LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Administratiekosten Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Mariska24
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2006 16:42

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door Mariska24 »

Voorbeeld;

Machtig het bedrijf om elke 22ste van de maand geld af te schrijven.

Dit terwijl je de 15de van elke maand je inkomen ontvangt.

Zorg dat je de betaling direct op de 15de overmaakt.

Dan hoeft het bedrijf niet op de 22ste te incasseren.

:lol:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Maar zo werkt het niet! Een automatische incasso wordt hoe dan ook uitgevoerd.
Chanmaster

Mariska24
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2006 16:42

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door Mariska24 »

Dat is niet waar. Zoals ik bovenstaand beschreven heb werkt het wel. Bedrijven kunnen niet incasseren als er geen openstaande posten zijn. IK doe het zelf ook op deze manier en werkt prima!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

De automatische incasso wordt niet eens door de energieleverancier uitgevoerd! Waar heeft U het in hemelsnaam over! Wanneer U niet weet waarover U het heeft schrijf dan geen zaken welke niet de waarheid betreffen. Automatische incasso's wordt periodiek verricht via interpay en daar doet Uw vooruit betaling niets aan af.

Chanmaster

Mariska24
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2006 16:42

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door Mariska24 »

Het lijkt mij toch vreemd als ik mijn betaling elke maand op deze manier uitvoer dat ik niet zou weten waar ik het over heb.

De AI gaat in opdracht van de energieleverancier en bij mij werkt dit en ik denk, om voor andere mensen de 1.00 euro per OLA te besparen ook.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door puma73 »

De automatische incasso wordt in opdracht van (in dit geval) de enrgieleverancier gedaan.

Interpay heeft geen glazen bol staan waarin verschijnt welk bedrag ze van mijn rekening moeten afschrijven.

Bovendien is datgene wat jij schrijft ook niet altijd correct, dus weer zo'n gevalletje de pot verwijt de ketel???

Mariska24
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2006 16:42

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door Mariska24 »

Nee maar dat krijgen ze door van de desbetreffende leverancier...

Hoezo is het niet correct dan? Bij mij gaat dit heel goed... :)

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door puma73 »

Sorry,
Ik was niet duidelijk, mijn reactie was voor chanmaster bedoelt en niet voor jou.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Sorry maar ik heb duidelijke instructies om niet meer op commentaar in te gaan.

Chanmaster

daddo
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:28

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door daddo »

Ik heb ook die brief van het nuon ontvangen.Pure diefstal.
Ik wil de controle over mijn betalingen zelf in de hand houden,maar wordt gedwongen dat over te laten aan het nuon of bankinstellingen.
Even een stukje historie.
Toen ik klein was bestond er de enercy munt automaat.
Je kocht bij b.v.de bakker muntjes,die je per stuk in de automaat liet vallen en je had licht en gas.Muntje op licht en gas uit.Vervelend maar het had 1voordeel. Wanneer je geen geld meer had was het licht uit en het gas niet meer voorhande,voordeel hoor ik u al roepen.Ja want er kwam geen instantie aan de deur om je te dwingen te betalen van het geld wat je niet meer had.Toen het fenomeen giro en bank betalingen kwam veranderde de mentaliteit van allerlei bedrijven.Het loon kwam niet meer wekelijks in een zakje maar 1x per maand op de giro.
Als je werkgever alles goed deed ging alles op tijd dus ook je betalingen.Dat deed je toen zelf met een acceptgiro(kosteloos).Toen ontdekte de instellingen het automatisch betalen veel makkelijker maar lees voor hun. Het rood staan nam zijn intrede.
Vele gezinnen zijn in nood geraakt,want immers iedere instelling bepaald zelf wanneer er afgeschreven wordt.Met alles wat je tegenwoordig aan betalings verkeer hebt is er bijna geen invloed meer op je uitgaven.En als b.v. het nuon de automatische incasso niet kan innen komt er al snel een bericht van een incasso buro met nog meer hogere kosten.Zeg nou niet dat is je eigen schuld,ik weet uit eigen ervaring dat je heel snel omvalt.Ontslag,geen uitkering en rekeningen die zich op stapelden,Incasso buro's woonde bij mij op de stoep.Ik heb na 42 jaar werken en alles op tijd betaald te hebben alles in geleverd.
Geen huis meer een laag inkomen .Ik betaal nu alles met acceptgiro omdat ik dan zelf de contole heb over dat beetje geld wat ik heb.Voor de euro betaalde ik 54 gulden voor gas en licht nu is dat 129.00 euro
per maand,dat is bijna 300 gulden.Hoe bedoel je diefstal,en dan ook nog eens 13 euro per jaar van mijn uitkering jatten omdat het instituut
giro en banken zo groot en duur zijn geworden.Ik verlang niet terug naar de tijd van de muntjes maar het wordt wel tijd dat wij als consument
weer zelf controle krijgen over die dingen en zaken die belangrijk zijn voor ONS welzijn.Met miljoenen winst overal moet dat toch mogelijk zijn.
STOP DE GRAAI CULTUUR

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door puma73 »

Dat is de reden waarom ik alles per acceptgiro betaal. Dan heb je zelf controle over de betalingen en loop je niet het risico dat men gewoon afschrijft.

