LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gast

Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Wie betáált die 821.000 euro (1.814.410 gulden) voor directeur Michiel Boersma van Essent en 816.000 euro (1.803.360 gulden) voor directeur Ludo van Halderen van Nuon eigenlijk? Wie is er hier nu eigenlijk de baas? Dat is de klant, dat zijn wij zelf.

Dus bent u klant van Nuon of Essent
Ga naar: http://www.dirkstelder.nl/ikbetaalniet/

En laat UW stem horen.

sjappie1234

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door sjappie1234 »

*** niet zo dom man, dat bepalen klanten helemaal niet.
dan kies je toch een ander energiebedrijf?

Je staat bij de V&D en de Hema toch ook niet aan de kassa te janken over het salaris van die topmannen...

waar bemoei je je in godsnaam mee.

Gast

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Dit bepalen klanten wel, de grootste aandeelhouders zijn Gemeente of Provincie en dat zijn alle belastingbetalers. Dombo.

nuonmedewerker

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door nuonmedewerker »

ik spreek u graag over ongeveer 2 maanden op de afdeling incasso:/

3 miljoen klanten betalen inderdaad het salaris van de nuon directeur.
dat is just nog geen 40 cent per persoon
dit is een compleet normaal salaris voor een man die verantwwordelijk is voor 3 miljoen klanten en 10.000 medewerkers

verder is het verhaal van meneer balkenende ook een beetje hol

hij krijgt er namelijk bij de volgende verkiezingen 30% bij

Knar

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Knar »

Waarschijnlijk schuift Van Halderen de zijne in jouw hol, geen wonder dat je hem zo staat te beschermen!

nuonmedewerker

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door nuonmedewerker »

leuk

dank je

wat ik vooral lek vind is dat ik met feiten kom en jij gaat schelden
doet mijn 6 jarige broerje ook

anyway

praat ook maar eens over de regering
deze krijgen er 30% bij bij de volgende termijn
en deze mensen werken echt voor de regering en niet voor een commencieel bedrijf

lammert

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door lammert »

Gewoon overstappen naar een ander energiebedrijf helpt ook, en is nog voordeliger vopor je ook. Krijg JIJ meer te besteden en niet ZIJ
Doe de vergelijking en doe je voordeel!

Gast

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Van de teveel aan salarissen van de Nuon en Essent en ook alle andere
personen.

Kunnen de bijstandmoeders maanden boodschappen doen.
En hun kinderen goede kleding en schoeisel kopen.

800.000 Euro per persoon !! is 600.000 Euro teveel.

is 1,2 miljoen Euro is 120 Euro voor 10.000 bijstandmoeders

En dan alle andere topmannen,

???

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door ??? »

Waarom moeten de bijstandsmoeders dat dan krijgen volgens jou? :?:

Dat slaat werkelijk nergens op. Werken de bijstandmoeders bij een energiebedrijf? Antwoord op deze vraag is nee, ze werken helemaal niet. Als dat energiebedrijf minder geld hoeft uit te betalen aan dergelijke graaiers zoals de heren van Halderen en Boersma, heet dat nog niet dat de energiebedrijven de bijstandmoeders dat geld dan maar kado moeten geven, het zijn zover ik weet nog altijd geen liefdadigheidsinstellingen! 8)

Als je kunt werken, ga dan werken in plaats van je hand op te houden en zulke onzin op forums te zitten typen!

Gast

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

De energiebedrijven hebben te kennen gegeven dat ze de mensen die daar aan mee werken gewoon het incassotraject laten volgen en evt. terzijne tijd gaan afsluiten.

maarre als je berekend wat het "de klant" zou kosten kom je in het geval van Essent uit op:
822.000 : 2.3 miljoen klanten is E 0.36 per klant

Dus waar maken we ons druk om????

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door topery »

verder is het verhaal van meneer balkenende ook een beetje hol hij krijgt er namelijk bij de volgende verkiezingen 30% bij
En u denkt dat Balkenende nog een kans maakt bij de volgende verkiezingen?

Het is inderdaad zo dat de salarissen van de topmensen erg hoog zijn, maar als u deze positie krijgt aangeboden, zegt u dan NEE want ik verdien dan teveel?

95% van de Nederlanders werken hard en krijgen daar een salaris voor beneden modaal/modaal/boven modaal/ver boven modaal...maar zo zit de maatschappij nu eenmaal in elkaar.

