LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afsluiting

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
noasummer
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2005 15:12

afsluiting

Ongelezen bericht door noasummer »

ik hoop dat ik hier even mijn verhaal kan doen.

Waarschijnlijk kunnen jullie mij ook niet meer helpen. ik heb het zelf zo ver laten komen. zit echt helemaal aan de grond.
Ik ben een alleenstaande moeder van 23 met een dochtertje van 2. ik heb een wajong uitkering (arbeidsgehandicapt)aangezien ik al mijn hele leven last heb van borderline persoonlijkheidstoornis.
vorig jaar besloten de vader van mijn dochtertje en ik uit elkaar te gaan. omdat we een koop huis hadden moest ik weg (kan ik uiteraard niet betalen) ik kwam in een huurflatje. moest alles opnieuw aanschaffen aangezien mijn ex ons gewoon echt met niks liet zitten.
uiteraard begon toen de schuld zijn kop op te steken. otto neckermann wehkamp...
het is een bekende eigenschap van borderliners dat er qua bestellen/geld uitgeven geen stop op zit.
inderdaad bij mij ook niet.
ben vorige week op het nippertje niet mijn huis uitgezet en nu word binnen 24 uur mijn gas/electra afgesloten
Daar zit ik dan met een kindje van 2 zonder energie.
Ik ben ongeveer een maand geleden met een heel pakket papieren naar bureau schuldhulpverlening gestapt. helaas ze konden niks doen aangezien ik niet wist hoeveel belasting ik terug kan vragen. dat moest ik dus eerst doen e dan terug komen. ik belde vandaag de belasting, rond juli heb ik de gegevens.
ik weer gebeld naar bureau schuldhulpv. of ze alsjeblieft niet alvast wat konden doen. nee helaas.
ik moet het uitzoeken.
tot juli gaat niet lukken. dat weet ik nu al. ik hou dit niet nog een maand vol. elke dag deurwaarders afpoeieren. mijn uitkering die tot op de laatste cent word afgeschreven door schuldeisers nog op dezelfde dag dat het op mijn rekening staat. zelfs mijn dochters kinderbijslag word helemaal door ze afgeschreven.
hier 5 euro lenen voor wat melk en brood, dan weer daar 10 euro voor luiers. mijn familie is arm, in de zin van dat ze net rond kunnen komen en geen kapitaal achter de hand hebben om aan mij te kunnen lenen zodat ik mijn schuld van in totaal ongeveer 15.000 euro kan afbetalen.
waar haal ik het vandaan?
zelfs als ik een dure prostituee was zou ik dit nog niet kunnen afbetalen. (geloof me zelfs dat heb ik overwogen).
ik probeer op internet vanalles te verkopen, van kleding van mezelf tot videobanden.
wat ik nu nog kan doen? NIKS!
ik kan via mijn zusje 800 euro automatisch laten afschrijven van haar rekening. daarvoor wil ze eneco machtigen want dat bedrag krijgen ze nog van me. helaas! dat doen ze niet. het moet contant betaald worden of overgemaakt worden. en dat kan mijn zusje niet aangezien ze hiervoor zelf in het rood moet staan en het alleen automatisch afgeschreven kan worden door de schuldeisers. ze doen daar moelijk. laten mij en de kleine graag zitten in het donker. de medewerkers zijn onvriendelijk en ijskoud tegen me. willen op geen enkele manier meer een levering treffen.ze zien mij als een crimineel, zo word ik behandeld.
ik zie echt geen uitweg meer.
ben zwaar depressief geworden en kan binnekort fijn opgenomen worden in een psychiatrische inrichting. (daar hebben ze tenminste wel gas en licht )


als hier iemand is die deze noodkreet heeft gelezen en weet wat wij kunnen doen alsjeblieft laat het me weten.
ik zal je eeuwig dankbaar zijn.

anders: bedankt voor het lezen
en veel sterkte met eigen schulden toegewenst. ik weet hoe het je kapot kan maken als je met je rug tegen de muur staat.

Moeder 49

Re: afsluiting

Ongelezen bericht door Moeder 49 »

Meisje, meisje, hoe heb je het zover kunnen laten komen? Ik zit met veel aandacht jou verhaal hier te lezen.

Kan er dan echt niemand jou helpen? Hoe bestaat het, dat ze je bij de gemeente afschepen met dat verhaal over je belastinggeld.Ik dacht altijd dat ze DAARVOOR waren om mensen zoals jij te MOETEN helpen.

