LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] administratiekosten voor herrinering nota

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Shine

Re: administratiekosten voor herrinering nota

Ongelezen bericht door Shine »

U hebt de betaling ruimschoots van te voren klaarliggen met vermoedelijk de daaraan gegeven instelling dat hij op de 15e van de maand overgeschreven dient te worden. Waarmee ik overigens nu niet zelf de invulling geef dat u dit middels een maandelijkse automatisch herhaalinstelling realiseert. Dit laatste ter toevoeging om weer een misvatting te voorkomen.
Joehoeh, mag ik u dan nu ook adviseren dat eens beter gaat lezen in wat iemand schrijft! Ik zeg hier toch juist erg LUID en DUIDELIJK dat ik NIET in de veronderstelling ben en aanneem dat u een herhaal instelling aan uw overmaking hebt gekoppeld. Deze toevoeging heb ik notabene extra vermeld om dit soort opmerkingen van uw hand te voorkomen.

Op, rond de 15e van de maand. Mijn hemel kom zeg trapisto, wordt nu svp volwassen ten aanzien van een communicatie.

@ Algemeen:
Nogmaals, de wijze waarop iemand verkiest te betalen moet hij/zij zelf weten. Als het met de administratiekosten niet eens bent en een andere leverancier brengt deze kosten niet in rekening, dan zou ik haast willen zeggen stap dan over.
Tegenwoordig moet je voor zo'n beetje alles administratiekosten betalen.
Afsluiten van een verzekering, uw bankpas, zelfs de bankafsschriften overzichten die u ontvangt, bij sommige banken zelfs voor het betalen middels een acceptgirokaart, wegenbelasting (betaald u in een keer het hele jaarbedrag krijgt u ook korting), enz.
Het klopt wat D1irk zegt, het is maar net hoè het riedeltje gebracht wordt. U krijgt korting als u kiest voor automatische incasso, of, indien u kiest voor acceptgirobetaling gaan hier extra kosten mee gemoeid. Haalt niet weg dat de strekking bij beiden hetzelfde is en blijft. Voor betalingen middels acceptgiro moet links of rechtsom extra worden betaald.
Als je kiest voor automatische incasso kun je zelf bij Essent en Nuon aangeven op welke dag van de maand het maandelijks wordt afgeschreven.

@Shine: leg mij 'ns uit hoe je een 4-weken betaling het hele jaar door tussen de 12e en de 20e laat plaatsvinden? Alleen in de periodes 4 t/m 7 vindt bij ons betaling uit tussen de 12e en de 20e.
Om de 4 weken heb ik een kruis in mijn agenda geplaatst. Dit overzicht geeft mij een duidelijk beeld wanneer de loonuitbetaling plaatsvindt anno 2007. En dit is steeds in de nabije omgeving van deze periode. Ik weet vooraf dat er rond deze maanddagen een uitgaande betaling plaatsvindt en houd daar qua saldo ook rekening mee. Soms gebeurd het dat ik daardoor enkele dagen ietwat in het rood (lees 50-60 euro)kom te staan (wat ik tot een bepaald toegetsaan limiet ook mag van de bank), maar dat is door de storting van het salaris weer erg snel opgeheven.
Ten aanzien van de datering: Als u inderdaad structureel de acceptgiro pas een week na factuurdatum ontvangt en er voor u daardoor slechts nog 1 week voor betaling rest, lijkt me ten aanzien van dit gegeven een mooie taak weggelegd voor een of andere commissie. Maak dit gegeven aanhangig. Bundel de krachten met diegene die tegen ditzelfde aanlopen.

80% van al mijn maandelijkse wederkerige betalingen realiseer ik middels automatische incasso en heb hier tot op heden nog nooit problemen mee gehad of aan ondervonden. Nogmaals, ieder moet de wijze van betalingsvoorkeur zelf weten, maar voordoen alsof er met automatische incasso meer mis dan goed gaat vind ik ook weer sterk overdreven.

