Ik heb een langlopend gas en licht contract en wil dat afkopen. Wat is nu handig? Nu al een nieuw contract sluiten voor b.v. een jaar of variabel (is wat duurder dan 1 jaar) of wachten tot na 1 juli?
Als ik nu een berekening maak op gaslicht.com dan is dat al ruim 300 euro minder dan wat ik nu betaal.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Al overstappen of wachten?
-
Re: Al overstappen of wachten?
Als alle kosten transparant zijn weergegeven door de leverancier, en je de boete van een paar honderd euro voor lief neemt, moet je zelf een berekening kunnen maken, lijkt me.
Strikt genomen pleeg je contractbreuk, wanneer je voortijdig van je overeenkomst af wil. De een telt daar meer voor dan de ander. Soms is het voordeliger om te blijven zitten waar je nu zit. Rekening houdend met de eventuele boete, bedoel ik dan.
Strikt genomen pleeg je contractbreuk, wanneer je voortijdig van je overeenkomst af wil. De een telt daar meer voor dan de ander. Soms is het voordeliger om te blijven zitten waar je nu zit. Rekening houdend met de eventuele boete, bedoel ik dan.
-
Re: Al overstappen of wachten?
Men kan u 50 euro per geleverd product beboeten.
Maar 300 euro is wel een zeer onwaarschijnlijk verschil.
Ik waarschuw u voor zeer geringe prijsverschillen tussen de leveranciers onderling, dat verschil bedraagt voor een huishouden slechts enkele euro's. Te grote verschillen zou met niet accepteren.
Laat u niet misleiden, zoals ik vast stel ben u ten goeder trouw. Niet overstappen is mijn advies. Laat u niets wijsmaken.
CM
Maar 300 euro is wel een zeer onwaarschijnlijk verschil.
Ik waarschuw u voor zeer geringe prijsverschillen tussen de leveranciers onderling, dat verschil bedraagt voor een huishouden slechts enkele euro's. Te grote verschillen zou met niet accepteren.
Laat u niet misleiden, zoals ik vast stel ben u ten goeder trouw. Niet overstappen is mijn advies. Laat u niets wijsmaken.
CM