Pfff

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Pfff »

De heer Boersma "schenkt" de helft van zijn bonus aan een goed doel. De aandeelhouders hebben alleen niet door dat hij weer een deel daarvan via de belastingen kan terugvangen. Stelletje onnozelaars.

Gast

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

120 Euro voor 10.000 bijstandmoeders
vergeet niet diegene die nederland na de oorlog hebben opgebouwd, regering geeft AOW-er dit jaar 40euro extra

:lol: :lol: :lol:

hahahaha 40 euro .... alleen energie stijgt al zo'n 40euro permaand !!!!

gastkees
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mar 2005 11:54

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door gastkees »

Mensen, denken jullie nu echt dat als die topmensen hun salarissen of bonussen terug storten of niet accepteren dat de energie dan goedkoper wordt? lijkt me een beetje naief.

Tuurlijk is het wel een beetje raar dat alles duurder wordt en dat hun salarissen blijven stijgen maar ja dat krijg je he.... als jij/u dat ook had willen hebben had je ff'tjes door moeten leren.

Daarnaast zijn bijvoorbeeld mensen als Barend en van Dorp die hierover
in hun tv programma ook mee zeuren zelf huichelaars. Weet je wat die per uitzending verdienen? Dat wordt betaald van reclame geld dat RTL4 verdient, die adverteerders moeten voor die reclame's steeds meer gaan betalen dus..... hun producten worden ook steeds duurder en daar zijn wij allemaal ook weer de dupe van.

Ik vind het dus een beetje kortzichtig om die topmensen bij energie bedrijven nu ineens de zwartepiet toe te schuiven, alhoewel ook ik vind dat het wel heel vreemd is allemaal.

groet,

(en nou niet meteen weer gaan schelden he.....)

Gastkees

The Wizard
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 apr 2005 15:46

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door The Wizard »

Iemand schreef: Kunnen de bijstandmoeders maanden boodschappen doen. En hun kinderen goede kleding en schoeisel kopen.

Het volgende komt misschien een beetje hard over, maar waarom worden altijd toch weer die bijstandmoeders erbij gehaald om een punt te maken? In hoeverre zijn die mensen zelf debet aan hun situatie. Er wordt altijd maar vanuit gegaan dat hen niets aan te rekenen is. Soms zal dat ook zo zijn, maar lang niet altijd.

Met een beetje moeite, die je zelf kunt doen, kun je heus wel ontdekken of een man "verkeerd" is of niet. Alleen worden veel vrouwen verblind door het tijdelijke - een bepaald uiterlijk bijvoorbeeld, zonder dat ze grondig uitzoeken wat ze nou eigenlijk voor vlees in de kuip hebben. Geklaag achteraf vind ik dan niet terecht. Ze vonden het een belangrijker dan het ander, en hebben van dat een kunnen genieten, zolang als het duurde.

The Wizard
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 apr 2005 15:46

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door The Wizard »

Gastkees schreef: Daarnaast zijn bijvoorbeeld mensen als Barend en van Dorp die hierover in hun tv programma ook mee zeuren zelf huichelaars. Weet je wat die per uitzending verdienen?


PROGRAM Barend_en_Van_Dorp

WHILE (IQ>0) DO

IF (watched BvD last night)
THEN IQ:= IQ - 1

END

een essenter

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door een essenter »

Ik werk nu al weer een tijdje op de klantenservice en heb het er erg naar mijn zin. Waar wij alleen zo verschrikkelijk moe van worden is het gezeur over de verdiensten van dhr. Boersma.

De meeste mensen willen dat we het doorberekenen. Ik wil niet vervelend zijn maar dit zal dan uitkomen op ongeveer 36 eurocent BRUTO op jaarbasis. Niet eidereen staat er bij stil maar de acht ton die Boersma verdient is een bruto bedrag waarvan hij ongeveer de helft aan de belasting moet afstaan.

Wat betreft de rekening niet betalen in mei. Hierover kan ik alleen maar zeggen: Wie het laatst lacht lacht het best. Wij krijgen die mensen uiteindelijk weer aan de telefoon omdat ze een aanmaning hebben ontvangen van € 15,00 euro. Ik wil bij deze alle mensen waarschuwen, uiteindelijk komen er meer kosten bij, dan wat u moet betalen. En ik kan iedereen meedelen, dat alle betalingen de verantwoording zijn van de klant zelf. In dit geval is het zo dat als een klant niet, of te laat betaald, de aanmaankosten terrecht zullen zijn en niet kunnen worden kwijtgescholden.

