Nita vroeg dit:
Quote:
Omdat ik een airco wil laten plaatsen,heb ik een offerte aangevraagd van een GREE wandmodel"DUO"split.Iemand ervaring met deze airco?
en uit de reacties maak ik op dat ze een milieucrimineel is als ze het lef heeft om dat ding aan te schaffen.
Ik heb een Miele stofzuiger van 1400 watt.
Mag ik nog wel stofzuigen van jullie of moet ik morgen maar met stoffer en blik aan de gang?
Nita, trek je al dat gelul niet aan en vraag je af of je het met je zelf (geweten) eens bent om een airco aan te schaffen.
Zuinig omgaan met de aardse bronnen is meer dan alleen de kWh meter. Men kan wel een laag energieverbruik hebben in de woning maar bijvoorbeeld wel een auto voor de deur hebben staan met een 2 liter motor. Of twee maal per jaar een vliegvakantie, ik noem maar wat. Dit is evengoed energiebverbruik, alleen niet zichtbaar op de kWh meter of de gasmeter.
Eeeeh....
Ik heb 2 stofzuigers, 1x 1400W en 1x 2000W
Ik heb 4 computers (waarvan 1 continue aan)
Ik ben een plasma TV (125cm) (gelukkig nooit wat op tv, dus vaak uit..)
Ik heb 2 airco's: 1x 1800W en 1x 3000W (electrisch)
Ik heb een motor, 1100cc...
Ik heb... 3 amerikaanse auto's met een 6,6 liter V8...
Wordt ik nu met pek en veren van het forum getrapt?
Airco's staan nagenoeg nooit aan; alleen als de kinderen naar bed gaan en het is buiten 25 graden of meer, gaat ie een half uurtje aan om hun slaapkamers te koelen.
Motor rijdt zuinig, echt waar...
Auto's rijden op het zeer millieuvriendelijke LPG en rijden momenteel 1 op 6 (binnenkort iets zuiniger, ik hoop 1 op 7 tot 1 op 8 te halen..)
En JA, ik wil graag energie besparen! (gemiddelde afgelopen 5 jaar ca 2500Kw/jaar, gezin met 2 kids.
Waarmee ik mar wil zeggen: leef, en doe wat je goed dunkt. Je kan best zuinig met energie omgaan en toch van luxe genieten. Zolang je alles maar met mate en bewust doet, ook het gebruiken van een airco.