LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afrekening 2004

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Haffie

Afrekening 2004

Ongelezen bericht door Haffie »

Is nog niemand opgevallen dat de afrekening van ESSENT 60 EURO DUURDER IS GEWORDEN. Ik heb gebeld met essent en ze verklaren dat dat komt door "het uitspitsen van de administatiekosten". Vreemd want als ik die vergelijk met vorig jaar zijn die gelijk gebleven. Wel ineens 48 EURO excl BTW voor gas en electr. meter.

Ben ik de enige met dit probleem of hebben meer mensen dit?? :roll:

Gast

Re: Afrekening 2004

Ongelezen bericht door Gast »

Is het jouw wel eens opgevallen dat er niemand is die exact maar dan ook exact het zelfde verbruik heeft als jij!?
En dat het dus onmogelijk is om te spreken over dat "de afrekening" van het energiebedrijf 60 euro duurder is geworden 8)

Nuchter

Ongelezen bericht door Nuchter »

In het bericht van Hattie staat duidelijk:

Wel ineens 48 EURO excl BTW voor gas en electr. meter.

Is het jou wel eens opgevallen, dat de energiegebruikers voor hun gas- en elektriciteitsmeter ALLEMAAL HETZELFDE BEDRAG betalen, omdat het NIETS te maken heeft met de hoogte van het gebruik?

Blijft over de vraag: Zijn er meer mensen die dit jaar ineens 48 Euro meer moeten betalen voor het gebruik van hun gas- en/of elektriciteitsmeter?

Gast

Waar praten we over in het geval van die 48 euro?
Is dit echt alleen vastrecht energie meters of zit bij die 48 euro ook het variabele deel van de transport kosten?

lousje

Ongelezen bericht door lousje »

Volgens mij betaal ik ook 48 euro extra dit jaar voor gebruik...
wat me verder opvalt is dat mijn elektra verbruik 164 euro excl btw kost en dat de belasting over het elektraverbruik 212 euro kost.....

echt belachelijk dus....

van een totaal verbruik van 650 euro,exc btw (gas,elektra,kabel) word de totale rekening meer dan 1700 euro.....echt belachelijk.

gr lous

Gast

Je hebt helemaal gelijk lousje
Belasting is waanzinig hoog
daarom krijg je het met een omweg ook weer terug van de staat 8)
Wat de zin ervan is moet je me niet vragen maar ik zie hier op de eindafrekening van Nuon staan REB electriciteit 169,84
en REB teruggave electriciteit 169,68
Volgens mij betaal je pas vanaf een bepaald verbruik Regulerende Energie Belasting om je te stimuleren zuinig te zijn met energie.
Maar dit zou je na kunnen kijken op:
www.dte.nl
de enige heffing die je betaald is de MEP heffing en die is gelukkig niet zo hoog

MK

Ongelezen bericht door MK »

ESSENT JAARAFREKENING:

Ik was het niet eens met de tarieven voor electra en heb gebeld.... probleem mijn tarieven met de zogenaamde voordeelgarantie zijn duurder dan de normale electriciteits tarieven. De verklaring van de klantenservice: prijzen zijn duurder geworden na september 2003. Voor mij betekent dit: meer dan een verdubbeling van de eenheidprijs voor electra in nachttarief en meer dan 30% prijsstijging per eenheidprijs voor dag tarief. Tevens heb ik gevraagd waarom deze forse prijsverhogingen niet naar klanten toe gecommuniceerd worden...antwoord: Essent communiceerd daar inderdaad niet over. Kortom: als klant krijg je geen terugkoppeling over energieprijzen van je eigen leverancier en kunnen de prijsstijgingen wel oplopen naar meer dan 100%!!! De kreet voordeelgarantie kan ik niet geheel plaatsen (in ieder geval niet voor klanten... lijkt meer op voordeel voor Essent.

Ik heb tevens mijn electra tarieven vergeleken met diverse buren; resultaat iedereen betaald een ander tarief... weer gebeld met Essent. Verklaring: De uiteindelijke electra tarieven is een optelsom van de gespecificeerde tarieven en de energiebelasting voor electra van de belastingdienst...... en inderdaad als je alles bij elkaar opteld kom je bijna gelijk uit. Mijn vraag is: hoe kan het dat de belastingdienst verschillende tarieven gebruikt voor energie heffing en hoe kan het dat essent met allle getalen 'speelt' en iedereen een ander tarief heeft zelfs als je naast elkaar woont.

Worden we nu bedrogen? Ik heb in ieder geval wel een vreemd gevoel over deze nieuwe afrekening van Essent.

Gast

Reden te meer om eens naar een andere leverancier uit te kijken :!:
Weliswaar blijf je wat netbeheer betreft aan Essent vastzitten maar je haalt toch weer een stukje omzet weg bij hun.

Gesloten