Is er dan geen persoonsgebonden budget voor je te regelen via de soci of het maatschappelijk werk? Dan heb je in ieder geval alsvast wat voor voorlopig! Soms vraag ik mij af, in wat voor een land leven wij? Zij horen mensen zoals jij, te helpen en te begeleiden, tenzij je dat zelf niet wilt.

Ik kan verder ook niks voor je doen, dan alleen even hier jou verhaal te lezen, maar ik wens je alle sterkte toe en dat er een oplossing voor jou en je kindje zal komen. Dit kan en mag echt niet!

Pfffffff heftig hoor! Mvgr. Een moeder

boertje112

Re: afsluiting

Ongelezen bericht door boertje112 »

Hoi,,
Ik weet dat je in het weekend niet veel kunt beginnen maar wat je maandag kan doen of proberen is je failliet laten verklaren en als dat gebeurt is kun je het binnen 2 weken meen ik om zetten naar wsnp en dan heb je 3 jaar afbetalen en ben je schuldenvrij maar er zitten wel een aantal voorwaarden aan.
Als je naar bureau rechtshulp gaat kunnen ze je verder helpen ze kunnen je doorverwijzen naar een advocatenkantoor die jou een curator kan gevn
Het klinkt heel drastich maar iemand die ik ken heeft deze weg bewandeld en was dezelfde dag dat ze failliet werd verklaard weer aangesloten en paar weken later zat ze in de wsnp

sucsess

nuon medewerker

Re: afsluiting

Ongelezen bericht door nuon medewerker »

ik werk op de afdeling incasso en heb dus regelmtig klanten aan de lijn in zo'n zelfde uitzichtloze situatie

er zijn een paar opties

1) meld u bij uw gemeente en vraag schuldhulp aan. dit loopt via de rechter en zodra dit is ingegaan word uw stroom aangesloten

2) u heeft een aantal medische problemen.
het feit dat u bent afgesloten kan voor u een gezondheids risico met zich meebrengen.
indien een dokter dit verklaart moet nuon weer aansluiten

3) faliet verklaring heeft tot gevolg dat per omgaande geen schulden meer heeft
u kunt zier de duurste advocaat voor inhuren aangezien zijn kosten ook onder de schuld komen te vallen :-)

hoop dat hier iets voor u tussen zit

Hoopvol

Re: afsluiting

Ongelezen bericht door Hoopvol »

Beste meneer van de afd. incasso van Nuon.

Misschien kunt u mijn vraag beantwoorden. Dit gaat even niet over mijzelf, maar wel over iemand die mij zeer lief is.

Hoe kan het dat als je door bepaalde niet voorziene omstandigheden een achterstand oploopt, en die wordt in samenspraak met het energiebedrijf opgelost, dat men toch blijft dreigen?

In dit geval gaat het over Essent, maar ik neem aan dat het bij jullie niet veel anders gaat. Ze hebben bewijzen van betaling, voeren telefonisch, via fax en mail correspondentie en blijven volhouden dat het computersysteem de achterstand en zo ook de betaling, nog niet verwerkt heeft, met dien gevolgen, dat ze nog steeds zonder kabel tv zitten en dreigen met totale energie afsluiting.

Die mensen staan met hun rug tegen de muur. Wat moeten en kunnen zij nu nog doen, om dat te voorkomen en weer aangesloten kunnen worden op de kabel?

Ik hoop dat u mij eens wilt en kunt vertellen, hoe en wat nu nog te doen? Hoe kunnen zij dit alsnog aanpakken? Ik dank u voor het lezen!

Hoopvol!

een moeder

Re: afsluiting

Ongelezen bericht door een moeder »

wat ik niet helemaal snap is dat je schrijft dat je hele uitkering tot op de laatste cent wordt ingehouden?
Lieve schat,dit mag helemaal niet!!
Kinderbijslag mogen de schuldeisers niet aankomen en als jij van een uitkering leeft van ongeveer € 800 of € 900 mogen de schuldeisers daar niets van in beslag nemen.
Als ik jou was zou ik maandag contact opnemen met je uitkeringsinstantie en daar gaan navragen hoe zij zich voorstellen dat jij je huur en dergelijke betalen moet.Dit kan en mag echt niet.

