LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aansluitingskosten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Aansluitingskosten

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik een nieuwbouw woning (sociale huurwoning) toegewezen gekregen en eind oktober j.l heb ik de sleutel en het huurcontract van de woning gekregen.
Tot die tijd wist ik alleen de straatnaam en het huisnummer van de woning en de postcode van de woning was nog niet bekend gemaakt.
Op de dag dat ik de sleutel kreeg kon ik ook voor de eerste keer bij de brievenbus en daarin vond ik twee kaarten / brieven van de netbeheerder.
De eerste brief was van eind augustus en in de brief stond aangegeven dat er nog geen energiemaatschappij bekend was en in de tweede brief stond aangegeven (deze was van begin september) dat ik me binnen 5 dagen moest aanmelden bij een energiemaatschappij omdat anders de toevoer van stroom naar de woning stop gezet zou worden / afgesloten zou worden.

Ik heb pas vorige week de sleutel gekregen van de woning en het huurcontract, de postcode van de woning wist ik ook nog niet, ik was daardoor niet in de mogelijkheid om al een aanmelding in te sturen naar een energiemaatschappij.
Op de dag dat ik de sleutel en het huurcontract heb gekregen heb ik meteen een aanmelding ingezonden naar een energiemaatschappij en een formulier dat ik van de netbeheerder had gekregen in de brievenbus registratieformulier energiemaatschappij heb ik samen met een kopie van het huurcontract (waar ook op staat op welke datum ik het huurcontract en de sleutel heb gekregen) ook meteen verzonden met de post.
Ik ben door de kaartjes / brieven waar op stond dat ze de stroom zouden gaan afsluiten toch bang geworden dat ik straks een (hoge) rekening krijg van aansluitkosten, ook al woonde ik nog niet in de woning toen hun de kaartjes / brieven in de brievenbus hadden gedaan (6 weken later heb ik pas de sleutel gekregen).
Je hoort tegenwoordig zulke rare dingen en omdat dit pas de eerste keer is dat ik zelf een huis huur (tot nu toe ben ik altijd inwonend geweest) heb ik ook nog helemaal geen ervaringen met zulke situaties.

Ik heb de netbeheerder en de energiemaatschappij ook een e-mail gezonden en daarin alles uitgelegd en gevraagd of ik geen aansluitingskosten hoef te betalen maar tot nu toe nog geen reacties terug ontvangen.
Heel graag zou ik willen vragen of jullie misschien een soort gelijke situatie hebben gehad en of jullie denken dat ik geen hoge aansluitingskosten hoef te betalen?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie(s)

Sprietje

LadyDaisy
Berichten: 120
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:06

Re: Aansluitingskosten

Ongelezen bericht door LadyDaisy »

Bel ook even met je netbeheerder, dat gaat wat sneller.

Ook: je energieleverancier bellen, er is namelijk standaard een annuleringsperiode, voordat die voorbij is kun je al 2 weken verder zijn, dat is niet de bedoeling begrijp ik uit je bericht.

dirkib
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 sep 2010 18:51

Re: Aansluitingskosten

Ongelezen bericht door dirkib »

Als er nu stroom uit het stopcontact komt, ben je niet afgesloten. Kan ook niet, want dan moet iemand de deur opendoen om bij de meterkast te komen, daar wordt de stroom namelijk afgesloten.
Je contract met je stroomleverancier gaat in op het moment dat je de sleutel kreeg, ik neem aan dat bij de sleuteloverdracht de meterstanden zijn opgenomen. Alles van vóór die tijd is een zaak voor de verhuurder/eigenaar. Waarschijnlijk lag er enige tijd tussen oplevering (van de aannemer/bouwbedrijf aan de verhuurder/eigenaar) en dat je de sleutel kreeg, en heeft de verhuurder niets geregeld of dat niet op tijd gedaan. Anders lagen die kaartjes er niet.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Aansluitingskosten

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wat belangrijk is, is dat wanneer u niet daadwerkelijk afgesloten bent geweest, men u de her-aansluitkosten niet in rekening mag brengen.
Ik heb veelvuldig met dit soort klachten van doen gehad. Men stelde een bepaalde datum en wanneer je niet voor die datum had betaald zou men de heraansluitkosten hoe dan ook in rekening brengen. Daar heeft de rechter destijds een stokje voor gestoken.
Man mag u niets in rekening brengen indien men u niet daadwerkelijk heeft afgesloten.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Aansluitingskosten

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

ik neem aan dat bij de sleuteloverdracht de meterstanden zijn opgenomen. Alles van vóór die tijd is een zaak voor de verhuurder/eigenaar.
Het is wel te hopen dat die standen inderdaad opgenomen zijn, bewaar deze angstvallig, anders is het verbruik van voor die tijd misschien niet een zaak voor de verhuurder eigenaar.

Gesloten