LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies/tips! Hellup

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Mouna

Advies/tips! Hellup

Ongelezen bericht door Mouna »

Ha medeforumleden,

ik ben een starter en wil graag weten waar ik op moet letten bij het kiezen van een energie bedrijf?

Groetjes

Mouna

Mouna

Re: Advies/tips! Hellup

Helemaal niemand?? :shock:

jsp

Ongelezen bericht door jsp »

Ik zou de duurste uitkiezen met de slechtste service en de meeste klachten.

Surf eens rond op dit forum, lees eens wat en vorm je eigen mening.
Zoekwoorden: klacht - tevreden- duur.

Verder is het handig en overzichtelijk om energie af te nemen bij het bedrijf, dat in jouw regio ook netbeheerder is. Dan krijg je alles op 1 rekening.

Anders nog iets?

Mouna

Zoooo hoe bedoel je sarcastisch! :lol:

But thx voor de tips.
Ik ga zeker even zoeken hier en daar en me eigen mening vormen (wat ik al van plan was) had alleen wat tips nodig. / adviezen..

Groetjessss :wink:

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Mouna, het perfekte bedrijf bestaat helaas niet :cry:

Ik heb het idee dat Nuon er op het moment nog het minst slecht van af komt. Over Essent en Eneco lees je wat meer klachten.

Nieuwe zogenaamd voordeliger bedrijven zou ik mijden, lees de berichtkoppen in dit forum maar even snel over en zie welke namen je daar tegenkomt. De mentaliteit daar is vaak beroerd en het beloofde voordeel haal je ook vaak niet.

De suggestie om maar gewoon het bedrijf te nemen wat in jouw gemeente netwerkbeheerder is kun je ook in je overwegingen meenemen.

Anouks

Ongelezen bericht door Anouks »

En toch is Eneco als beste de bus uitgekomen...

Surf ook eens naar http://www.dte.nl. Hier staat oa ook de regelgeving e.d. op.

Voordeel is tegenwoordig wel dat alle energiemaatschappijen verplicht dezelfde alv hebben...

suc6:D

Mouna

@Ron58
Idd de perfecte energie bedrijf bestaat helaas niet.
Ik heb gekozen voor Nuon omdat in mijn woonplaats Nuon is gevestigd.
Eneco vond ik minder.. ik surfte beetje op hun site .. maar vnd het allemaal nep overkomen. :lol:

@Anouk..

Thx voor de tip!

gozik

Ongelezen bericht door gozik »

Het voordeel dat je tenopzichte van Nuon kunt behalen is meestal minder dan E25,- per jaar!

De goedkoopste maken zoveel fouten met meterstanden en datums dat het meestal duurder is, ze zijn officieel goedkoper indien de administratie beter was!
Ik heb het dus over Oxxio, Energie Direkt en enkele andere, maar neem deze goedkopere niet, tenzij je student rechten bent, en werk zoekt en wilt winnen!

Het voordeel van Netbeheerder (nuon) is dat je altijd zonder opzegtermijn weg kunt, en elders is het eerste jaar altijd vast, soms 2 jaar, en afhankelijk van aanbieder soms vrij, en anders steeds met heel jaar automatische verlengen.

Alleen http://www.unitedconsumers.nl weet via Gogas goedkoper garantie dan eigen netwerkbeheerder (1 ct per Kwh en M3 gas...) die lost alle fouten tenminste binnen maand in een keer op, tevens weinig klachten, maar als de netwerkbeheerder foutje maakt, zij corrigeren dat netjes!

Het is dus niet de goedkoopste, maar wel goedkoper dan Nuon en ze zijn tenminste betrouwbaar, ook ziektekosen en benzine kopen is met korting, en pas als je meer dan E25,00 hebt gespaard kun je het laten uitbetalen!
Dus hoe meer dingen, hoe eerder je het gespaarde bedrag krijgt!

Maar ik adviseer je, neem voorlopig niets, als starter heb je al genoeg te regelen, en veel werk voor weinig voordeel, alleen met meerdere auto's die veel km rijden,en meerdere ziektekosten verzekeringen is dit echt intressant!
Als je alleen Gas en Electra afneemt zou je wel eens onder die E25,- kunnen blijven, waardoor je niet 1 maar 2 jaar op dit geld moet wachten!

Tot ziens als je getrouwd bent en nu niet echt leuk nog!

Nita

Ongelezen bericht door Nita »

Hoezo meer klachten over essent,heb al jarenlang stroom van dit energiebedrijf en nooit 1 klacht gehad.Waar vind je nog een klantenservice gratis die je ook nog eens vriendelijk te woord staan en je niet nog eens een half uurtje in de wacht zetten.Heb om die rede ook een gascontract bij essent afgesloten.Heb ik alles zeer overzichtelijk op 1 rekening.

Gesloten