Kelvin

Re: afsluiting

Ongelezen bericht door Kelvin »

Hoi Noasummer,

Zet je hele verhaal eens op:www.schuldenforum.nl
Daar zitten mensen die kundig zijn (o.a bwindvoerders )
Leg het probleem daar dus uit en ik weet zeker dat je daar de ondersteuning krijg plus het advies welke weg te bewandelen.

Er zitten meer hopeloze gevallen daar zeg maar.

Kelvin

Kelvin

Re: afsluiting

Ongelezen bericht door Kelvin »

Hoi Noasummer,

Zet je hele verhaal eens op:www.schuldenforum.nl
Daar zitten mensen die kundig zijn (o.a bwindvoerders )
Leg het probleem daar dus uit en ik weet zeker dat je daar de ondersteuning krijg plus het advies welke weg te bewandelen.

Er zitten meer hopeloze gevallen daar zeg maar.

Kelvin

isbo

Re: afsluiting

Ongelezen bericht door isbo »

Een oude bekende van mij zit ook in dit pakket. Haar gas is afgesloten maar energie mogen ze niet afsluiten als je kinderen hebt. Ga daar eens achteraan. Heb je in elk geval ligt en je kan gewoon alles op elektra doen. Aan je schulden doet dit niets maar je hebt in elk geval nog iets.

HEEEEEL VEEEEEEEEL STERKTE

isbo

Re: afsluiting

Ongelezen bericht door isbo »

Ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen. Zou ze helemaal zijn afgesloten omdat we niets meer horen. :?

Gast

Re: afsluiting

Ongelezen bericht door Gast »

noasummer, jammer dat ik het geld niet heb , anders had ik het zo voor je betaalt. maar hou de moed erin , vooral voor je kindje. en een ding snap ik niet. hoe is het in godsnaam mogelijk , dat de klanten de dupe worden van de computerachterstanden van de enrgiebedrijven? :evil: en dat de nederlandse overheid hun eigen mensen zo in de kou laat staan.

P.Heyen
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mar 2005 11:10

Re: afsluiting

Ongelezen bericht door P.Heyen »

Tja lieve mensen dat hebben we er nu van, vooral weer kiezen op dat stelletje zakken vullers wat volks vertegenwoordiging heet.
Laat jullie maar zand in de ogen strooien door de kaptains of the industrie.
Neeee er mag niets bij maar het levens onderhoud wordt steeds duurder, vooral de eco tax op energie en de libiralisering van ons dagelijkse benodigde energie verbruik.
Pak voor de gein eens een bankafschrift van 10 jaar terug erbij....en zien jullie het nu ook....dieven zijn het.
Stem vooral maar voor EUROPA .....leveren we nog meer in.
10 jaar terug was het niet mogelijk in de toenmalige SOCIALE samenleving, iedereen werd er geholpen ook mensen die zwaar in de problemen kwamen.
Tip wordt de stroom afgesloten huur een stroomgenerator, demonteer de uitlaat en gooi extra olie in de diesel, dan zal een of andere gemeentelijke milieu muts zorgen dat de meter weer word geplaats.
Vooral weer op PVDA, VVD, CDA LINKS etc. stemmen.

SUCCES ermee.

Hoopvol

Re: afsluiting

Ongelezen bericht door Hoopvol »

Ik had ook nog even een vraag. Indien men op dit moment een geschil heeft met de energieleverancier, in dit geval ESSENT, kan men die dan opzeggen en over gaan naar een andere leverancier? Eventueel met betalingen die men nog verschuldigd is aan Essent?

Kan men dan toch al een andere leverancier benaderen? Of is het verplicht te wachten, tot je geschil met de oude leverancier is opgelost?

Ik hoop dat iemand mij hier over kan inlichten. Spoed!!!! AUB.

Gast

Re: afsluiting

Ongelezen bericht door Gast »

Wat ik nu echt niet kan begrijpen (sorry, komt misschien komt het hard over) maar dat iemand zo diep in de schulden zit en nog wel steeds internet en dergelijken hebben...
Wanneer je merkt dat je in de problemen komt zijn dat soort dingen toch het eerste dat je de deur uit gooid.
Wanneer je weet dat je als bordeline patient grotere kans hebt om in de schulden te geraken, dan ga je toch al niet bij postorders e.d. bestellen?
Je familie weet dat toch ook, die houden je dan toch ook al scherper in de gaten...
Ik begrijp het echt niet.

