld hebben.
dus helaas nog geen 52 euro :(

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door rene112 »

ditis bekend ik wacht ook nog steets op de 52 euro

san2307
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 nov 2006 10:44

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door san2307 »

Ik heb nu nog steeds niks ontvangen!! Zal morgen maar eens bellen..

Dwaas
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 okt 2006 12:11

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Dwaas »

Mag ik, zonder respectloos over te willen komen, zeggen dat ik dit niet zo'n zinnig item vind?

Het merendeel van Nederland heeft het geld inmiddels ontvangen. Daar moet je wel van uit gaan. Diegenen die nog geen geld hebben ontvangen, kunnen gewoon naar hun leverancier bellen. Het op dit forum regristreren wie wel en wie geen centjes heeft ontvangen, heeft voor mij in elk geval niet echt een toegevoegde waarde.

Uiteraard met alle respect voor diegenen die wel de moeite hebben genomen om hier hun mededeling te doen of die het prettig vinden om deze mededelingen te lezen.

De Dwaas

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Bailey »

Gewoon niet lezen als je het onzinnig vind. Voor veel mensen is 52 euro tegenwoordig een hoop geld en zeer welkom.

Dwaas
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 okt 2006 12:11

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Dwaas »

Dat ontken ik ook niet (ik was er ook blij mee), maar ik zie niet helemaal in wat de toegevoegde waarde van deze berichten is.

Maar goed.

Wie wil bekendmaken of hij/zij de € 52,00 al wel of niet heeft ontvangen, hoeft dat omwille van mij niet te laten. Ik zal dit item dan wel gewoon negeren....

De Dwaas

P Bouwknegt
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2006 08:12

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door P Bouwknegt »

Het is nu 28 november en heb m,n 52 euro nog niet ontvangen,nog steeds niet.
Duurt alles zo lang bij essent.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik heb ook niks ontvangen hoor. Maar ze moeten er eerst nog een jaar rente van trekken. Zo doen ze dat altijd. Denk maar aan je eindafrekening. Heb je over een jaar toch een leuk kadootje!

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door jsp »

Het geld wordt teruggestort door de netwerkbeheerder. Dat kan natuurlijk een ander bedrijf zijn dan het electriciteitsbedrijf.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Essent heeft de 50 euro gestort.
Hele volksstammen krijgen 52 euro, en jij krijgt er maar 50? :roll:

biancav
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2006 13:15

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door biancav »

Tussen 13 en 17 nov. j.l. zou elk klein-gebruiker € 52,- terug krijgen als tegemoedkoming in de stijgende energiekosten. Na 14 dagen heb ik, en met mij vele anderen, nog geen geld gezien. Na een paar keer gebeld te hebben met Essent blijkt dat ze een fout gemaakt hebben. Er werd mij verzekerd dat er deze week uitbetaald werd (14 dagen dus na dato). Tot op heden niets ontvangen en dus wederom gebeld. Nu is de uitbetaling al opgeschoven naar medio dec. Met een beetje mazzel wordt dat dus eind dec. Dat betekent dat Essent zeker 4 tot 6 weken langer al dat geld onterecht op hun rekening heeft staan en dat de klanten (die in deze dure maand het geld goed kunnen gebruiken) maar moeten afwachten. Essent is zo klantonvriendelijk om hierover geen ruchtbaarheid te geven. Niets hierover is terug te vinden op internet en ook worden klanten niet op de hoogte gesteld via een brief. Ik weet natuurlijk niet om hoeveel klanten het gaat, maar kan wel nagaan dat het om een hoog bedrag gaat. Geld waar Essent géén recht op heeft!

P Bouwknegt
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2006 08:12

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door P Bouwknegt »

heb vandaag de 52 euro op m,n rekening ontvangen van essent,14 dagen later dan belooft.

Richard Schor
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2006 22:09

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Richard Schor »

Ik zag op mijn jaarafrekening dat ik 400 euro had betaald aan BTW en energiebelasting. Kan ik naast die 52 euro de rest ook nog terugkrijgen?
Zal wel niet toch. Waarom schelden ze de minima de energiebelasting niet kwijt? Zeker diegenen die wonen in slechte, vochtige huizen met oude kachels met een hoog verbruik!
:idea:

zorro45
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 dec 2006 15:54

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door zorro45 »

Ik heb ook nog geen €52 binnen. Het is 1 december. Ik heb geprobeerd om via de site van ESSENT EEN MAIL TE STUREN.Gaat natuurlijk niet.Nu heb ik maar een brief gestuurd. Natuurlijk naar ESSENT NETWERK. zorro45

DWilthof
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2006 17:43

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door DWilthof »

Het is 1-12-2006 nog geen 52 euro op mijn rekening van Greenchoice

jhu2506
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2006 15:51

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door jhu2506 »

ja wel hoor nuon heeft netjes in de beloofde week de € 52 gestort.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Jonjo »

Is Greenchoice de leverantier en de transporteur?

lentewind
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:48

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door lentewind »

Ik heb op 13 november van greenchoice de € 52.00 ontvangen.
Netjes op tijd.

mijnbakkie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2006 11:06

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door mijnbakkie »

laat ik even melden dat die 52 euro die men retour krijgt van de energiebedrijven een dikke sigaar uit eigen doos is. Iedereen heeft deze namelijk allang betaald. Voldgend jaar vervalt de MEP (milieukwaliteit elektriciteits productie) dat is zo ongeveer die 52 euro. Deze heeft iedereen echter dit jaar allang betaald, zie eindafrekening. Inderdaad vlak voor de verkiezingen, wat heb je het goed gedaan JP. je zou je moeten schamen :oops: :oops: .

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Sinds wanneer deelt de nederlandse regering kadootjes uit dan? :P
Per saldo betaal je dit jaar - en de komende jaren - gewoon 52 euro minder belasting over je energierekening en da's toch weer mooi meegenomen.
(druppel op een gloeiende plaat, daar niet van maar toch)

Gesloten