LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afgesloten door Nuon-incasso.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Tuskar

Afgesloten door Nuon-incasso.

Ongelezen bericht door Tuskar »

Afgesloten van elektra door Nuon.

Op 07 januari 2008 ben ik in opdracht van Nuon incasso afgesloten van Elektra.
Door een overstapfout tussen Essent en Nuon in juli 2004 wist ik niet meer wie nu de werkelijke leverancier was. Of het Nu Nuon was die ik opgezegd had of Essen die een leveringscontract van mij heeft gekregen.
Beiden kon dus het geld opeisen, dus vond ik het verstandig het voorschot opzij te leggen tot dat ik wist wie de rechtmatige eigenaar was. Heb dit aan beiden kenbaar gemaakt. Dus geen wanbetaler, het geld ligt klaar, maar de boetes en incasso kosten en de heraansluiting is de fout van Essent geweest die het contract nu pas heeft gevonden, maar tot op vandaag niet voor die kosten wil staan. Met Nuon incasso valt niet te praten over de fout en wil het totale bedrag zien. Dus geen aansluiting tot dat de rechter mogelijk anders bepaalt.

witte angora

Re: Afgesloten door Nuon-incasso.

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat er precies is weet ik niet, maar ik weet wel dat je nooit dubbel kun betalen voor de geleverde electra. Aan de oude leverancier betaal je het verbruik TOT de meterstand die je bij de overstap hebt doorgegeven, aan de nieuwe leverancier betaal je het verbruik VANAF diezelfde meterstand. Dat kan niet fout gaan.

Het enige probleem bij overstappen is dat je van de oude leverancier mischien nog een voorschotnota krijgt terwijl je er bijna tegelijkertijd een van de nieuwe leverancier krijgt. Dan lijkt het of je dubbel betaald, maar dat is heus niet zo.

Als je de eindafrekening krijgt van de oude leverancier zul je (in principe) zien dat je precies datgene betaald wat je verbruikt hebt. Alleen duurt dat soms even voor het rond is.

Momenteel zit ik met precies hetzelfde omdat ik in oktober ben overgestapt van de NUON naar de Dong. In oktober incasseerde NUON haar nota van september, maar in dezelfde maand incasseerde Dong haar nota van oktober. Dat is geen twee keer betalen, maar een verschil in data van het uitvoeren van de automatische incasso.

Probleem is nu dat je minimaal één termijn niet betaald hebt, en dan krijg je inderdaad problemen.

Je zult nog even goed in de papieren moeten duiken om te zien welk bedrijf waar recht op heeft. Helaas heb je het nu zover laten komen dat er incassokosten bij zijn gekomen, die je ook zult moeten betalen. Ik vrees dat ik er niet meer van kan maken, mischien dat een andere poster nog andere mogelijkheden ziet.

Wat ik wel moet zeggen is dat de informatie die je krijgt van de servicecentra van energiebedrijven niet altijd helder is, en daardoor voor verwarring kan zorgen. Dat je er niet altijd goed uitkomt is wel te begrijpen.

Tuskar

Het ligt even anders. Het gaat niet om de laatste betaling, dat is bekend dat de betaling van b.v. over juli in augustus wordt verrekend. Het gaat om een welles/nietes leveringscontract met Essent. Essent heeft altijd beweerd dat zij geen contract hebben gekregen. Op art. 12. WOB mijn dossier opgevraagd bij Essent, zat het zoekgeraakte leveringscontract.
Nu is ook nog eens per telefoon door Essent bevestigd dat het leveringscontract bij hun is gevonden. Contact gehad met Nuon incasso hierover en wordt door hun afgebekt. Contact gehad met Liander Netwerk hierover ( mevrouw Mollink) Deze heeft alles uitgezocht en willen helpen.
Het leveringscontract 2004 moest per fax worden gezonden naar nummer 058 2676796. Essent heeft het contract niet gezonden. Hierdoor loopt alles vast. Indien Essent het contract had gezonden, dan was gebleken dat de fout niet bij mij lag en zouden de incasso kosten en de boetes worden weggenomen en het openstaande leveringsbedrag worden voldaan en de aansluiting was rond geweest. Hier heb ik Nuon velemalen van op de hoogte gebracht. Kreeg alleen een bevestiging van de ontvangst. Binnen een week zou ik dan een antwoord krijgen, dat moet nu nog komen. Nooit niet.

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte Tuskar,

Uit uw opmerkingen op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de onderbreking van de levering naar aanleiding van een overstap naar een nieuwe leverancier.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om deze kwestie met u te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

Tuskar

Mijn contractrekeningnummer is 3003664172. Zit niet op het leveringsadres. Mail een bericht naar [email protected] voor de telefoonnummer.
Bij voorbaat dank.

Tuskar

Tuskar

Kreeg dinsdag 10 november een brief van Essent, deze wil 150 euro betalen voor de heraansluiting. Verder wil deze niet gaan. Hiermee geeft Essent aan de ze het contract niet willen nakomen. Anderzijds is het nu zeer duidelijk dat Nuon over de periode juli 2004 /tot en met 07 januari 2008 de stroomleverancier is geweest. Het openstaande bedrag aan afname stroom wordt dan ook aan Nuon uitgekeerd. Dit minus de incassokosten en de boetes. De heraansluitings kosten van 160,50 euro, daarvan zal Essent 150 euro betalen en ik 10,50 euro. De meterstand elektra op 30 juni 2004 was 35932 en was op 07 januari 2008, 41987.
De stroomafname is geweest 6055 over die periode. Indien Nuon via mail contact met mij opneemt dan hebben ze het bedrag binnen 2 dagen op de rekening staan. Geen Nuon incasso!!!!

Tuskar

Ben nu in contact met de Nuonmedewerker en wacht op zijn antwoord.
Het leveringscontract 2004 ligt op faxnummer 058 2676796. Ook de Nuonmedeweker heeft het in zijn bezit. Wacht nu rustig af van wat er gaat gebeuren bij Nuon.

Amsterdam_Atlanta

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Je moet ze ook aansprakelijk stellen voor de afsluiting. Dus kosten in rekening brengen, van dagen die je niet in je huis kan wonen/verblijven, ongemak, apparaten die niet goed functioneren, etc.

Tuskar

Vandaag 13.11.2009 contact gehad met de Nuon medewerker.
Deze is er mee bezig en er lijkt een oplossing aan te komen waar we ons in kunnen vinden. Krijg het vermoedelijk vanmiddag nog te horen.

Tuskar

Ben vandaag vrijdag 13.11.2009 keurig netjes terug gebeld door de De Nuonmedewerker. Er is een oplossing gevonden waar we ons beiden in kunnen vinden. Mijn deel heb ik gedaan. Als Liander staat voor de heraansluitingskosten wat door hun is beloofd. Dan is er weer stroom de komende week in mijn huis.

Tuskar

Het wachten is op de dinsdag.
Het bedrag was nog niet binnen bij Nuon en er is een mail uitgegaan van Nuon naar Liander voor bevestiging. Zal morgen contact opnemen met Liander.

Tuskar

Kreeg vanmorgen het bericht dat ik weer wordt aangesloten op het elektrisch. Hiermee is de zaak afgedaan met dank aan de Nuonmedewerker. :D

charissa_1

Ongelezen bericht door charissa_1 »

Fijn dat het toch uiteindelijk opgelost is.. :D

Tuskar

Het aller laatste nieuws is. Morgenmiddag 13.30 wordt ik weer aangesloten. Kreeg een telefoontje van Liander.
Einde verhaal. :lol:

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Laat het dan ook einde van het verhaal blijven :) :)

Gesloten