Ik heb leergeld betaald met UPC, die schreven gewoon af zonder machtiging.

Gewoon als het geld binnenkomt een uurtje bankieren en alles is weer betaalt.

daddo
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:28

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door daddo »

ik ben gelukkig niet de enigste.Stel; er zijn 100.000 nuon klanten die per accept giro betalen ,dat is dan 100.000 x 13 euro per jaar(12 mnd+jaarafrekening) is voor het nuon een inkomsten van 1.300000 euro per jaar.Kost dat acceptgirotje echt zoveel geld.Als dat zo is wil ik mijn salaris weer elke week in een zakkie,heb ik die dure instellingen niet meer nodig en komt de verzekeringsman weer elke maand de premie ophalen.Het is te gek voor woorden dat dit kan in ons land.
Zijn we zo duf geslagen door alle door instellingen en politiek op gelegde kadertjes.
Als het nuon zou kunnen beschikken over de zon dan zouden zij meteen hun vingertje er op leggen,BINGO.......dan zitten wij echt op de blaren

Mariska24
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2006 16:42

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door Mariska24 »

Zoiezo maken zij die kosten ook natuurlijk maar ik ben het met jullie eens. Maar nogmaals, zet je betaling bij de instelling op AI met een datum ver vooruit je inkomen en betaal 5 dagen van te voren via internet bankieren, bespaar je de extra kosten en hou je het zelf in de hand :lol:

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door flappie »

Jullie vergeten dat een acceptgiro gedrukt, gecouverteerd en verzonden moet worden.

Drukken en couverteren kost ong. 10 cent per acceptgiro. Verzenden via TPG in bulk 37 cent. En de administratieve kosten van nuon het overig. Reden te meer dat je moet betalen.

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door jimmie »

Met het risico nog meer olie op het vuur te gooien:

De verzekeringsman die de premies komt ophalen, kost tegenwoordig iets van 30 euro per uur aan loon, sociale premies, en bijkomende kosten voor vervoer, bedrijfskleding, planners en managers.

Laat die man eens bij gemiddeld 10 mensen per uur kunnen innen. Dan is dat dus 3 euro per maand per verzekering, alleen maar aan kosten om die te innen. Doe mij die acceptgiro, uh, automatische incasso maar ;)

j.jagt
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 mar 2006 22:45

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door j.jagt »

Jullie vergeten dat een acceptgiro gedrukt, gecouverteerd en verzonden moet worden.

Drukken en couverteren kost ong. 10 cent per acceptgiro. Verzenden via TPG in bulk 37 cent. En de administratieve kosten van nuon het overig. Reden te meer dat je moet betalen.

En jij denkt dat dat allemaal niet gedekt is in de prijs van een kuub gas ??
Tjoh, dat ze tot nu toe toch ieder jaar weer winst gemaakt hebben is toch een godswonder hé...
Dat heet de kosten van bedrijfsvoering, men wil tegenwoordig een bedrijf runnen met alleen maar inkomsten en vette winst en geen kosten...

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door jimmie »

Hmm... wat is ook alweer de functie van een bedrijf... oh ja, winst maken!

Leuk he? die privatisering?

<sarcastisch>Uiteindelijk gaan we er volgens de politiek namelijk allemaal op vooruit door de privatisering</sarcastisch>

Voordeel is wel, door de privatisering is er ook concurrentie. Er zijn nog wel een aantal energieleveranciers die acceptgirobetalers niks extras rekenen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Jullie vergeten dat een acceptgiro gedrukt, gecouverteerd en verzonden moet worden.

Drukken en couverteren kost ong. 10 cent per acceptgiro. Verzenden via TPG in bulk 37 cent. En de administratieve kosten van nuon het overig. Reden te meer dat je moet betalen.
't Ja, als je van iemand geld te ontvangen hebt moet je deze nu eenmaal een nota zenden en wel omniet, staat in het burgerlijkwetboek!
Het in rekening brengen van administratiekosten behoudens dit reeds andermaal is gedaan komt voor rekening van de leverancier. Deze mag daar voor geen kosten in rekening brengen.

Chanmaster

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door jimmie »

Een nota is wat anders dan een acceptgiro...

Invisibleduck
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 sep 2005 08:28

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door Invisibleduck »

Als men niet met jou wind mee zeikt ben je ineens weg he j.jagt.

Gesloten