Pebbie

Re: afsluiting

Ongelezen bericht door Pebbie »

Wat ik nu echt niet kan begrijpen (sorry, komt misschien komt het hard over) maar dat iemand zo diep in de schulden zit en nog wel steeds internet en dergelijken hebben...
Wanneer je merkt dat je in de problemen komt zijn dat soort dingen toch het eerste dat je de deur uit gooid.
Wanneer je weet dat je als bordeline patient grotere kans hebt om in de schulden te geraken, dan ga je toch al niet bij postorders e.d. bestellen?
Je familie weet dat toch ook, die houden je dan toch ook al scherper in de gaten...
Ik begrijp het echt niet.
Hoe kun je nu oordelen over iemand? Waarop concludeer je dat deze persoon een eigen i-net aansluiting heeft? Misschien zit ze wel bij de buren op de pc om te kijken of wij tips hebben of wat dan ook.

Er is geen een wet die borderline patienten verbiedt om te kopen, en de postorder bedrijven zijn er maar al te happig op om jou veel te duur te verkopen. Zo'n persoon is dan een makkelijk slachtoffer. En nu begin je dan wel over die familie, wie zegt dat ze die heeft? En als ze die heeft, moet ze dan voor iedere uitgegeven euro verantwoording gaan afleggen? Kun je ze beter gelijk opsluiten en aan de riem leggen.

Ik ken de borderliner persoon niet in kwestie en ik vind het een trieste zaak dat ze zo diep in de **** is geraakt, maar vaak is het ook een kwestie van omstandigheden. Vind dus niet dat wij daar over mogen oordelen, en mogelijk mag je zelf alleen maar "blij" zijn dat je je eigen zaakjes zo goed op orde hebt.

Hoopvol

Re: afsluiting

Ongelezen bericht door Hoopvol »

Heel goed verwoord van je Pebbie. Ik maak een dergelijk geval op dit moment ook van heel dichtbij mee en dat is echt niet van de èèn op andere dag gegaan.

Ik heb net even zitten zoeken naar die website van Lammert. Ik kan het niet vinden. Weet jij hoe of waar ik dat kan zoeken? Bij voorbaat dank!

lammert

Re: afsluiting

Ongelezen bericht door lammert »

http://www.dse.nl/~lammert/

kopje "Lijdensweg die energiebedrijf.com heet"

groet

Lammert

Gast

Re: afsluiting

Ongelezen bericht door Gast »

Pebbie, zoals ik al aangaf (had je misschien gezien, wanneer je het stukje goed had gelezen) was het niet lullig bedoeld of een aanval op iemand.
Het waren gewoon dingen die ik me afvroeg.
De topicstartster wist zelf namelijk heel goed aan te geven waar het door kwam.
Moeten die mensen dan niet tegen zichzelf in bescherming worden genomen....

Gast

Re: afsluiting

Ongelezen bericht door Gast »

Weet iemand of en zoja, wat het kost om na een tijdelijke afsluiting, de aansluiting, weer extra kosten met zich meebrengt? Weet iemand ongeveer hoeveel dat is? Bvd.

Pebbie

Re: afsluiting

Ongelezen bericht door Pebbie »

Pebbie, zoals ik al aangaf (had je misschien gezien, wanneer je het stukje goed had gelezen) was het niet lullig bedoeld of een aanval op iemand.
Het waren gewoon dingen die ik me afvroeg.
De topicstartster wist zelf namelijk heel goed aan te geven waar het door kwam.
Moeten die mensen dan niet tegen zichzelf in bescherming worden genomen....
Ik begrijp dat het vragen oproept als je zo'n bericht leest en ik vraag me dan ook af hoe het zo ver heeft kunnen met iemand. Ik ga er dan maar vanuit dat er ergens een groen lichtje brandt in het hoofd ofzo dat zegt KOPEN KOPEN KOPEN. Het zou idd schelen als deze mensen tegen zichzelf in bescherming worden genomen maar er is niemand die deze mensen wil helpen. Ze worden vaak pas geholpen als het al te laat is.

Ik denk dat je beter de mega jackpot kan winnen van de PC loterij, dan heb je en een boel geld en deskundige begeleiding. Voor degenen die geen geld hebben en begeleiding kunnen gebruiken is er vaak niks.

Wat ik eigenlijk alleen maar met mijn reaktie wilde weergeven is dat ieder verhaal 2 kanten heeft en we dus niet zomaar mogen oordelen over iemand's situatie zonder daarbij iemand persoonlijk te willen aanvallen.

Gesloten