Nu weet ik niet wat de niet betalers liever willen. Ze moeten immers steeds meer gaan betalen.

Wat mij ook mateloos iriteerd is het feit dat de klanten, ons er op aanspreken want "wij zullen ook wel bakken met geld verdienen"
Weten jullie, dat gaat jullie niets aan. Wat beweegt mensen om een loon van iemand zo belangrijk te vinden. Ik vind het persoonlijk nogal ziekelijk. Oke die topmannen verdienen veel. NOU EN.

Wij als hardwerkende burgers staat iedere maand maar weer grote delen van ons loon af om mensen die niet willen werken van een maandelijkse uitkering te voorzien en daar klaagt niemand over. Ik vind het behoorlijk storend moet ik zeggen, dat ik mijn best moet doen voor mijn geld en andere mensen zich gewoon van geld laten voorzien.

Met alle respect voor mensen die niet anders kunnen wegens omstandigheden, dat begrijp ik ook. Deze mensen moeten zich dan ook niet aangesproken voelen.

Nou ik heb mijn zegje gedaan, vat het niet op als een bescherming van dhr. Boersma, maar zie het als een stof tot nadenken. En bedenk, voordat u naar de telefoon grijpt om de klantenservice te bellen om uw beklag te doen, wij zijn ook maar mensen en kunnen er ook niets aan veranderen dat hij veel verdient. Graag respect voor de callcentermedewerkers.

Gast

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Wat beweegt mensen om een loon van iemand zo belangrijk te vinden. Ik vind het persoonlijk nogal ziekelijk. Oke die topmannen verdienen veel. NOU EN
En het mooie is dat niemand zich druk maakt over de verdiensten bij Delta in Zeeland. Daar strijkt de bestuursvoorzitter ongeveer 40 procent van het salaris van dhr. van Halderen op terwijl het bedrijf maar 200.000 klanten heeft (7% van het klantenbestand van Nuon) en en veel lagere omzet dan Nuon en Essent.
Maar 330.000 euro is in absolute zin gewoon minder dan 821.000 en dat is het enige waar mensen naar kijken, het absolute getal en niet wat mensen daarvoor moeten doen.

Gast

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

nou leg mij dan eens uit wat ze er voor doen.

als je het mij vraagt erg weinig.

om te beginnen met nuon, essent, upc, etc waar kloppen de rekeningen nergens.
waarom niet omdat ze geen verstand hebben van administratie.
als dat eerst eens werd aangepakt en opgelost dan zou er niet zoveel gezeken worden denk ik.

ik ga van mezelf uit kreeg gisteren een rekening van essent van 780 euro ff betalen.
zitten bedragen bij uit 2003.
moet ik weer bewijzen sturen dat ik heb betaald, nou dacht het van niet.

hun maken fouten en jij mag het zelf oplossen.

vorig jaar zelfde probleem gehad hebben ze het uiteindelijk opgelost bleek er van het bedrag wat ze noemden 700 euro uiteindelijk nog maar 80 euro te bestaan en die is betaald.

waar zit dan de fout

essent boekt bedragen die jij betaald onder een ander nr ben ik achter gekomen, als jij januari betaald geven hun dat een ander nr en verrekenen dat bv met een verlate afrekening.

ik zou volgens essent bijna 800 moeten betalen maar in hun afrekening staat dat ik 4, 70 terugkrijg.
ik belde erover op en blijkt dat ik 12 euro terugkrijg maar moet er wel 800 betalen.

kijk als zo´n sukkel zoveel verdient laat hem dan eerst die zooi oplossen die al jaren duurt.
zolang dat niet wordt opgelost is dat bedrag van hem niet gerechtvaardigd

Gast

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

nou leg mij dan eens uit wat ze er voor doen.
als je het mij vraagt erg weinig
als ze weinig voor dat geld zouden doen zouden ze geen miljarden omzet kunnen genereren. Er zal toch een kapitein aan het roer moeten staan net als op een schip waarbij het "echte werk" ook door minder betaalde piepeltjes verricht wordt.
Een energiebedrijf is overigens meer dan alleen een administratie!

Gesloten