Trapito

Ongelezen bericht door Trapito »

Lieve Shine,
Joehoeh, mag ik u dan nu ook adviseren dat eens beter gaat lezen in wat iemand schrijft!
En..., lucht het nu wat op?

Zeg, en wat vind je nu van mijn lontje?

PS.
Ik heet geen trapisto maar Trapito! En omdat het een naam is schrijf je dat met een hoofdletter. Weet je nog van school?
Maar in jou geval reken in het goed! :D

marnix

Ongelezen bericht door marnix »

Maar in jou geval reken in het goed???????

bloempje23

Ongelezen bericht door bloempje23 »

U bent wettelijk niet verplicht administratiekosten te voldoen. Tevens als u deze kosten niet voldoet mogen ze niet over herinneringskosten verdere extra kosten in rekening brengen. hoop dat u er wat aan heeft.

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Als je bij essent zit, dan zijn de onderstaande voorwaarden geldig.
Deze voorwaarden zijn niet bijzonder en algemeen geaccepteerd in nederland en dus moet je de administratiekosten gewoon betalen.

Het incassoproces in 6 stappen

Stap 1: U ontvangt een rekening van Essent. U heeft 10 werkdagen de tijd om de rekening te betalen. Doet u dit niet, dan ontvangt u een herinnering.
Stap 2: U heeft uw rekening niet op tijd betaald, daarom ontvangt u een herinnering. Dit is uw laatste mogelijkheid om te betalen zonder dat wij administratiekosten in rekening brengen.
Stap 3: U ontvangt een aanmaning. Het totale door u te betalen bedrag wordt verhoogd met 15,00 euro administratiekosten. Door binnen 5 werkdagen te betalen, voorkomt u dat wij u nogmaals administratiekosten in rekening brengen.
Stap 4: Wanneer u niet heeft betaald naar aanleiding van de aanmaning, bieden wij u nog één kans om uw rekening te betalen. Hiervoor betaalt u 20,00 euro extra administratiekosten. Bovendien is dit uw laatste kans om te voorkomen dat we de vordering indienen bij een deurwaarder.
Stap 5: Essent kan besluiten de overeenkomst te ontbinden. Zonder overeenkomst moet uw netwerkbedrijf u afsluiten van elektriciteit en/of gas. Alle hieraan verbonden kosten worden aan u doorberekend. Uw schuld zal hierdoor nog hoger worden. Kijk op de website van uw netwerkbedrijf voor meer informatie over af- of heraansluiten van de energievoorzieningen.
Stap 6: Uw gegevens worden uiteindelijk doorgegeven aan een deurwaarder of incassoadvocaat. Alle buitengerechtelijke incassokosten, kosten van een mogelijke rechtzaak en rentekosten worden aan u doorberekend. Deze kosten zullen dan flink oplopen

De Tegenpartij

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Ze kunnen het wel in de voorwaarden zetten, dat wil niet zeggen dat het "algemeen geaccepteerd" wordt ! Men heeft het maar te slikken, de gebruiker wordt bestookt met allerlei kosten en extra's om geld uit ze te persen.

Juridisch zit het allemaal erg ingewikkeld in elkaar; Het betreffen voorschotnota's, oftewel vantevoren gevraagd geld om de uiteindelijke jaarfaktuur te dekken. De jaarnota is in eerste instantie nog helemaal niet opgemaakt, en met een reden, en dat zijn de tarieven. Je betaald het jaarbedrag gebaseerd op dan geldende tarieven, en niet op de historische tarieven gedurende de maandnota's.

Hiermee geven ze aan dat je vooruit betaald op een faktuur, en dan zou je in gebreke blijven als je tussentijds de bedragen niet op tijd voldoet ? Strikt juridisch genomen zou je alle termijnen kunnen laten verlopen en de jaarnota in 1 keer voldoen binnen zijn betalingstermijn. Echter, zo ver kom je niet, dan ben je al afgesloten.

Anders zou het zijn als je eerst een jaarnota krijgt, welke je in delen daarna betaald. Ben benieuwd wat de kantonrechter van deze stelling vind.

Gesloten